[PHP of ASP?] Wat te gebruiken voor een advertentiesite?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:46
Ik wil een 2ehands advertentie site opzetten ( voor licht & geluid ) , maar nu wil ik gebruik maken van of PHP of ASP . Alleen welke is het handigste daarvoor?

Dus wat zijn de voordelen van ASP tegenover PHP? Of is PHP makkelijker te gebruiken?

Verwijderd

Dat is jouw keuze, elk heeft zijn voor- en nadelen, maar het komt er vooral op aan met welke taal jij het meest vertrouwd bent.
Zoek eens in de search, er zijn al veel topics over geweest.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Beide platformen zijn hier in principe wel geschikt voor, belangrijk is onder meer waar je jezelf lekker bij voelt.

Als je eens gaat zoeken in dit forum zul je zien dat dit onderwerp al heel vaak voorbij is gekomen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het voordeel van PHP is dat het ook op Linux draait, en uitstekende ondersteuning biedt voor MySQL, terwijl je met ASP toch sneller voor de dure MSSQL-server zal kiezen.
Of dat heeeeelemaal waar is, weet ik niet, hoor. Maar in ieder geval zal je nooit een MSSQL of ASP op linux kunnen draaien. Ja, der is wel een ASP voor Linux, maar die is duur, zover ik weet.

Koop al mijn ads!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

PHP vs ASP discussies zijn al vaker voorgekomen. Echter, met deze topicstart zie ik weinig heil in wederom zo een discussie. Daarnaast wordt ASP langzaam aan vervangen door ASP.Net.
Room42 schreef op 23 september 2004 @ 08:13:
Het voordeel van PHP is dat het ook op Linux draait, en uitstekende ondersteuning biedt voor MySQL, terwijl je met ASP toch sneller voor de dure MSSQL-server zal kiezen.
Of dat heeeeelemaal waar is, weet ik niet, hoor. Maar in ieder geval zal je nooit een MSSQL of ASP op linux kunnen draaien. Ja, der is wel een ASP voor Linux, maar die is duur, zover ik weet.
PHP draait ook goed onder Windows, kan goed connecten met MS SQL (zelfs aparte functies voor) en nog tig andere databases. ASP kan goed connecten met MS SQL, maar ook met MySQL, MS Access en nog tig andere databases. Zelfs in een aantal gevallen is MSDE nog toegestaan; de kleinere gratis variant van SQL Server.

SQL Server draait idd niet op linux, maar veel hosters (en het is ook niet heel ongebruikelijk) om een DBMS op een aparte server te zetten, waardoor dat argument dus niet op gaat.

Ook draait ASP goed onder linux. Er zijn afaik gratis modules voor apache, waardoor ASP / Perl er goed op draait. Verder zijn er afaik ook gratis mogelijkheden voor JScript / ASP. VBScript / ASP is ook mogelijk, maar dat kost idd wat. Echter, op je totale bedrijfskosten valt dit bedrag mee.

Voor de topicstarter: zie verder ook de link van P_de_B. Deze gaat in ieder geval dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.