Toon posts:

Nieuwe Pioneer DVD speler: NTSC > PAL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude dvd speler "Pioneer DV-350" is toe aan vervanging. Nu ben ik vandaag eens in Heerlen wezen kijken en zo kwam ik uit bij de Media Markt. Graag wilde ik een nieuwe Pioneer hebben, maar ik had wel een eis aan de DVD speler. Hij zou een NTSC dvd als PAL moeten afspelen. Dit is toch mogelijk?? Ik heb namelijk nog een Televisie die alleen PAL aankan.

Dus ik dacht, laat ik aan een van de werknemers vragen of zij wisten of ze zulke dvd spelers verkopen. Zegt de werknemer, dat moet je maar op internet opzoeken. Produktkennis is dus niet zo groot bij het personeel. Ik ben verders niet echt bij andere zaken in heerlen geweest. Domweg dat ik de stad ng niet zo goed ken.
Maar mijn vraag is nu zo:

Mijn oog is gevallen op de Pioneer DV-470-k. Vind dit een aantrekkelijke dvd speler :) Maar......

Kunnen de nieuwe Pioneer dvd spelers een NTSC signaal converteren naar een PAL signaal, en zo niet.. Welke dvd speler kan dit trucje wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 01:29 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:23

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 01:19:
Kunnen de nieuwe Pioneer dvd spelers een NTSC signaal converteren naar een PAL signaal, en zo niet.. Welke dvd speler kan dit trucje wel :)
Als ik zo kijk naar de specificaties van de pioneer DV-470-k staat het er niet bij dus ik denk van niet. Als je bv kijkt naar de JVC DR-MV1 dan staat het er wel bij: NTSC weergave op PAL TV (staat bij andere features). Lijkt me dat pioneer het er ook wel bij zou zetten. In ieder geval bestaan ze dus maar die pioneer heeft het volgens mij niet.

offtopic:
Klopt dat de productkennis niet groot is maar wat verwacht je ook voor die prijzen :) . Werk zelf bij de Makro (zelfde concern als mm) en de enige info die wij krijgen is zo'n lullig tekstkaartje. Je moet als klant net de goede werknemer treffen die er uit zichzelf al wat van weet anders houd het op.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

True NTSC > PAL conversie wordt meestal niet ondersteund. De meeste (goedkope) DVDspelers (en ook consoles) lossen dat op door PAL60 (pseudo PAL) weergave. De meeste TV's ondersteunen PAL60 wel (in elk geval de laatste 30 waar ik het op getest heb allemaal wel [waaronder enkele oudjes]). De speler moet dan natuurlijk wel regiovrij zijn om NTSC schijfjes uit de andere regio te kunnen weergeven.

Zie ook:
http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/WorldTV/conversion.html
http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/WorldTV/bridges.html
http://www.dvd.reviewer.c...sp?Category=135&Index=151

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 03:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
vanacht had ik ook ff mail gestuurd naar Pioneer helpdsk..
Kreeg ik het volgende te horen :)
Geachte heer Balk,,

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

De DV-470- kan het NTSC signaal omzetten naar een Pseudo Pal, doormiddel van het systeem in te stellen op PAL.

Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.

Klantenservice

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14
Mijn Pioneer DV-454 kan ook NTSC --> Pseudo PAL, maar dit moest ik wel eerst instellen! In de handleiding stond een korte handelingsprocedure.

Voor die tijd had ik een paar van die NTSC dvd's moeten kijken op onze tv beneden, die met NTSC als ingangssignaal al tevreden is.

Dus als je niet goed beeld hebt, even de instelling controleren. Ook de DV-350 kon het toch?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog