[NFS: underground] Schokkend beeld in eerste ronde

Pagina: 1
Acties:

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:13
Ik heb een vreemd probleem met NFS: underground.
Als ik een circuit speel, blijft het beeld in de eerste ronde af en toe hangen.
Als ik in hetzelfde circuit eenmaal over lijn voor de tweede ronde ben gereden, loopt het spel soepel. Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?

Ik draai met een AMD XP 2400, 512 MB ram en een Geforce FX 590 XT onder Windows 98 SE

Verwijderd

Ik heb volgens niet precies het zelfde probleem, maar het lijkt er op.

Bij mij blijft het beeld in de eeste ronde 1x een seconde of zo stil staan om daarna gewoon probleemloos verder te gaan.

Heb al geprobeerd om een aantal opties terug te schroeven:
Wegreflectie naar minimaal, koplamp uitzetten, publiek uit (is toch stomvervelend), maar niets schijnt te helpen.

Ja, een ding, zakken in resolutie. Als ik van 1024*768 naar 800*600 ga, dan is het euvel verholpen.
Maar ook op mijn kaart zou ie toch op zijn minst 1024*768 high detail moeten draaien.

Ik draai Underground op P4 2,8 512 MB RAM en een Geforce FX 5200 --> is een uberbudget kaart, dat weet ik wel, maar als ik Far Cry op 800*600 @ high detail kan draaien, dan moet Underground geen probleem zijn lijkt mij.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

is het niet gewoon zo dat nfs dan aan het bufferen is, voor t eerst de textures laadt? in de tweede ronde heeftie ze dan nl geladen..

Verwijderd

Zou kunnen, maar dan hoor ik daar in de menu's geen last van te hebben toch?

En even een totale n00b vraag dan, Als Underground gaat bufferen, dan zou ik daar toch last van moeten hebben als ik op 800*600 draai?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:30:
Zou kunnen, maar dan hoor ik daar in de menu's geen last van te hebben toch?

En even een totale n00b vraag dan, Als Underground gaat bufferen, dan zou ik daar toch last van moeten hebben als ik op 800*600 draai?
Ik las niet in je vorige post dat je er in het menu ook last van had.
En nee, want in 800x600 zijn je textures kleiner (worden dus ook sneller in je VRAM geplaatst en verwerkt), waardoor het kan dat het wél even hapert in een hogere resolutie maar niet in een lagere.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

uhm...misschien is het handig de update te installeren :) dat verhelpt een hoop problemen :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

" Ik las niet in je vorige post dat je er in het menu ook last van had.
En nee, want in 800x600 zijn je textures kleiner (worden dus ook sneller in je VRAM geplaatst en verwerkt), waardoor het kan dat het wél even hapert in een hogere resolutie maar niet in een lagere."

Nee, dat klopt. Was ik er vergeten bij te zetten.

Maar het is mij nu duidelijk. Thanx!

En ik heb Underground geupdate tot aan 1.4, en dat is de laatste versie voor zover ik weet.

Maar nogmaals bedankt!! :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 17:29 ]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:13
Allemaal leuk en aardig dat NFS aan het bufferen is, voor mij is het zeer irritant.
Het maakt ook helemaal niets uit in welk resulitie ik draai of welke patch ik heb geinstallerd. Het probleem blijft hetzelfde.
Pagina: 1