Toon posts:

Welke van de 2? (Iemand ervaring met deze notebooks)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Acer Aspire 1501LMi
AMD Athlon 64 3000+,
15,0" SXGA+ TFT,
512 MB DDRAM 333 MHz,
60 GB,
ATI Mobility Radeon 9600 64 MB,
DVD+/- RW, Floppy,
WLAN 802.11g, Gigabit LAN, 4x USB 2.0, Firewire,
3-in-1 Card Reader, Windows XP Home

Asus A3811NUP
Intel Pentium M 715, 1.5 GHz,
512 MB DDR266 RAM,
60 GB,
15" SXGA+ TFT LCD,
4x DVD Dual Brander, DVD+R+RW-R-RW/CD-RW (4x2x8x/16x10x24x),
i855GM Intel Extreme Graphics 2, 56k Modem, 10/100 Mbit LAN, Wireless LAN
2200BG 802.11b/g, integr. Web/Videokamera, Li-Ion-Akku, Gewicht: 2,9 kg

Van belang voor mij:
- goede DVD brander
- goed scherm (Doe veel fotobewerking dus kleuren moeten goed zijn
en scherm moeten ruime inkijkhoek hebben)
- 2,5 standbytijd is genoeg, werk meestal thuis aan het net
- veel photoshopwerk en af en toe videobewerking
- stevige notebook
- labtop moet wel op de schoot mee te werken zijn

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor dit soort vragen is er een FAQ gemaakt: http://gathering.tweakers...ages/869626#systeemvragen. Het is best wel aan te raden om die te lezen voordat je een topic opent.

Verwijderd

Topicstarter
I know maar het ging me vooral om mensen die ervaring hebben met bovengenoemde notebooks en die misschien wilde delen en van daaruit verder advies/antwoord op de vraag konden geven.

Thanx.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb een andere Acer met 15,0" SXGA+ TFT scherm en ik zal je moeten teleurstellen, de scherpte is uitstekend en het ding is perfect voor kantoor applicaties, maar kwa inkijkhoek en kleurechtheid kan het ding zich echt niet meten met een "normaal" TFT scherm. Mijn Samsung 191T is wat dat betreft 100x beter. Ik gok dat het met de ASUS niet veel beter geteld zal zijn want het zal ongeveer hetzelfde paneel zijn...

Verwijderd

Ik denk dat ik je nog meer moet teleurstellen wnat ik heb die acer 1501 al twee maanden gelede proberen te bestellen maar toen kon hij al niet meer geleverd worden dus nu waarschijnlijk ook niet.....................wel de 1511 maar die heeft een nvidia kaart, voor de rest exact hetzelfde.

Wel een heel fijn ding.vriend van me heeft hem namelijk.......

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 08:12 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De 2 systemen die je neerzet zijn overigens imho niet goed te vergelijken: De ene is een centrino met alle voor- en nadelen van dien, de andere is amd64-based en dat heeft ook weer zo zijn voor- en nadelen.

De A3 is trouwens splinternieuw; daar zullen niet veel ervaringen mee zijn. Zoek eens naar andere ervaringen met Asus, zoals in het m6 topic.

Verder kan ik je aanraden de best buy guide - sticky in csl - even te lezen voor tips, hints, links etc. En er komt een nieuwe aan, daar zou je ook even op kunnen wachten; gezien je andere topics hebt je de bbg in elk geval nog niet gelezen, ik raad je aan daarmee te beginnen voor je weer een topic opent. Er zijn _zoveel_ laptops in de markt die jij beschrijft, dat je anders elke dag een nieuw 'welke van de twee' topic kan openen.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1