Toon posts:

wireless netwerk is 1mbit ipv 11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Na veel gedoe werkt mijn wlan dan eindelijk, maar helaas niet zoals ik wil. Ik weet dat hier al veel topics over staan maar niets helpt dus besloot ik mijn eigen probleem te posten. Het zit zo: ik heb adsl op mijn pc en nu wil ik ook internet op mijn laptop. Ik heb al een Dell TrueMobile™ 1350 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card in mijn laptop zitten en voor mijn pc heb ik sinds kort een Sitecom Wireless USB Netwerkadapter (de WL-022). Beiden computers draaien op Windows XP. Ik heb een ad-hoc netwerk opgezet en deze werkt ook. Als ik bij allebei de netwerkkaarten 11mbit instel, staat dit ook rechtsonder bij het icoontje, maar toch Dl ik een bestand maar met ongeveer 50kb/s. Als ik mijn crosslinkkabel aansluit gaat ditzelfde bestand gelijk met 230kb/s. Als ik bij de kaarten niet 11mbit instell maar "auto" of "zo snel mogelijk", dan springt de snelheid zodra er gebruik wordt gemaakt van het netwerk op 1mbit...

Ik heb al geprobeerd van kanaal te veranderen, maar dit haalde weinig uit.

Ook heb ik met "automatisch configureren" lopen kloten, dit haalde ook niets uit.

Vervolgens heb ik nog geprobeerd "wireless zero condition" te veranderen, dit haalde ook niets uit.

Sitecom heb ik ook al gemaild, maar ik kreeg een mail terug over dat ik mijn router moest resetten, IK HEB GEEN ROUTER, grr!!

Nieuwere drivers zijn er ook nog niet... Ik maak wel gebruik van een netwerkbrug, maar volgens mij maakt dit niet veel uit. Als ik de brug verwijder werkt mijn andere lan-verbinden(die met de pc beneden) niet meer dus ik behoud deze brug liever..

Ik hoop echt dat iemand weet wat er aan de hand is, want uit al de vorige post over dit onderwerp word ik niet veel wijs.
Vast bedankt in ieder geval!
groeten,
Martin

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat is de afstand tussen de laptop en de routende pc? Zitten er veel obstakels tussen of is het een zicht-verbinding?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Als ik mijn crosslinkkabel aansluit gaat ditzelfde bestand gelijk met 230kb/s
... wat ook niet bijster veel is...?
door een crosslinkcable zou je toch dicht bij de theoretische max snelheid moeten komen...
10 Mbit => +/- 1MByte/sec
100 Mnit=> +/- 8 MByte/sec

ik denk dat je tcp-ip-zooi niet helemaal meer is zoals het moet...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik neem aan dat hij met de aangegeven snelheden duidde op de snelheid waarmee een bestand van internet wordt gedownload. Dus niet de snelheid binnen het interne netwerk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 10:06
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 02:12:
[...]

... wat ook niet bijster veel is...?
door een crosslinkcable zou je toch dicht bij de theoretische max snelheid moeten komen...
10 Mbit => +/- 1MByte/sec
100 Mnit=> +/- 8 MByte/sec

ik denk dat je tcp-ip-zooi niet helemaal meer is zoals het moet...
TS heeft het over downloaden van bestanden, dus waarschijnlijk gaat hier het maximun van zijn internetverbinding ook wel meetellen...

/edit
F*ck, dat zei MaximusTG op zich eenentwintig minuten eerder ook al...

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 23-09-2004 02:39 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Nieuwere drivers zijn er ook nog niet... Ik maak wel gebruik van een netwerkbrug, maar volgens mij maakt dit niet veel uit. Als ik de brug verwijder werkt mijn andere lan-verbinden(die met de pc beneden) niet meer dus ik behoud deze brug liever..
Probeer de brug toch eens uit te schakelen en kijk wat het resultaat is.
Wat zijn je snelheden binnen het netwerk? Gaat dit wel met 0,5 MB / seconde.
Mijn ervaring is dat 11mbit wireless vaak niet over de 700kb/s heengaat. Dus als je wat pech hebt en je hebt nog een flinke encryptie aanstaan... :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 10:06
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 02:44:
[...]

Probeer de brug toch eens uit te schakelen en kijk wat het resultaat is.
Wat zijn je snelheden binnen het netwerk? Gaat dit wel met 0,5 MB / seconde.
Mijn ervaring is dat 11mbit wireless vaak niet over de 700kb/s heengaat. Dus als je wat pech hebt en je hebt nog een flinke encryptie aanstaan... :)
Ik bedenk me net dat ik vroeger bij mijn ouders ook ooit eens met zo'n bridge heb lopen kloten en het helemaal niet lekker werkte. Uiteindelijk dat er af gegooid en gewoon de standaard ICS van windows heb gebruikt. Dat werkte wel goed.

Gelukkig hebben ze tegenwoordig gewoon een router... :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik had het inderdaad over de downloadsnelheid. Met 700kb/s ben ik blij hoor, het gaat me niet echt om bestnaden overzetten, dan kan ik altijd de crosslink gebruiken, maar ik wil wel gewoon zonder snoeren kunnen internetten.
Het maakt niet veel uit of ik nou pal naast de andere pc zit of of niet, het gaat even snel. Wat me wel opvalt: als ik de verbinding op mijn pc tot stand breng(zonder dat de laptop aan staat) geeftie 11mbit aan in zoon leuke ballonnetje, maar daar onder staat: signaalsterkte: laag. Ik snap niet goed waarom hij dit aangeeft...Mijn laptop zegt altijd: goed, zeer goed of uitstekend. Ook eventuele storende dingen heb ik weggehaald, mijn draadloze muis, maar zoals ik al verwachte haalde dit niets uit.
Ik probeer later nog wel de brug weg te halen, maar ik heb zoveel andere post gelezen die dit probleem hadden, ook zonder brug. Het viel me op dat het bijna altijd met 1mbit ging...
Hopelijk komt er nog iemand met wijze raad :)
grtz

Verwijderd

Topicstarter
ok,ik heb de brug verwijderd, haalde niets uit.
Binnen het netwerk gaat het ook traag ja.
Ik zit nu op school en ik heb gelijk weer een snelle verbinding..
Dus het moet wel aan mun pc thuis liggen en dat usb adapter-thingy die erin zit.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz, ondertussen internet ik nog steeds met iets van 40kb/s:(
niemand met een oplossing??

Verwijderd

Het is algemeen bekend dat ad-hoc verbindingen trager zijn dan verbindingen die via een router lopen.

Een van de redenen is dat de router een signal boost geeft aan het binnengekomen signaal. Dat doet een netwerkaart niet. Daarbij heeft iedere draadloze verbinding last van overhead. Omdat de netwerkkaarten zelf de verbinding in stand moeten houden gaat er veel van de verbinding verloren. Ook de foutcorrectie die wordt toegepast zorgt voor een vertraging. Overigens zou ik alles op auto laten staan. De netwerkkaarten zorgen zelf voor een stabiele snelheid waarbij de fouten tot een minimum worden beperkt. Als je alles handmatig op 11 Mbit gaat zetten loop je veel kans dat de data verminkt aankomt.

Als je de verbinding sneller (en stabieler) wilt maken dan schaf je je toch een kleine router aan. Zo duur zijn ze nou ook weer niet. Een ad-hoc verbinding is eigenlijk gemaakt om even snel een verbinding te maken, daar waar er geen router voorhanden is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie paxpex , ik ben bang dat je hier toch mee zult moeten leren leven. Besides .. 11Mb zal je van je leven niet halen met een SoHo thuis WLAN.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
shit...helaas, maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
Toch jammer dat zoon doosje 11mbit aangeeft, maar dat je maar met hoogstens 50kb/s kan down/uploaden...Valt zwaar tegen zeg

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is nog iets kutter :(
het is zelfs zo een slecht netwerk dat ik niet eens kan quaken tegen elkaar als ik in dezelfde kamer zit met de laptop als de pc... Soms kan ik 2sec schieten en dan is het weer "connection interupted". Dat is toch niet normaal???
Iemand plz nog ideeen????

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
offtopic:
misschien is het handiger om op dit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te drukken ipv dit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/newposting2.gif en 2-3 berichten achterelkaar te posten :P

geen draadloze telefoon in de buurt (dect)?

[ Voor 38% gewijzigd door b..RAM op 24-09-2004 19:08 . Reden: dit is een edit... ]

Verwijderd

Topicstarter
goh,dankje, ik hoopte eigenlijk gewoon op een oplossing

nee,niets draadloos in de buurt, alleen muis maar heb ook al batterijen daaruit gehaald

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 20:36 ]

Pagina: 1