Ik probeerde vandaag een nieuwe 2.6.8 kernel te maken en te installeren, maar het booten gaat niet echt lekker. Ik krijg namelijk de klassieke

Ik draai Debian, en heb het dus ook op de Debian manier gedaan. Kernel config bijwerken, daarna
uitgevoerd en je krijgt netjes een aantal debian-pakketjes. Daarvan heb ik kernel-image-2.6.8220904_Custom.1_i386.deb geinstalleerd en grub werd automatisch aangepast. Daarna een reboot en toen dus die kernel panic.
Mijn root-partitie is Ext3, en Ext3 is in de kernel gebakken.
De Grub-config:
Zoals je ziet komen de paden van de oude en nieuwe kernel overeen en de oude kan ik zonder problemen booten. Een verschil met de oude is dat ik geen gebruik meer maak van initrd, maar volgens mij is dat ook niet nodig omdat Ext3-support in de kernel ingebakken is.
Is er iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
code:
error 1
| kernel panic: vfs: unable to mount root fs on 0:0 |
Ik draai Debian, en heb het dus ook op de Debian manier gedaan. Kernel config bijwerken, daarna
code:
1
| make-kpkg buildpackage -rev Custom.1 kernel_image |
uitgevoerd en je krijgt netjes een aantal debian-pakketjes. Daarvan heb ik kernel-image-2.6.8220904_Custom.1_i386.deb geinstalleerd en grub werd automatisch aangepast. Daarna een reboot en toen dus die kernel panic.
Mijn root-partitie is Ext3, en Ext3 is in de kernel gebakken.
code:
1
2
| gertjan@live:/boot/grub$ mount /dev/hda1 on / type ext3 (rw,errors=remount-ro) |
code:
1
2
3
4
| CONFIG_EXT3_FS=y CONFIG_EXT3_FS_XATTR=y CONFIG_EXT3_FS_POSIX_ACL=y CONFIG_EXT3_FS_SECURITY=y |
De Grub-config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8220904 root (hd0,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.8220904 root=/dev/hda1 ro savedefault boot title Debian GNU/Linux, kernel 2.4.25-1-386 root (hd0,0) kernel /boot/vmlinuz-2.4.25-1-386 root=/dev/hda1 ro initrd /boot/initrd.img-2.4.25-1-386 savedefault boot |
Zoals je ziet komen de paden van de oude en nieuwe kernel overeen en de oude kan ik zonder problemen booten. Een verschil met de oude is dat ik geen gebruik meer maak van initrd, maar volgens mij is dat ook niet nodig omdat Ext3-support in de kernel ingebakken is.
Is er iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?