Anoniem: 86900

Topicstarter
Sinds een week hebben wij hierzo een nieuwe telefoon staan, een "Rimini 100HV" van de KPN, zo'n ding waarmee je ook sms kan versturen via de normale lijn. Maar nu het gekke, al 2 dagen probeert een apparaat ofzo steeds verbinding te krijgen met ons, en het lukt nog ook. Als er een inkomend "gesprek" komt dan neemt die telefoon automatisch op, lijkt het wel. Maar je hoort niemand praten maar een soort van puls toon geluidjes, afgewisseld met super hoge 'fluit' tonen. Dit gebeurt om bijna vaste tijden, soms een paar uur lang om het half uur, en dan weer een heel uur lang en dan weer een uur helemaal niets. In de display staat geen nummer, ook niet 000000000 van onbekend, dus ik heb geen idee wie of wat het kan zijn.

Het toestel zit normaal aangesloten, in een Quattrovox 2(weet niet zeker) die weer aan een NT1 ding zit. Het kan bijna denk ik niet aan die centrale liggen want er zijn nog 3 andere telefoons in dat ding aangesloten die nergens last van hebben. Heeft iemand een idee hoe dit simpel op te lossen is, of hoe ik dit ooit uitleg aan de KPN zonder dat die gast in de winkel me aankijkt als een schaap? (ben btw wel van plan om naar de primafoon winkel te gaan, maar ik kan bijna niet als ze open zijn, behalve pas zaterdag, dus daarom vraag ik het hier eerst of het simpel op te lossen is met een instelling veranderen ofzo)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:03
De tonen die je hoort lijken van een fax te komen, zeker met de omschrijving van de interval die je geeft.

Klopt het dat je eerst 3 telefoons had, en nu een 4e die je hebt aangesloten op de 4e poort van de Quatrovox? Dan moet je eens kijken met welke ISDN-nummers die 4e poort overgaat.

Ik vermoed nl. dat je de 4e poort nooit hebt gebruikt en dat die poort nooit is geconfigureerd voor je ISDN-nummers. Dan gaat zo'n poort over op alle 4 de ISDN-nummers. En nu probeert een fax je te bereiken op een nummer dat niet de andere 3 poorten laat over gaan, maar wel poort 4...

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt inderdaad op een modem/fax zoals je het beschrijft.

Je kan hiervoor het beste de KPN Storingsdienst bellen op 0800-0407.

Je vertelt daar dan dat er telkens een modem/fax naar jou probeert te bellen,
zij kunnen dan een formulier over 'onbedoelde overlast' invullen.

Hierna krijg je een formulier toegestuurt wat je kan ondertekenen, zodat de KPN voor jou in de gaten kan houden wie het is die er telkens belt.
Zij kunnen die persoon/bedrijf dan informeren.

Anoniem: 86900

Topicstarter
wens schreef op 22 september 2004 @ 23:36:
De tonen die je hoort lijken van een fax te komen, zeker met de omschrijving van de interval die je geeft.

Klopt het dat je eerst 3 telefoons had, en nu een 4e die je hebt aangesloten op de 4e poort van de Quatrovox? Dan moet je eens kijken met welke ISDN-nummers die 4e poort overgaat.
[...]
Er zitten wel 4 telefoons in die Quattrovox ja. Maar deze die nu zulke problemen geeft is een vervanger voor een oude telefoon die kapot is gegaan, en het nummer is het, ehm, nummer wat in de gids vermeld staat, zegmaar aller eerste nummer wat we hadden voor ISDN. Dit is echt de aller eerste keer dat zoiets gebeurt.

Maar als het een fax is, die mensen laten toch niet dagen achter elkaar, een paar duizend keer een nummer bellen wat steeds mislukt? Zou wel erg duur faxje zijn lijkt me. In ieder geval, ik bel morgen wel dat nummer, bedankt!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, dat sms gebeuren is volgens mij ook niet veel anders dan een verbinding tussen 2 computers die tot stand word gebracht, net zoals bij een fax en 2 pc modems onderling gebeurd. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de sms functie van je telefoon. Is het trouwens ook zo dat je, als dat gebeurd, onbereikbaar bent? Dan zou ik inderdaad naar de Primafoon winkel terug gaan.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Zeer onwaarschijnlijk, maar: heb je om het te testen een sms gestuurd naar het vaste telefoonnummer? Misschien wordt er dan nu geprobeerd die sms af te leveren, maar dat mislukt?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij het hele SMS gebeuren is het belangrijk dat nummerweergave goed fuctioneert. De telefoon moet namelijk het nummer van de bellende SMS-centrale herkennen. Als dat goed gebeurt wordt er volgens mij een soort van modem-verbinding opgebouwd.

Het is dus belangrijk dat je het juiste nummer van de SMS-centrale in jouw telefoon programmeert.

Dit staat op de site van KPN:
Programmeer het toegangsnummer van de sms-centrale in uw toestel 0673-64.44.44. Bij een aantal toestellen moet u een 0 toevoegen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel.
Pagina: 1