Activeren van ADSL Compuserve via Tiscali?

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Een vriend van me heeft ADSL aangeschaft van Compuserve via het Tiscali netwerk. Het activeren van ADSL wil alleen maar niet lukken.

Alle hardware is goed aangesloten:
-ADSL lampje brand op Sagem modem
-Modem is goed geinstalleerd via de USB kabel want er verschijnt een groen driehoekje wat aangeeft dat de verbinding 'operationeel' is.

Instellingen in Windows XP zijn naar mijn mening in orde:
-Firewall is uitgeschakeld
-Bij TCP/IP instellingen wordt automatisch een IP-adres verkregen.

Wat zou het probleem kunnen zijn? We hebben de installatie cd-rom al tig keer doorlopen. Op het moment dat we willen gaan activeren, blijft Internet Explorer hangen bij de pagina http://www.connect-adslvandaag.nl (ik weet niet zeker of dit hem was maar het was iets met connect+adsl+ vandaag)

Ik zou bijna gaan denken dat de website voor het activeren verkeerd is. Maar dit is eigenlijk onmogelijk omdat deze standaard opgestart wordt bij de installatie.

En ja, ADSL is opgeleverd per 27 augustus. Compuserve zegt dat de verbinding in orde is.

Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn. Wij zijn in ieder geval ten einde raad. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon even je provider bellen.

Opzich als je alles op 'automatisch verkrijgen' hebt staan (ook je DNS servers!!!) kan je naar iedere willekeurige pagina surfen en kom je op de activatie pagina van babyXL (Tiscali-Wholesale).

Je krijgt als alles goed is ingesteld een 1.*.*.* IP toegekend van de DHCP server.

Compuserve kan natuurlijk zeggen dat het in orde is. Maar een beetje goede ISP (goed is niet altijd goedkoop natuurlijk!) helpt je ook even verder en zegt niet alleen "het probleem ligt niet bij ons, fijne dag verder *klik*" lijkt me?

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 22-09-2004 23:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• pietjepo
Ok, dan zit er niks anders op dan nog een keer te bellen met Compuserve.

Is voor het activeren van ADSL via Compuserve een gebruikersnaam en wachtwoord benodigd. Of is dit niet noodzakelijk?

Is er misschien iemand hier die ook ervaringen heeft met het activeren van ADSL van Compuserve via het Tiscali netwerk? Zo ja, heeft er iemand een soortgelijk probleem ondervonden?

• pietjepo
Iemand?

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pietjepo schreef op 22 september 2004 @ 23:24:
Ok, dan zit er niks anders op dan nog een keer te bellen met Compuserve.

Is voor het activeren van ADSL via Compuserve een gebruikersnaam en wachtwoord benodigd. Of is dit niet noodzakelijk?
Voor het activeren is voor zover ik me kan herinneren geen gebruikersnaam nodig. Ik heb trouwens de ethernetaansluiting van het modem gebruikt van het modem. Waarom gebruik je deze niet?

Verwijderd

voor het activeren van een ADSL verbinding via het BabyXL netwerk is een gebruikersnaam en wachtwoord niet nodig.

Je kunt zelf kijken of welk IP adres je krijgt van de server

Klik op START, UITVOEREN, typ in CMD en klik op OK, typ in dit geopende DOS scherm: ipconfig /release en klik daarna op de ENTER toets.

Begint het IPadres met 169. dan is dit het IPadres van het modem
Oorzaak: firewall ofen verbinding met de server

Begint het IPadres met 1. dan is dit het IPadres van activitatiepagina

Begint het IPadres met 82. dan is dir het IPadres voor internet toegang

Indien je een Sagem Combomodem hebt, dan adviseer ik je de software voor ethernet te installeren ipv USB

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Probeer eens naar http://1.254.254.253/ te surfen. Dit is de rechtstreekse activeringspagina van BabyXL (Tiscali WS)

Verwijderd

Even wat info van mijn kant. Heb namelijk vreemde dingen hier met compuserve.

Sowieso slechte service. Reageren totaal niet op vragen en je blijft bellen a. 0.25 c/m. Kan dus niet zeggen dat ik tevreden ben.

Ethernet heeft maar heel even bij mij gewerkt. Krijg het op mijn pc niet aan het werk en ook niet op mijn laptop.

USB werkte prima op mijn pc en laptop. Net mijn pc opnieuw geinstalleerd en nu werkt USB niet meer op mijn pc. Laptop geen enkel probleem.

In beide gevallen groen driehoekje maar pingen gaat niet. Er is dus geen internetverbinding.

Die installatiecd van compuserve heb ik niet gebruikt. En het blijkt gewoon te werken via usb op mijn laptop. Software zit vol met van alles en nog wat en daar heb ik geen zin in. Blijkbaar heb je dus geen inbelnummer met wachtwoord nodig om te kunnen internetten.

Waarom Ethernet nog niet werkt kan niemand mij vertellen. Compuserve komt niet verder dan.."wij zullen wat lijnen doormeten en dan kan u donderdag weer bellen wat de uitkomst is"... "Verzoek om mij te bellen kreeg geen gehoor en het probleem is er nog steeds dus was niet de oplossing.
Pagina: 1