[EMAIL] Loop in email verkeer.

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Hallo mede-tweakers,

Ik zit met een redelijk groot probleem. Ik heb een nieuwsbrief opgesteld en verstuurd naar +_ 170 mensen. Ik heb dit gedaan vanaf mijn werkplek via outlook. Ik heb deze mail onderverdeeld in 4 stukken om zo de mailserver niet teveel te belasten. Bij 150 personen zijn de emails goed aangekomen.. Echter bij 20 personen (in het zelfde domein) blijft dezelfde mail continue binnenstromen. Een voorbeeld van een mailadres: ik@siemens.nl jij@siemens.nl de mensen met het zelfde domeinnaam krijgen de mail dus vaker. Het rare is echter dat er op mijn mailserver geen uitgaande mail meer staat geparkeerd.. Is het mogelijk dat er een soort loop is ontstaan? Ik zou toch heel graag een antwoord of in iedergeval een tip willen hebben aangezien er om de 3 minuten wel 1 binnen rolt...

Met vriendelijke groet,

Mark

Verwijderd

Wij doen hier niet aan spoed. Iedereen op dit forum wil geholpen worden en je zult gewoon geduldig moeten wachten tot er iemand is die jou kan helpen of een tip kan geven.

Daarnaast geef je wel erg weinig informatie. Welke mailservers draaien julle (Exchange?)? Zit jij in hetzelfde bedrijf als die 'moeilijke' geadresseerden? Ben jij sysadmin daar?

PNS > NT ook nog :)

• markweb4871
Ja sorry van de spoedmelding, maar ik werd ff paranoya :)

We maken hier gebruik van een Exchange server. Het verhaal is als volgt.
Vanuit mijn werkplek heb ik de email verzonden, via onze Exchange Server. Ik heb echter in het replytoveld en verzendveld een ander mailadres gegeven, namelijk het algemene mail adres van de zaak. Dit omdat ik anders alles in mijn mailbox krijg. Een voorbeeld: User1@siemens.nl naar info@siemens.nl.

Ik heb ookal al contact gehad met systeembeheer, maar die hebben het email verkeer gemonitored, en ze zien geen raar email verkeer naar 1 specifiek domein.
Ook hebben ze tijdelijk al het verkeer naar dat adres geblockt, echter de email regen duurde voort..

Het rare is dat de ontvangers de mail binnen krijgen om de drie minuten van bovenstaand adres.. En dit terwijl er geen mail meer wordt verzonden of in de wachtrij staat.

Zelf vermoed ik dat er een fout in de ontvangende mailserver zit, echter hoe bewijs ik dit...

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groeten Mark

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 10:06
markweb4 schreef op 23 september 2004 @ 09:06:Zelf vermoed ik dat er een fout in de ontvangende mailserver zit, echter hoe bewijs ik dit...
Daar lijkt het wel op. Maar dat is dus een ander domein dan waar jij onder valt, zoals JSS net vroeg?

Punctuality is the politeness of kings

• markweb4871
Klopt. Deze mensen werken ook voor een andere organisatie.

Wat ik nu zo raar vind is dat een beetje systeembeheerder dan toch wel aan de bel trekt na zoveel emails?