Toon posts:

[7VM400M-RZ onboard audio] 2 speakers werken als rear-boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe mobo maar nu heb ik 1 probleempje m'n onboard geluid wil niet werken.
Nu wil het geval: Ik via de VIA site de nieuwste drivers opgehaald en als ik ga speaker testen krijg ik, als ik een 2 speaker-systeem test, geen geluid uit mijn 2 boxjes, maar zodra ik een 4 speaker-syteem test dan werken mijn speakers al de 2 rear boxen... hoe kan ik dit oplossen zo dat hij mijn 2 boxjes als de front speakers ziet en niet als rear speakers?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op het goede gaatje aansluiten denk ik :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het lijkt me eerder dat je de set verkeerd aansluit dan dat het een driver probleem is. Lees het boekje er eens op na, misschien heb je je in de kleurcodes vergist :)

Overigens: wat voor speakersetje heb je?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Iets meer informatie is wel handig ja. Ik denk ook dat je je speakers verkeerd hebt aangesloten op je ingangen ;) .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik pak even mijn glazen bol erbij om te kijken welk type moederbord je hebt, welk OS je gebruikt en welke speakerset je hebt.

Ben zo terug.......

Verwijderd

Topicstarter
o sorry...
Ik heb zeg maar gewoon een 2 boxen (stereo) speakersetje nix bijzonders
Het mobo is van Gigabyte de 7VM400M-RZ
Ik draai win XP Pro

En mijn onboard geluidskaart heeft 3 gaatjes: Line Out (staat mijn speakersetje op), Line In en Mic

btw Dit is mijn mobo: http://www.myhard.com/image20010518/115101.jpg

Maar ik heb het dus niet verkeerd aangesloten

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je trouwens de jumpers voor frontaudio erop gelaten anders plaats ze even terug wil je. Dan werkt het weer. Ik ken dat geintje namelijk ook. Ik heb het hier met een Asus P4G8x deluxe gehad. Eerst een gare SB live erin gedaan werkte ook niet en onboard ook niet toen heb ik daar even naar gekeken. Bingo. Want rear deed het wel en front niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 07:59
Probeer een ipv VIA audio drivers gewoon de laatste Realtek AC97 drivers te instaleren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum + titelverduidelijking :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 23-09-2004 07:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff in me boekie gekeken van m'n mobo daar staat idd iets in voor Frontaudio (op m'n mobo F_AUDIO) en idd er zaten geen jumpers op dus ik het de 2 (klopt dit?) jumpers terug geplaats, maar nog steeds hetzelfde probleem... :(

Mijn jumper settings:

PIN 1 PIN2
PIN 3 PIN4
PIN 5 PIN6
PIN 7 PIN8
PIN 9 PIN10

Pin 1 = MIC
Pin 2 = GND
Pin 3 = REF
Pin 4 = Power
Pin 5 = Front audio (R)
Pin 6 = Rear audio (R)
Pin 7 = Reserved
Pin 8 = No pin
Pin 9 = Front audio (L)
Pin 10 = Rear audio (L)

IK heb dus om pin 5 en 6 een jumper gedaan en om pin 9 en 10 een jumper gedaan... maar is dit dan wel goed?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij zit het daar je punt zoals ik je al zei. Het is of 1-2 en 5-6 of 5-6 en 9-10.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1