Toon posts:

Compaq Despro 6350 430 DOM Memory upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wel topics gevonden die hier op lijken maar net niet het antwoord bevatten dat ik zoek.

Deze bak heeft nu 128 Mb...en ik wordt helemaal gek van de snelheid, of het gebrek daaraan beter gezegd ;)... (W2000)

Ik wil hier 256Mb bijprikken...maar nu mijn vragen...

1. Kan ik hier een 256Mb module bij zetten
2. Het schijnt dat Kingston en/of Dane-Elec werkt, maar werkt elke geheugen van deze fabrikanten of moet ik nog speciaal op het type letten.

Ik kan namelijk de types die hun 'configurators' aangeven namelijk niet hier in de winkels vinden...en anders zit ik straks met geheugen dat niet werkt in die ^@#*&@@(#^ Compaq.... 8)7

Graag reactie van mensen die dit al eens gedaan hebben, maw ervaringsdeskundigen ;)...

Gr.
Alfred.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Compaq is inderdaad bijzonder kieskeurig wat betreft geheugen. Ik heb wel eens bakken meegemaakt die absoluut niets ander wilden slikken dan CompaQ geheugen, maar ik heb hier ook nog ergens zo'n kleine desktop staan, waar gewoon een reepje OEM SDRAM in prijkt.

Als je het op zeker wilt spelen, ga je geheugen dan gewoon ergens kopen waar je het kunt testen, zodat je het alleen koopt als het werkt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik me kan herinneren gebruikt Compaq Registered ECC SDRAM. Zie FAQ PMG voor uitleg van dat type ;)
Bij mijn weten kun je er, mits je de timings in de gaten houdt, ook normaal, niet registered, non ECC in stoppen. Try and find out :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

The_Eagle schreef op 22 september 2004 @ 23:05:
Voor zover ik me kan herinneren gebruikt Compaq Registered ECC SDRAM. Zie FAQ PMG voor uitleg van dat type ;)
Bij mijn weten kun je er, mits je de timings in de gaten houdt, ook normaal, niet registered, non ECC in stoppen. Try and find out :)
Oei, dat wordt een duur grapje anders :o

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ken de 6350 niet. Ik ben al voor je aan het kijken bij mijn leverancier wat erin moet maar voor de deskpro 6333 kan er max 384 mb erin en een module 128 mb kost rond de € 100 maar ik weet niet precies welk bord je hebt want ik denk dat je een Intel BX bord hebt met een Intel Pentium II 350. Dan zou het bord naar 768 mb uit te breiden zijn en kost 256 mb ongeveer € 110. Zeg maar het exacte type want ik ben van een Deskpro EN PII 350 uitgegaan.

Het is getest het geheugen en het werkt. Ik heb een keer een oude laptop van 16 mb naar 144 mb gebracht. Overal was er een max van 80 mb maar het werkte gewoon in een keer. ik heb laatst voor een hele party HP PIII 1 ghz moeten bestellen 128 mb en geen een van terug gehad. Dit is hetzelfde geheugen.

[ Voor 31% gewijzigd door itsalex op 23-09-2004 00:20 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier een Compaq Deskpro EP 6350 met 3 x 256 MB SDRAM modules erin (MT PC133 SDRAM). 256 MB per slot is het max wat deze machine slikt. Ik heb deze 3 modules begin dit jaar 2e hands gekocht in Berlijn via het Internet voor 100 €

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1