Toon posts:

Accu van laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik bij Mediamarkt een Medion laptop gekocht
(MD41388 serie). Sinds een week of 3 doet de accu helemaal niks meer, in de zin van:
als ik de laptop op wil starten met de accu erin geprikt, doet deze niks, als ik dan de netstroom aansluit doet de laptop nog steeds niks. Als ik de accu eruit haal start de laptop wel gewoon op.

Wanneer ik, nadat Windows opgestart is, de accu er alsog instop, geeft de energiemeter aan dat de accu gewoon 100% geladen is. Het LED-je dat brandt als de accu wordt opgeladen brandt dan nog wel gewoon. Als ik in de energiemeter de eigenschappen van de accu ga bekijken; staat er overal "N/A".

Ik heb al met de helpdesk van Medion gebeld, en de medewerker daar zei dat ik de laptop maar "op moest sturen" en dat ze hem daar gingen repareren; dat gaat ongeveer 2 maanden in beslag nemen. Aangezien ik de laptop voor mijn werk nodig heb, heb ik hier niet zo'n zin in.

Weet iemand of het probleem in de laptop zit, of in de accu, en of ik het probleem zelf wel op kan lossen?
Alvast bedankt.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14
Accu gelijk weg doen, vaak is de garantie maar 3 maanden, dus opsturen dat ding.. Mijn advies.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Wat zeg je nou, weg doen want de garantie is waarschijnlijk toch vervallen en dan zeg je opsturen... :?

Idd zit er op een accu meestal wel een beperkte garantie van 3 of 6 maanden.

Zit er in je bios geen optie om de accu te calibreren?

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2004 13:07 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:22

M14

Ehm, standaard is de garantie op een accu 6 maanden.

Ik zou voorstellen aan de helpdesk dat je de accu opstuurt, en dat ze die testen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

ik weet dat er accupacks nagemaakt kunnen worden als er een schroef in zit ? anders word het moeilijk soms :p