Toon posts:

[psu en cpu]

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kheb laatst mijn huidige psu (550 watt) vervangen voor een veel stillere psu (400 watt).
Alleen ik had mijn cpu altijd 30% overgeclocked. Maar nu ik die nieuwe psu heb kan ik maar tot 20 % overclocken. Als ik dus mijn cpu 30% overclock dan valt geeft m'n bios een fout melding of valt me pc uit.
Kan dit komen doordat ik niet genoeg power heb doordat ik een lagere wattage gebruik?

btw.. moest dit niet in het overclock topic?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 22:12 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ja dat kan ;)

Maar dat lijkt me duidelijk, als je meer power vraagt dan moet je psu dat ook kunnen leveren. Misschien een idee om je 550 watt voeding te voorzien van stille fans ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
iets meer info mag ook wel :X

voeding: merken
systeem specs

Verwijderd

Lees je voltages eens uit in je BIOS. er mag maar 5 a 10% speling op de voltages zitten namelijk anders krijg je problemen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je bij het overklokken ook het voltage (van de cpu) verhoogd? Zo niet, dan zou je dat nog kunnen proberen. Ws. dat je dan wel weer hogere overklokresultaten haalt (wel ff temperaturen in de gaten houden).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 22-09-2004 23:13 ]

Verwijderd

De ene voeding is de andere niet, dus het is goed mogelijk dat de voeding jouw overklok beperkt. Dat is ook de reden waarom de voeding ook in de troubleshooter (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter) is opgenomen als veelvoorkomend probleem.
Als je wilt weten wat voor voeding wordt aangeraden voor jouw systeem, neem dan eens een kijkje hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

In ieder geval kunnen wij met deze topicstart weinig. De meeste essentiele gegevens ontbreken en ook is onduidelijk wat je allemaal zelf hebt geprobeert om het probleem op te lossen. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.