Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[??] defecte laptop wat kan ik er nog mee

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Hey mede tweakers, na 4 dagen intensief zoeken (google,got etc) op meerdere vlakken ben ik toch op het punt gekomen om het volgende te vragen:

Ik heb een tijd geleden een laptop gekocht voor 10 euro met de hij kan het niet doen voorwaarde. 200mhz bakkie ofzo meer gekocht voor de lol dan voor gebruik. Hij deed het eerst half maar na wat sleutelen is ie dan toch echt neit meer aan te krijgen. Mijn vraag is dan ook wat kan ik nog met de overgebleven hardware.

Ik weet bijvoorbeeld dat de LCD (een lg LP133x4) het nog steeds doet en lees hier en daar over de lcd die te gebruiken is op oudere (met vesa chip equipte) video kaarten. maar dat een schema van welk draatje wat is niet verkeerd is voor je dingen gaat proberen. Nou dat heb ik dus niet kunnen vinden voor dit type.

Ook zit er buiten een hardeschijf alles er nog in zijn er nog meer leuke bruikbare delen die ik kan gebruiken voor projectjes?

OF natuurlijk kan iemand mij vertellen hoe ik misschien stap voor stap kan checken wat ik in mijn proces gemold heb?

ps. laptop is een LIFETEC LT 9888 notebook.

Verwijderd

ik heb hier oko nog 2 ouwe lifetecs (333 mhz) er rust een vloek op die dingen, ik heb hier nog wel een werkende 200 mhz... (dezelfde als die van jou denk ik)

je kan die hd natuurlijk gebruiken in een stil download syteempje, voor de rest zoek nog is heeel goed naar de pinout van dat schermpje :P t is wel vreed om zo'n ding aan te sluiten

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Nou mocht je het tegen komen zie ik het graag gedeel worden..

ook zit volgens mij bij deze laptop de tft controller los van het moederbord (hij is eraf te halen) misschien kunnen we daar wat moois mee :P...

hij zit dus dan onder de knoppies van de aan/uit dingen.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Misschien een IR module, de HD is misschien leuk om in een Epia setje te duwen. De slimline cdrom als die erin zit kan ook nog wel ergens ingezet worden (met adapter perhaps, net als de HD)
Als je de tft aan de praat krijgt als extern scherm ofzo is het de 10euro wel waard geweest hoor :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

ik zit met hetzelfde. Ik heb een compaq armada een keertje gekregen van een vriend van me, maar ik weet neit wat ik er mee kan doen..

Accu is dood, moederbord reageert niet. Harde schijf valt niet uit te lezen. Lcd heeft in mijn bijzijn nog nooit enig teken van leven getoond en de touchpad heeft al wel een bestemming gevonden :P

Enig idee hoe ik van het lcd scherm alleen de backlight aansluit zodat ik een mooie "lichte" en gladde muismat heb....?

Verwijderd

Wees creatief en gebruik de naslagwerken en diverse modtopics. Veel componenten kun je namelijk gewoon los gebruiken voor desktop PC's (IR, harddisk, scherm, touchpad, keyboard etc) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 22:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.