Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht een schema van een:impuls naar ethernet naar webpost

Pagina: 1
Acties:

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 08:23
Ik zoek een schema of een produkt waarmee ik 3 pulsjes kan opnemen (opto coupler) en deze via een ethernetverbinding (dsl?) naar een webserver kan sturen.

Doel: publiceren gas, water en electra verbruik op een homepage.

Wat heb ik?

Een dsl aansluiting, in iedere pijp een flowmeter die pulsjes geeft.

Grootte is belangrijk evenals de voeding (klein....)

Gezocht maar niet gevonden in de zoektools

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

http://www.multitech.com/...eral/data_sheets/2034.asp

Dit zoek je. Een socketmodem Ethernet IP. Hier hang je een kleine microcontroller aan en dan kun je je gasmeter gewoon emailtjes laten sturen (of iets met HTTP request, of een FTPtje doen, wat je wil). Duur geintje, maar echt universeel toepasbaar (je kunt je koffiezetapparaat een mailtje sturen, of je licht via FTP programmeren...)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Moet het persee een "ding" zijn dat zonder PC werkt? Dat lijkt me een dure of als je het zelf wilt maken moeilijke oplossing. Je kunt natuurlijk wel altijd thuis een PC (server) nemen die via de LPT1 die pulsen inleest en dan direct de resultaten op de site neerzet. De PC thuis dient dan als webserver en als pulse-uitlezer. En als je dan toch alles aan het "controllen" bent kun je net zogoed je lampen/oven/frituurpan/gordijnen/etc via die site bedienen.

Leuk project ;)

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 08:23
Die multitech is wel mooi. Een complete pc is te groot voor de meterkast :) Dat programmeren zie ik niet echt zitten denk ik (heb wel een electronica achtergrond maar me weer verdiepen in protocollen en programmeertalen..)

Ik ga eens zoeken op de sleutel: micro webserver met ingang ofzo...

Mocht iemand nog een kant en klare vellemankit weten:graag (of zin hebben mee te denken met mij en op mijn kosten te sleutelen (niet de tijd, wel de onderdelen)

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
k heb een tijdje geleden op mn opleiding met deze embedded controller mogen werken. Dit is een microcontroller met een geintegreerde ethernet controller. Programmeren van het ding is vrij simpel, het draait nl 16 bits dos executables. Met behulp van de services (www, ftp, telnet, smtp, pop3) die in het OS ingebouwd zijn kun je vrij eenvoudig meeltjes versturen, ontvangen, webpages serven (ook icm cgi of een eigen scripttaaltje) enz.

Qua io is er ook genoeg... 2 serieele poorten, intel ad bus, 14 programmeerbare io's.
Je kan je flowmeters er vrij eenvoudig aanhangen iig.

Nadeel is wel dat t ding niet erg goedkoop is... maar als je een complete set wilt waar je qua hardware niet al te veel aan hoeft te doen is t een vrij aardig dingetje :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.