SD card 1GB niet te formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik krijg een SD card van 1 GB niet te formateren. Hij zegt dat hij het formateren niet kan voltooien. Ik word er echt helemaal gek van :(

Als iemand mij kan helpen _/-\o_

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Geef eens meer info. WAT zegt bijvoorbeeld dat hij niet kan formatteren. En heb je al een ander device geprobeerd voor een format?

• R-Alph
Xandrios schreef op 22 september 2004 @ 21:15:
Geef eens meer info. WAT zegt bijvoorbeeld dat hij niet kan formatteren. En heb je al een ander device geprobeerd voor een format?
Ik heb m met rechtermuisknop proberen te formatten. Daar ziet hij niet de grote van het kaartje.

En heb m geprobeerd onder beheren te formateren. Daar geeft hij wel een groote aan. Maar zegt dat er een fout is opgetreden met formateren.

Het is een heel nieuw kaartje. Niet gebruikt. En wil m formateren als FAT32

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Volgensmij is fat32 sowieso niet mogelijk, probeer gewoon FAT eens.

Wat ik eigenlijk bedoelde, was of je hem met een device als bijv. digitale Camera oid wel kunt formatteren? Ik neem tenminste aan dat ie daarvoor bedoeld is...

• R-Alph
Xandrios schreef op 22 september 2004 @ 21:21:
Volgensmij is fat32 sowieso niet mogelijk, probeer gewoon FAT eens.

Wat ik eigenlijk bedoelde, was of je hem met een device als bijv. digitale Camera oid wel kunt formatteren? Ik neem tenminste aan dat ie daarvoor bedoeld is...
Hij is bedoeld voor de pda. Ik kan nog een keer proberen met de cam maar de vorige keer was me dat ook niet gelukt.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Kan je camera/PDA wel kaartjes van dat formaat aan? Probeer je nog altijd te formateren in Fat32, want volgens mij was het zo dat al die apparaten gemaakt zijn voor FAT 16, dus dan zou FAT 32 formateren niet moet lukken. Heb je een card-reader waarmee je het kan proberen?

Ceci n'est pas une signature!

• R-Alph
Hij formateerd hem nu wel met de cam. Maar zodra ik vraag dat hij m wilt formateren als FAT32 en ik duw hem daarna in mn notebook zegt mn notebook dat het kaartje nog geformateerd moet worden :?

En dan begint het hele verhaal overnieuw.

Ben m nu op FAT aan het formateren. Maar vrees dat het niet werkt

edit:

Het werkt dus niet ;(

[ Voor 8% gewijzigd door R-Alph op 22-09-2004 21:49 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Kick van een oud topic

Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn transcend 512Mb SD kaart. Als ik hem in mijn cardreader stop en hem via de verkenner EN via logical disk manager formatteer, dan lopt het wel, maar geeft hij aan het eind de melding: "Kan formattering niet voltooien." Daar kan ik het mee doen. Als ik hem in mijn Qtec2020 stop, ziet hij wel de kaart, vraagt ook of hij hem mag formatteren, maar als ik dan op "Yes" klik, is hij eigenlijk meteen klaar en staat de SD kaart niet in de file exporer. Als ik hem er dan weer terug insteek, vraagt hij weer of hij hem mag formatteren, enz.

In een aantal posts wordt er melding gemaakt van een 3rd party tool die SD kaarten kan formateren. Weet iemand waar ik dat vandaan kan halen?

edit: Het maakt overigens niet uit volgens welk filesystem ik formatteer. Zowel FAT16 als FAT32 geven dezelfde probs.

[ Voor 10% gewijzigd door its_Muppet op 14-06-2005 12:55 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom een oud topic kicken :?

Dat heeft alleen zin als je nieuwe informatie (zoals een oplossing...) toe te voegen hebt. Alleen 'dat heb ik ook' heeft niemand wat aan. Zo geschopte topics gaan gewoon dicht :o

Verder horen vragen over formattering van Opslagmedia niet in Overige Hardware, maar in hun eigen subforum...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.