Toon posts:

[Database] Twee foreign keys op een veld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een tabel met producten:
code:
1
2
3
4
Product:

Product_ID            int   PK
Product_Name      varchar(64)

Nu probeer ik via een andere table producten te linken aan elkaar, bijv. cross-selling, dus via de volgende tabel:
code:
1
2
3
4
Product_Relations:

Product_ID            int PF
Relation_ID           int PF

beide velden zouden dus een foreign key naar Product_ID in de Product tabel moeten zijn, nu geef mijn designer al een fout, visio kan het geloof ik wel, en in sql serv kan ik het geloof ik ook aanmaken. Maar is dit een verstandige manier of niet?

Ik wil ook O/R mapping gaan gebruiken en in de manual van LLBLgen zag ik iets staan dat je dit beter niet kan doen? Hoe kan ik het anders oplossen?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:08:
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een tabel met producten:
code:
1
2
3
4
Product:

Product_ID            int   PK
Product_Name      varchar(64)

Nu probeer ik via een andere table producten te linken aan elkaar, bijv. cross-selling, dus via de volgende tabel:
code:
1
2
3
4
Product_Relations:

Product_ID            int PF
Relation_ID           int PF

beide velden zouden dus een foreign key naar Product_ID in de Product tabel moeten zijn, nu geef mijn designer al een fout, visio kan het geloof ik wel, en in sql serv kan ik het geloof ik ook aanmaken. Maar is dit een verstandige manier of niet?
Wat jij wilt kan gewoon hoor. Wat je denk ik verward met dit is dat je op 1 veld 2 FK's definieert naar verschillende PK velden. DAN heb je wel een probleem :)

Welke fout geeft jouw designer?
Ik wil ook O/R mapping gaan gebruiken en in de manual van LLBLgen zag ik iets staan dat je dit beter niet kan doen? Hoe kan ik het anders oplossen?
In de manual staat een stukje over 2 FK's (of meerdere, je komt wat tegen soms bij mensen... :X) naar verschillende PK's. Dat is niet correct, maar dat is niet jouw situatie.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op 22 september 2004 @ 22:01:
[...]

Wat jij wilt kan gewoon hoor. Wat je denk ik verward met dit is dat je op 1 veld 2 FK's definieert naar verschillende PK velden. DAN heb je wel een probleem :)

Welke fout geeft jouw designer?

[...]

In de manual staat een stukje over 2 FK's (of meerdere, je komt wat tegen soms bij mensen... :X) naar verschillende PK's. Dat is niet correct, maar dat is niet jouw situatie.
Dan heb ik het verkeerd begrepen, het is niet jouw designer die de fout geeft maar het programma dat ik gebruik om databases mee te ontwerpen, een trial van DeZign voor databases.... ik ga visio maar weer gebruiken.

bedankt in ieder geval.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon de NIAM/ORM tool van visio gebruiken, die werkt erg goed :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com