[INTEL 2200BG netwerkkaart in laptop wil niet aan]

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb een nieuwe fujitsu siemens Amilo M7400 met een ingebouwd Intel 2200BG pro/wireless netwerkkaartje gekocht. Het probleem is dat de laptop mijn wan niet kan vinden, ook niet als ik alles open zet. Het WAN is goed geconfigureerd, en werkt voor andere pc's.
Ik heb via internet de drivers en een programma'tje van Intel (Intel Proset) gedownload en geinstalleerd, en het enige dat ik bij de instellingen daar te zien krijg is de text Radio Uit bij alle opties. Ik kan dat alleen nergens veranderen, kan nergens de "radio aan" zetten!!!

Heeft iemand hier ervaring mee? Het is de tweede laptop (de eerste was het beeld van stuk en toen heb ik deze ergens anders gekocht) van dit type die dit probleem heeft.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:01
Dan zit er zeer waarschijnlijk ergens een knopje op je laptop waarmee die uit of aan gezet kan worden. Verder werkt dat "programmaatje" alleen als je de WZC service uitzet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Nee, een knopje zit er niet! Ik heb bij het installeren van dat stukje Intel software trouwens aangegeven dat de instellingen van de netwerkkaart daardoor, en dus niet door windowsxp, moeten worden geregeld.

Als ik de netwerkkaart wil configureren krijg ik automatisch die intel software bij "draadloos", dus ik neem aan dat WZC niet opstart.

[edit] heeft me dus wel aan het denken gezet, en er zit een knopje "bluetooth aan/uit". Daarmee zet je ook WAN aan. Zal wel typisch fujitsu-siemens zijn, en het dan ook niet in de handleiding vermelden!

Dank voor de tip!

[ Voor 26% gewijzigd door C3La op 22-09-2004 21:28 ]

Verwijderd

Gisteren heb ik ook uren lopen klooien om het Wlan aan het werk te krijgen op mijn nieuwe laptop. Totdat ik idd op een knopje duwde om de netwerkkaart te activeren 8)7

Verwijderd

Je kan het in de BIOS aanschakelen dat je hem altijd aan hebt als je je pc start zonder dat je op het wifi knopje hoeft te drukken.