Toon posts:

Xvid met qpel encoderen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb enkele Xvids met QPEL op, omdat mijn standalone DIVX speler dit niet ondersteunt zou ik ze willen reencoden. De vraag is: hoe doe ik dit (met virtualdub, maar HOE)? En de tweede vraag: is er een simpele manier om te controleren op je PC of een bepaalde file qpel gebruikt? Ik heb al gezocht op google, in de help van subsync, op GOT en andere fora maar nergens kan ik een howto of uitleg vinden over dit probleem...

Alvast bedankt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

VD starten, filmpje inladen, Audio op "Direct stream copy" zetten, Video op "Fast recompress", video > compression, daar XviD selecteren, configure, naar wens instellen (zie www.doom9.net). Mogelijke optie is 1st pass te kiezen, paar keer op ok drukken, File > save as avi, "Don't run this job now" aanklikken, Save, Video > compression, configure, 2nd pass, target size instellen (let op : is exclusief audio), paar keer ok, Save as avi, Don't run this job now, save, File > Job control, Start.

Simpel toch? ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

In het menu Video, Full Processing mode kiezen.

Dan kun je namelijk de file re-encoden.
Dan via hetzelfde menu Compression en de juiste codec kiezen.

Op je tweede vraag heb ik geen antwoord.

edit:
Fast recompress kan natuurlijk ook :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 21:19 ]

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:30:
Hoi
En de tweede vraag: is er een simpele manier om te controleren op je PC of een bepaalde file qpel gebruikt?

Alvast bedankt
Gspot

http://www.headbands.com/gspot/

[ Voor 8% gewijzigd door Insanergy op 22-09-2004 21:27 ]

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

A: Full compress is niet nodig! je kunt gewoon fast reencode gebruiken
B: 2pass is niet nodig, kost veel meer tijd en verschil zie je bijna niet over het algemeen, vooral bij screeners van MAVEN niet (o.a. I robot bourne supremacy)...
C: Je kunt ook Dr divx gebruiken. deze is iets minder uitgebreid als Vdub, gebruikt Divx (laatste versie) en staat standaard op 2 pass (dus duurrt lager) maar is wel VEEL simpeler in gebruik (Is gewoon een wizard waarin je ff de bron laad, de divx wkaliteit kiest en de targetmap+naam kiest....lijkt me voor jou toch handig als ik het zo lees) en VEEL stabieler...

Bovendien geldt ook hier weer, behalve de snelheid zie je echt bijna geen verschil tussen high quality divx en xvid....

Qpel kun je zien in o.a. de laatste G-spot

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank jongens, dit dekt ruimschoots een goed antwoord _/-\o_
Nog één iets, ik heb hier eens een file met qpel gecheckt in Gspot maar doch kan ik nergens zien dat hij qpel gebruikt...?

EDIT: ik heb al iets gevonden op een ander forum: http://fer.peque.org/descargas/avicheck.zip erg handig! Allemaal bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 18:55 ]

Pagina: 1