PC hapert kom alleen niet op oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 17:22

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
eens in de zoveel minuten/seconden hapert de pc. Het programma wat actief is gebruikt ineens 100% cpu en na een paar seconden is het ineens weer normaal. Als iemand hier een oplossing op weet zou het fijn zijn.

mobo: Asrock K7VT4A+
CPU: Sempron 2800+
Mem: 512 MB Kingston valueram
Videokaart: Nvidia FX 5700 LE
160 GB samsung HD
Logitech Cordless Optical
Aopen kast met standard aopen voeding erin
Artic copper silent 2 koeler
8 cm casefan standard bij de kast geleverd

uitgeschakeld: Systeemherstel, Firewall & virusscanner

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ik heb een vermoeden dat dit in WOS moet ;) Dit is namelijk softwarematig.
Verder post eens wat voor processen er op de achtergrond draaien ?

301SQN

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Ik zou bijna zeggen dat het ligt aan Win XP Sp2 .. ik heb er zelf ook tegenwoordig last van na een upgrade naar SP2 .. ik weet ook niet precies wat het is.

Maar ik had laatst het vermoeden dat het heeft te maken met je virusscanner annex de nieuwe securitycenter .. want die combo trekt soms heel veel CPU time...

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Welk proces draait op de achtergrond en gebruikt 100% cpu?
Dit zou namelijk best een virus kunnen zijn.
zeker ivm uitgeschakelde virusscanner

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Vidra

Vidra

Vragen?

bonzaibuddy schreef op 22 september 2004 @ 20:21:
Welk proces draait op de achtergrond en gebruikt 100% cpu?
Dit zou namelijk best een virus kunnen zijn.
zeker ivm uitgeschakelde virusscanner
Ik denk eerder dat ie juist zijn virusscanner tijdelijk heeft uitgeschakeld om dat als mogelijke oplossing te elimineren ... maar dat geeft dus ook weinig soulaas . :(

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
een virus lijkt mij sterk of hij moet ineens door de router komen want die zit dicht gestimmerd.

Qua software is het eigenlijk nog helemaal kaal behalve drivers en office. Wat betreft de programma die 100% trekt dat is gewoon het programma wat actief is. in het geval van het checken met je taskmanager je taskmanager :(

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

VIA drivers (of het gebrek eraan) willen dit soms ook wel eens doen.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Hakker schreef op 22 september 2004 @ 20:25:
een virus lijkt mij sterk of hij moet ineens door de router komen want die zit dicht gestimmerd.

Qua software is het eigenlijk nog helemaal kaal behalve drivers en office. Wat betreft de programma die 100% trekt dat is gewoon het programma wat actief is. in het geval van het checken met je taskmanager je taskmanager :(

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:26:
VIA drivers (of het gebrek eraan) willen dit soms ook wel eens doen.
4.46 is geinstaleerd net als laatste forceware driver

• Vidra

Vidra

Vragen?

Hakker schreef op 22 september 2004 @ 20:28:
[...]

4.46 is geinstaleerd net als laatste forceware driver
De nieuwste driver heeft versie nummer 4.53 ... dus dat zou het verklaren ;) niet :)

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
Vidra schreef op 22 september 2004 @ 20:31:
[...]

De nieuwste driver heeft versie nummer 4.53 ... dus dat zou het verklaren ;) niet :)
Nou zoals het er zo uitziet is het waarschijnlijk toch de security center van microsoft wat dwars schijnt te zitten. Nu ik die helemaal uit heb gezet lijkt ie gewoon weer goed te doen.

Hopelijk is dat het probleem. In ieder geval weer een reden om MS te haten >:)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Hakker schreef op 22 september 2004 @ 20:35:
[...]

Nou zoals het er zo uitziet is het waarschijnlijk toch de security center van microsoft wat dwars schijnt te zitten. Nu ik die helemaal uit heb gezet lijkt ie gewoon weer goed te doen.

Hopelijk is dat het probleem. In ieder geval weer een reden om MS te haten >:)
Welke virusscanner gebruik je? ik gebruik mcafee ik had ook al zo'n vermoedde jegens de nieuwe securitycenter ... nu maar hopen dat snel met een patch ofzo op de proppen komen!!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
nou er gaat Kaspersky op komen al hoorde ik net dat het probleem nog niet geheel verholpen is, maar het is naar mijn idee al een heel stuk minder. dus dat wordt morgen weer even langsgaan en kijken waar het anders nog meer aan kan liggen.

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
Ok nog een update.

De user is admin, maar als ik in taskmanager kijk zie ik hele onstabiele cpu usage van tussen de 0-100% terwijl de idle proces gewoon op 99% staat alleen de meter in de tray en de status helemaal onderaan geven andere waarden aan. Echt het begint nu allemaal wel heel erg vreemd te worden
Ik heb het hier dus over echt seconden lang dus taskamanger moet het wel opmerken al schijnt ie dat helemaal niet te doen.

Het is net alsof er nog een proces draait die niet eens in de taskmanager te zien is.

[ Voor 26% gewijzigd door Hakker op 23-09-2004 09:29 ]

Pagina: 1