Mobo voor DDRPC133, AMD XP 2100+ en Radeon 9800

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Hallo,

In een andere topic had ik het over een probleem met m'n nieuwe Radeon 9800 Pro. Deze gaf een zwart scherm. Na enig onderzoek denk ik dat het komt door m'n Abit KX-333R mobo. Deze is waarschijnlijk niet compatible met de nieuwe videokaart. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe mobo welke aan een aantal eisen moet voldoen:

- compatible zijn met de Sapphire Radeon 9800 Pro
- mijn huidige geheugen kunnen draaien: 512 DDR RAM (Apacer Tech. 512 MB PC2700 DDR SDRAM)
- mijn huidige processor kunnen draaien: AMD XP 2100+
- minstens 3 PCI-sloten (voor geluidskaart, netwerkkaart en een extra)

En uiteraard gewoon goed merk. Eigenlijk wil ik weer een Abit, want daar ben ik goed tevreden over.

Heb al zitten kijken in de BestBuyGuide, maar daar wordt de ASUS A7N8X genoemd, maar daarvan weet ik (doordat mijn broertje die heeft) dat hij heel zeikerig is met het geheugen. Dus dan zou ik ook ander geheugen moeten pakken en dat wil ik niet.

Kan iemand mij advies geven of links naar goede sites? Wil best zoeken, maar beetje lastig zoeken met zoveel eisen. Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Skar op 22-09-2004 22:57 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Skar
Kan niemand mij adviseren? Zo moeilijk is het toch niet?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is geen PC133 wat jij hebt. Jouw geheugen heeft waarschijnlijk als specs 133 of 166 MHz DDR (resp. PC2100 en PC2700 voor de marketing termen)
PC133 is een naampje voor 133 MHz SDR SDRAM.
Wil best zoeken, maar beetje lastig zoeken met zoveel eisen. Alvast bedankt.
Zoveel precieze eisen heb je eigenlijk niet eens. Er zijn heel erg veel borden met DDR SDRAM geheugen, socket A en AGP 8x verkrijgbaar. Denk juist aan eisen die borden specialer maken als: RAID/SATA/3e IDE, Gigabit lan, Soundstorm (zoals op A7N8X Deluxe bijvoorbeeld).

De kieskeurigheid van de A7N8X qua geheugen valt erg mee hoor. Is niet echt een geweldig groot probleem.

Maar uiteindelijk is het puur een kwestie van zelf zoeken, eigen smaak qua merk bord en chipset, keuze uit budget, normaal of luxe versie. En die keuze kan alleen jijzelf maken. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 22-09-2004 23:04 ]

{signature}

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
Voor 30,00 euro heb je al een Asrock K7S8X + lan rev3.0 deze heeft 5 PCI sloten en audio & netwerkkaart onboard.

• Skar
@ Voutloos: Klopt. Had ff proggie gebruikt en ernaar gekeken en inmiddels al hierboven verandert. Excuses. Maar het gaat mij hoofdzakelijk om die compatibility met de Radeon 9800 en dat hij mijn B-merk geheugen (Apacer Tech) accepteert.

En ik hoef eigenlijk geen specifieke dingen: geen RAID, geen SATA (misschien wel handig voor de toekomst :P), geen 3e IDE, geen onboard LAN (mits genoeg PCI), geen onboard sound. Dus eigenlijk gewoon een simpele andere mobo welke wel mijn Radeon 9800 pakt. Heb dus al alle BestBuyGuides doorlopen, maar overal staat die A7N8X. Maar die pakt mijn geheugen niet :(

@WiLLoW_TieN: en dan ben ik weer zo'n sukkel en denk: nog nooit gehoord van Asrock. Is dat wel goed. Blablabla. Maar kijk wel ff in aantal reviews. Maar bedankt voor de link.

• Skar
Ok. Slotje. Dit was een super overbodig topic. Ik heb veels te snel voor m'n beurt geroepen. Sorry mensen. Waarom dit ineens? Nou:

Heb net mijn geheugen (die B-merk, Apacer Tech. 512 MB PC2700 DDR SDRAM, waarvan ik zei dat hij het niet deed) op die ASUS A7N8X-DELUXE op het moederbord van m'n broertje geplaatst (een A7N8X idd). En wat denk je. Draait als een tierelier. Dus de keuze is snel gemaakt. Helemaal omdat er in de afgelopen 7 maanden alleen maar de A7N8X is aangeraden. Nou. Sorry jongens. Maar sluiten maar deze hap :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een gigabyte 7S748 is volgens mij ook best een aardige oplossing. Dat komt zomaar op bij mij. Het bord heeft een SIS748 chipset met Realtek 655, LAN onboard en that it. Is geloof ik maar € 50 en volgens mij vrij uniek want ik heb het bord bijna niet meer gezien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je wilt een Abit? http://www.abit-usa.com/products/mb/ Kijk onderaan bij SocketA mobo's. Deze zijn allemaal prima geschikt.

Vrij simplistisch dit, idd. Check ook de FAQ van dit subforum onder het "Welke moet ik nemen?" kopje :) Verder vind ik dat je lang genoeg op GoT rondloopt om te weten dat kicken binnen 24 uur niet is toegestaan :/ Laat dit dus niet nog 1x gebeuren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.