Ik heb een vlak van een bepaalde breedte (zeg 800px) en wil daarin 2 kolommen met DIVs krijgen. Deze DIVs hebben een bepaald ID en daar staan dan de CSS eigenschappen in. Nu hebben deze divs een vaste breedte (zeg 400px) maar geen vaste hoogte. Ze moeten echter wel precies onder elkaar komen. Wanneer er dus 4 DIVs zijn komt DIV 1 linksbovenin, DIV 2 rechtsbovenin, DIV3 linksonderin en DIV 4 weer rechtsonder, enz. enz.
Met float: left; bereik je al een heleboel; maar als DIV 2 dan hoger is dan DIV 1 gaat het mis; DIV 3 staat wel links, maar begint waar DIV 2 ophield; en dat is niet de bedoeling. Ik heb al even zitten kloten met clear, float en position, maar lukken wil het helaas niet. Iemand die hier meer kaas van gegeten heeft dan ik?
Met float: left; bereik je al een heleboel; maar als DIV 2 dan hoger is dan DIV 1 gaat het mis; DIV 3 staat wel links, maar begint waar DIV 2 ophield; en dat is niet de bedoeling. Ik heb al even zitten kloten met clear, float en position, maar lukken wil het helaas niet. Iemand die hier meer kaas van gegeten heeft dan ik?