Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth MP3 streamen/updaten/overdragen en kostprijs?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Wel ik zit in men 6De jaar informatica beheer en ik zoek een beetje raad/hulp.

Ik ga een MP3 bak maken, stand alone, IR afstandsbediening, LCD denkelijk.

Nu zou ik graag via bleutooth als nodig MP3's willen streamen naar men MP3 bak(die in mijn kamer staat op een 3 meter van men PC.)

OOk zo ik zo MP3's willen overzetten/ de playlist bijwerken (weet nog niet perfect welk OS ofzo ik ga nemen dus...)

Nu , dit zou via USB moeten gebeuren omdat de gameport de IR al huisvest, de LTP poort de LCD , dus enkel USB poorten zouden overschieten denk ik.

Nu is dit mogelijk om te doen? een gewone "module" die je via USB aan EEN pc plugt en die je (natuurlijkw el eerst software opzetten) dan zo kan gebruiken om MP3's op je MP3 bak te zetten?
OOk zou dit doenbaar zijn qua ksotprijs? want ik vind dit zelf een heel leuk idee maar ik heb wel geen flauw idee van de kostprijs van die bleutooth dingen. :X

Ook, zou iemand me ook een paar tips kunnen geven van welke OS ik het beste gebruik/ welk MP3 programma?

Windows gebruiken zou misschien niet zo goed zijn omdat dit dan een Windows 95 of 98 SE zou worden om CPU en RAM load te beperken, linux zou misschien beter zijn maar aangezien ik Linux niet zo echt goed ken zou ik niet weten of er MP3 programmas zijn voor linux, laat staan IR/LCD EN bleutooth stuurprogrammas.

Alle hulp is welkom

Thx in advance!

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50

bemeall

Down Under!

Bluetooth adapter op de USB poort van je pc kan sowieso.
Je moet alleen even kijken welke OSen bluetooth ondersteunen, want of windows 95 dit doet betwijfel ik zeer.
Verder de snelheid van bluetooth, ik verwacht niet dat dit uitermate hoog is.
Ik denk zelfs dat je beter in de wifi/draadloos lan hoek kunt gaan kijken voor deze toepassing, dat is niet alleen sneller, maar ook groter bereik en makkelijker toepasbaar :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Ik ben ook met een dergelijk projectje bezig. heb een oude cdspeler en ben daar htpc'tje van aan het maken.
Ik heb ook een IR-ontvanger (serieel) en een 16x2 character LCD (parallel). Ook nog om de frontknoppen te laten werken (play, stop etc.) een WinampComcontrol (ook serieel, heb ik een apart pci kaartje voor moeten aanschaffen.).

In die HTPC zit ook maar een 6GB schijfje, dus ik haal ook gewoon zoveel mogelijk streamend via mijn desktop pc. Ik heb er 'gewoon' een wifi-kaartje ingezet...en beneden een wifi AP'tje.

Het zal wel iets duurder zijn dan bleutooth maar het werkt feilloos terwijl bluetooth volgens mij niet echt voor deze doeleinden geschikt is. Ik denk niet dat je zelfs ook maar mp3's kan streamen...

Jij hebt waarschijnlijk geen AP nodig, dus slechts twee Wifi USB-stickies of een usb sticky (voor in htpc) en een PCI kaartje in je desktop. Voor 60 euro ongeveer ben je dan klaar. Nu zie ik ineens dat het dus helemaal niet duurder is dan bluetooth, ongeveer net zo duur. ([spam]tip: http://www.cool-prices.nl asus pci wifi 54mbit: 25e, conceptronic usb wifi: 33e.[/spam])

Ik ga gewoon Windows draaien. XP of 98 ben ik nog niet helemaal uit. Dan laat ik VNC als system service draaien, zodat ik hem kan remote controllen vanaf de desktop en zo dus playlists e.d. kan aanpassen.
Linux ga ik niet voor omdat het idd moeilijk is om én de IR, én de LCD én de comcontrol werkend te maken...

[ Voor 18% gewijzigd door HyperioN op 22-09-2004 19:59 ]

• Entity_Razer
ja inderdaad dat wel, maar overdragt snelheid moe tniet superhoog zijn wan tik probeer men kosten zo laag mogelijk te houden aangezien ik alles grotendeels zelf financier.
Dus 2x Wlan = 100 euro ofzo
en dat vind ik net ietsje te veel. :|

Ik dacht eerst dit met de IR poort te doen maar dit mocht wel maar dit vond men leerkracht te mkkelijk aangezien dat gewoon protocollen installeren is volgens hem.

En ook als je maar even het signaal verliest zit je met problemen en aangezien ik geen scherm aan die bak wil hangen nog een muis moet hij zo vastloop(lees error) vrij zijn als mogelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Entity_Razer op 22-09-2004 19:59 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003

bemeall

Down Under!

Entity_Razer schreef op 22 september 2004 @ 19:57:
ja inderdaad dat wel, maar overdragt snelheid moe tniet superhoog zijn wan tik probeer men kosten zo laag mogelijk te houden aangezien ik alles grotendeels zelf financier.
Dus 2x Wlan = 100 euro ofzo
en dat vind ik net ietsje te veel. :|

Ik dacht eerst dit met de IR poort te doen maar dit mocht wel maar dit vond men leerkracht te mkkelijk aangezien dat gewoon protocollen installeren is volgens hem.

En ook als je maar even het signaal verliest zit je met problemen en aangezien ik geen scherm aan die bak wil hangen nog een muis moet hij zo vastloop(lees error) vrij zijn als mogelijk.
In het kader van budgetoplossingen:
Bekabeld netwerk misschien een optie :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
nu gaan we wel erg snel langs elkaar heen praten =)
anyways, gewoon oud vertrouwd bekabeld netwerk is natuurlijk het beste én goedkoopste...
nu je het zegt bemeall: TS, waarom wil je eigenlijk draadloos als je maar 3 meter hoeft te overbruggen?
maar nogmaals: wifi is helemaal niet veel duurder dan bluetooth, en het is gegarandeerd goed. terwijl bluetooth eigenlijk hier volgens mij niet voor bedoelt is.

• Entity_Razer
HyperioN. schreef op 22 september 2004 @ 19:57:
Ik ben ook met een dergelijk projectje bezig. heb een oude cdspeler en ben daar htpc'tje van aan het maken.
Ik heb ook een IR-ontvanger (serieel) en een 16x2 character LCD (parallel). Ook nog om de frontknoppen te laten werken (play, stop etc.) een WinampComcontrol (ook serieel, heb ik een apart pci kaartje voor moeten aanschaffen.).

In die HTPC zit ook maar een 6GB schijfje, dus ik haal ook gewoon zoveel mogelijk streamend via mijn desktop pc. Ik heb er 'gewoon' een wifi-kaartje ingezet...en beneden een wifi AP'tje.
Zoals ik al zei vind ik dit wel heel duur worden, natuurlijk zal dit wel makkelijker zijn dat wel, moe tik maar eens overleggen met men moeder en desnoods oma en opa vragen te sponsoren.
Het zal wel iets duurder zijn dan bleutooth maar het werkt feilloos terwijl bluetooth volgens mij niet echt voor deze doeleinden geschikt is. Ik denk niet dat je zelfs ook maar mp3's kan streamen...
Inderdaad dat is waar.
Jij hebt waarschijnlijk geen AP nodig, dus slechts twee Wifi USB-stickies of een usb sticky (voor in htpc) en een PCI kaartje in je desktop. Voor 60 euro ongeveer ben je dan klaar. Nu zie ik ineens dat het dus helemaal niet duurder is dan bluetooth, ongeveer net zo duur. ([spam]tip: http://www.cool-prices.nl asus pci wifi 54mbit: 25e, conceptronic usb wifi: 33e.[/spam])

Ik ga gewoon Windows draaien. XP of 98 ben ik nog niet helemaal uit. Dan laat ik VNC als system service draaien, zodat ik hem kan remote controllen vanaf de desktop en zo dus playlists e.d. kan aanpassen.
Linux ga ik niet voor omdat het idd moeilijk is om én de IR, én de LCD én de comcontrol werkend te maken...
Mja windows draaien, maar dan zit je met het probleem wat als er een error zich voordoet, ik weet dat linux niet bugvrij is maar naar horen zeggen VEEEEEELLL stabieler dan windows.

Maar misschien is het wel mogelijk de playlist te updaten door (zonder remote desktop) de bestanden via een batch file (de MP3 bestanden en de playlist) over de lijn te sturen, dus zonder je remote desktop achtig iets

• Entity_Razer
HyperioN. schreef op 22 september 2004 @ 20:02:
nu gaan we wel erg snel langs elkaar heen praten =)
anyways, gewoon oud vertrouwd bekabeld netwerk is natuurlijk het beste én goedkoopste...
nu je het zegt bemeall: TS, waarom wil je eigenlijk draadloos als je maar 3 meter hoeft te overbruggen?
maar nogmaals: wifi is helemaal niet veel duurder dan bluetooth, en het is gegarandeerd goed. terwijl bluetooth eigenlijk hier volgens mij niet voor bedoelt is.
Wel ik wil draadloos werken omdat deze MP3 bak niet gaat blijven staan en ik ook geen kabels wil. Dit project moet echt AF zijn en ja indruk maken mag wel he op de leerkracht.

Nu desnoods zou dit wel kunnen eens met de leerkracht bespreken morgen, maar het zou natuurlijk mooier zijn zonder draad :p
als je dan toch zelf een case bouwd enzo...

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
volgens mij is bluetooth veels te langzaam om te streamen:

1e hit google: bluetooth overdrachtsnelheid
Bluetooth kent voor dit alles een maximale overdrachtssnelheid van 1 Mbps (Megabit per seconde).
http://www.telecomwereld.nl/drtbt.htm

je kan wel geluid naar een headset sturen maar dat is weer wat anders.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:58
justinb81 schreef op 22 september 2004 @ 23:58:
volgens mij is bluetooth veels te langzaam om te streamen:

1e hit google: bluetooth overdrachtsnelheid

[...]

http://www.telecomwereld.nl/drtbt.htm

je kan wel geluid naar een headset sturen maar dat is weer wat anders.
Dan kan je toch makkelijk mp3 streamen met een max bitrate van 320 kbit??

• Entity_Razer
Ok niet direct over de bleutooth enzo maar toch ook maar eens zeggen/vragen voor ik een CiP post(eerst toestemming vragen weet je)

Ik ga dus denkelijk ook boxjes inbouwen
nu enkel zit ik met het probleem dat de boxen zouden moeten uitklappen en draaibaar zijn.

Dus van -- positie naar | (zal later een render posten van een voorbeeld dat ik aan het maken ben)

En indien mogelijk ook Ronddraaien op zijn platform

Dus als hij rechtstaat, rond ten verticale as roteren.
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste doe want als alles af staat en dus de boxen ingeklapt zijn zou er niets zichtbaar mogen zijn bovenop.

Dus enkel de case met Fan en fangrill + airvents. niets anders (wel natuurlijk een vage aftekening van de boxen maarja.

ook maar dit vraagt nog veel meer werk en nadenken van mij denk ik eraan om eens ze ingeklapt zijn, ze van plaats te laten wisselen. Maar ipv dat ze zouden rechtkomen bovenop de bak, aan de zijkanten, zoals "oren" die uitklappen.

Maar dan zou je via een rail systeem ofzo de boxen moeten laten bewegen en daar ga ik vanavond eens over nadenken.....

Maar voor nu, die boxen en het roteren rond de verticale as, hou zou ik dit het beste doen?
met stappemotoren denk ik ofzo maar ik ben niet echt zeker.
Ook het meetste/ al zou dus via USB moeten omdat de game & LTP poort al bezet zijn :s

en er zouden ook nog eens knoppen moeten opkomen vanvoor voor als je de remote niet vind om zo muziek te veranderen....

Danke en ik ga nu trouwens de CIP aanvragen, dus ik zal later nog een verwijzing zetten naar het project

Pagina: 1