Toon posts:

Wie doet er mee met een algemene klacht over @Home!!

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook de tekst waarmee wij via Troubles@Home proberen mensen op te roepen om mee te doen met een actie tegen @Home.

Aangezien zeer vele @Home abonnees gebruik maken van dit forum willen wij ook via het tweakersnet mensen oproepen mee te doen. Hieronder een korte schets van de redenen waarom wij hiermee zijn begonnen.

Wij, Peter Schoonbeek en Kees Boer, beiden @Home abonnees in de regio Dokkum (gebied Kabel Noord) willen namens vele gedupeerde @Home abonnees een klacht indienen tegen en bij @Home en de programma's Kassa en Radar.

De kern van het verhaal is, dat momenteel in een aantal @Home regio’s de verbinding al een maand tot twee maanden zeer slecht is. Eigenlijk al na de laatste downloadverhoging in juni 2004.

Pas na heel veel aandringen, heeft @Home voor bepaalde regio's een storingsmelding vermeld op de portal. Dit nadat de storing zich al enkele weken had voorgedaan. Alleen er gebeurt verder weinig. Daarnaast communiceert @Home de klachten niet naar haar klanten. Pas als het te erg wordt en te veel mensen uit een bepaald gebied gaan klagen, gaat @Home over tot actie. Dit betekent dat dan al veel mensen veel geld hebben uitgegeven aan de telefonische "helpdesk". In sommige gevallen krijgen alleen de notoire klagers (die overigens terecht klagen) 25 euro van het abonnementsgeld terug. Alleen besef eens hoeveel tijd, moeite, irritaties en frustraties dat heeft gekost van de betreffende @Home abonnees.

Als er niet geklaagd wordt bij @Home gebeurt er niets. Dit terwijl ze goed weten dat er iets mis is met de verbinding. Andere @Home abonnees die ook met de verbindingsproblemen kampen, maar niet klagen krijgen dan ook veelal geen restitutie van het abonnementsgeld.

Daarnaast worden vele individuele @Home abonnees met een kluitje het riet ingestuurd. Storingen in de verbinding, die nota bene met allerlei metingen worden aangetoond, worden categorisch door @Home ontkend. Klachten worden genegeerd, toegezegde monteurs komen niet opdagen, mails worden beantwoord met standaardteksten, etc. Lees het T@H logboek en GOT van de afgelopen maand maar eens door. Er doen zich vele gevallen voor, waarin @Home zich ronduit onbeschoft en schandalig heeft gedragen.

We betalen 47,50 euro per maand voor de breedbandverbinding. Daarvoor mag je naast een redelijke verbinding toch ook een goede dienstverlening verwachten. In veel gevallen ontbreekt deze volledig.

Een gedrag dat bij ons, en zo blijkt uit het logboek bij vele andere @Home abonnees, in het verkeerde keelgat is geschoten. Daarom willen we namens zoveel mogelijk gedupeerde @Home abonnees een klacht indienen bij @Home met een afschrift naar de Consumentenbond en de TV programma's Radar en KASSA.

Wij vragen dan ook de @Home abonnees die zich benadeeld voelen, ook degenen die onlangs zijn overgestapt op ADSL, een reactie onder dit topic te plaatsen met daarin een korte weergave van hun klachten over/problemen met @Home. Ook verzoeken wij jullie een afschrift van de mail te sturen naar Peter Schoonbeek of Kees Boer.

cj.boer@home.nl

jp.schoonbeek@home.nl

Indien zich genoeg mensen hebben aangemeld gaan we een uitgebreide klacht opstellen en deze, samen met alle mails, toezenden aan @Home. Tevens willen we ook de COAX gebruikersvereniging inschakelen, om ons initiatief te ondersteunen. COAX is al benaderd over deze actie.

Indien blijkt dat er te weinig draagvlak is voor dit initiatief, houdt het op en hebben we in ieder geval eindelijk eens iets geprobeerd!

Wel hebben we reeds een klacht ingediend bij het programma RADAR.

Let wel in vele gebieden doen zich geen problemen voor, maar waar de problemen zich voordoen schiet @Home duidelijk tekort! Daar moet verandering in komen

Er wordt genoeg geklaagd en gekankerd over/op, @Home in de diverse forums, maar er gebeurt verder niets. Daarom dit initiatief.

Dus nogmaals als je klachten hebt over @Home en dan niet alleen een slechte verbinding maar met name ook de slechte dienstverlening of monteurs die niet komen opdagen etc., meld je dan aan via dit topic en bij Peter Schoonbeek of Kees Boer. Omschrijf in je mail kort wat de klachten of problemen zijn.

cj.boer@home.nl

jp.schoonbeek@home.nl

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik niet, ik ben tevreden over @home (omgeving Tilburg)

Tevens denk ik dat dit topic geen lang leven beschoren zal zijn.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Ach ja, tis pas je 2e post.

Ik was al niet erg te spreken over @home een paar jaar geleden.
Daarom ben ik zo slim geweest om een goede provider op te zoeken (Cistron)

Daar heb ik nog nooit spijt van gehad.:)

Maar ja... Dit topic lijkt me niet echt iets om hier te plaatsen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier is al een ander forum voor: www.troublesathome.nl

Ik ga iig niet meedoen, heb geen klagen, altijd supersnel, en praktisch nooit storingen :)

Virussen? Scan ze hier!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Consumentenbond voert ook al tijden actie...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de verbindingsproblemen van de afgelopen maanden waarover in GOT veel te doen is. Er wordt ontzettend veel geklaagd maar nooit verdere actie ondernomen.

Misschien lukt het door deze actie dat @Home zich wat opener gaat opstellen. Tot nu toe is de communicatie van @Home naar haar klanten erg slecht te noemen en dat is ook vaak de reden van de klachten van @Home abonnees.

Dat is de reden voor dit initiatief. Niets meer en niets minder.

Als @Home direct erkent dat er problemen zijn, is er geen reden meer voor klagen, omdat de mensen weten waar ze aan toe zijn. Dat gebeurt echter nooit. Je moet eerst voor vele euro's verbellen met de helpdesk voordat er een reactie komt.

Let wel @Home levert een prima internetproduct voor een redelijke prijs, als het werkt. Maar het gaat natuurlijk niet alleen om snelheid, maar ook om een goede dienstverlening. En het ontkennen van storingen of het negeren van klachten hoort daar zeker niet bij.

Verder doen zich inderdaad in de meeste @Home gebieden geen problemen voor. Waar de problemen zich wel voordoen gedraagt @Home zich in veel gevallen zeer arrogant. Daar moet een einde aan komen.

Waarom dit topic geen lang leven zou zijn beschoren begrijp ik niet. Nogmaals alleen maar kankeren en klagen over @Home heeft helemaal geen toegevoegde waarde en dan praat ik dus niet over de technische topics. Die zijn zeer zinvol en functioneel.

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 22:16

bemeall

Down Under!

Heb wel eens wat storingen gehad met @home, maar tot nu toe altijd vrij snel opgelost.
Laatst een serieuze storing gehad, monteur stond na twee dagen op de stoep en heeft toen het een en ander bijgesteld, wat geresulteerd heeft in een nog stabielere verbinding.
Verder zijn mijn snelheden prima, dus ik mag niet klagen eigenlijk :P

Misschien is dit omdat ik toevallig in een wat minder drukke regio woon, zodat het netwerk niet zo hoog belast is.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Al geruime tijd geen klachten over @home (omgeving uden)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Topicstarter
Dat het topic ook onder Troubles@Home staat, heb ik vermeld in de eerste reactie. Wij proberen alleen wat meer mensen te bereiken die ook klachten over @Home hebben. Ik denk dat ook heel veel @Home abonnees de GOT topics bezoeken en andersom. Een prima zaak.

Het gaat om een inventarisatie van klachten, die we in eerste instantie neerleggen bij @Home en nu nog ter informatie bij het programma RADAR. Wij zijn degenen die verder de correspondentie e.d. verzorgen.

Lees maar eens onder Troubles@Home hoe @Home zich soms midsdraagt en dat mag best wel eens in de publiciteit worden gebracht. Als @Home aangeeft wat meer actief te communiceren met haar klanten en dat ook werkelijk doet, is ons doel bereikt.

Maar het is triest dat vele @Home abonnees moeten overstappen naar ADSL, omdat men doodgewoon geen reactie krijgt (of een standaardreactie) op de klachten. Velen kunnen nog niet eens overstappen en blijven soms maanden zitten met een superslechte verbinding zonder dat @Home daar serieus op ingaat.
Dat mag nu eindelijk wel eens veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens ben ik alleen maar verheugd te zien dat er ook vele tevreden @Home klanten zijn. Ook dat zullen we doorgeven aan @Home. Het hoeft gelukkig niet alleen maar negatief te zijn.

Twee maanden geleden hadden wij in de regio Dokkum ook een uitstekende verbinding: download: 530 KB/s; upload 60 KB/s en gem pingtijden: 10 tot 12 ms.
Op dat veruit de snelste internetprovider voor een bedrag van 47,50 zonder downloadlimiet.

Vlak daarna was het afgelopen de downloadsnelheid in de avonduren en bedroeg en bedraagt de downloadsnelheid net 50 KB/s. En niet alleen in Dokkum maar ook bij @Home abonnees (ik zeg niet alle) in Sneek, Groningen, Almelo, Borne, Schiermonnikoog, Ameland, etc.

Dat duurt nu al meer dan een maand en nog steeds gebeurt er niets. Behalve dat er na extreem veel aandringen en onder druk van een rechtszaak op 5 september een storingsmelding verscheen op de @Home portal. En die staat er nog steeds. Verder geen enkel vorm van communicatie van @Home. Absurd als je al meer dan een maand met een zeer slechte verbinding zit. Overstappen is voor veel mensen geen optie omdat er geen ADSL is of alleen ADSL via het KPN netwerk (in verhouding nog steeds veel duurder).

Nogmaals wij proberen @Home er alleen maar toe te bewegen om de gedupeerde klanten te informeren en dat doen ze dus absoluut niet!

Verwijderd

Ik zal kort zijn:
@Home opzich is prima, probleem is zodra er zich (on)regelmatige storingen (herhaaldelijke) gaan voordoen, zijn ze blijkbaar niet in staat deze fatsoenlijk op te lossen of de problemen te communiceren met de klant. Mijn advies voor mensen met herhaaldelijke klachten is dan ook opzeggen en een andere provider gaan zoeken. Het heeft mij (en met mij vele andere) alleen maar een positief resultaat gegeven.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Dit soort acties zijn niet de bedoeling, en al helemaal niet zonder overleg met de betreffende (modererende) crew.

Dit topic gaat dus voor nu op slot, na een mailtje aan een I&T moderator met de aanvraag (en beweegredenen) kunnen we verder kijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.