Toon posts:

[XP] Recovery Console en gerelateerde problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk van mijn laptop is kapot, maar hij doet het nog wel :). Er zitten in ieder geval wat kapotte secotoren op en daarom kreeg ik bij het opstarten van Windows een blue screen dat aangaf dat de harddisk kapot was (overigens werd de hd soms zelfs niet eens gezien). Nou, ik via de Recovery Console CHKDSK gedraaid en ook deze gaf aan dat er kapotte delen op de schijf zaten. De harddisk bestaat uit een partitie C:\ (windows, programma,etc) en een partitie D:\ (documenten etc).

Probleem is nu dat er nog een beetje data (favorites, mail, etc) op C:\ staat en nog een enkel documentje op D:\. Ik dacht, nou dan repair ik de WinXP-installatie op C:\ en dan gooi ik gauw de bestanden even over op een andere pc zodat ik de hd kan vervangen.

Helemaal geen problemen hiermee tijdens het kopieren van de bestanden (ik denk nodig voor installatie) van de CD-ROM naar de hd. Vervolgens opnieuw opstarten en ja hoor... kan bestand ASMS niet vinden, geef het juiste pad op. Vervolgens denkt hij dat het op 'GLOBALROOT\DEVICE\CDROM0\I386' staat wat niet helemaal klopt (ASMS staat wel in de map I386 op de CD-ROM). Op internet hierna gezocht en bleek dat er problemen waren in de communicatie met de CD-ROM/DRIVE (overigens is dat bij mij een CD-RW/DVD-station). Er zijn enkele tips om dit te verhelpen, waaronder het updaten van de firmware van de CD-ROM-drive of op SHIFT+F10 drukken en vervolgens regedit starten. Echter... toetsenbord en muis doen het niet vanaf het moment dat WinXP logo bij booten verschijnt en hij door wil gaan met installatie. Ik kan dus EN het pad niet veranderen EN bovendien ook geen regedit starten.

Het leek mij dan een idee om de bestanden van de CD-ROM naar de harddisk te kopieren in de hoop dat hij deze dan daar zal vinden en hij niet vraagt om het pad op de cd-rom. Echter, ik kan geen map aanmaken op C:\ of bestanden hier neerzetten. Ook hiernaar gezocht: met een SET commando kon dit geregeld worden. Doe ik dit, krijg ik de melding dat SET alleen kan worden gebruikt als de Group Policy Snap-in is gestart.

En nu weet ik het dus even niet meer, aangezien je deze optie volgensmij alleen vanuit de Windows-omgeving kan instellen (wat dus niet gaat).

Mijn vraag is in eerste instantie hoe ik de genoemde snap-in kan starten zodat ik de bestanden naar C:\ kan gaan kopieren.

Is dit niet mogelijk, dan is mijn vraag hoe ik het toetsenbord en de muis weer aan de praat krijg. Ik heb het ook al geprobeerd met een externe USB-muis en USB-toetsenbord (USB in bios is ingeschakeld). Wat elders op GOT werd aangeraden is gebruik van een PS/2-muis maar die aansluiting zit er niet op. Ook bleek het uit te maken of je NUMlock uit of aan had staan in BIOS > werkt allemaal niet. Toetsenbord en Muis werken dus helemaal niet meer vanaf het moment dat het WinXP-bootlogo verschijnt. Bij het USB-toetsenbord zie ik dan ook het lampje uitgaan dus ik ga ervanuit dat de USB-poorten gewoon uitgaan.

Nog een aantal opmerkingen:
-Instellingen van Services voor muis,toetsenbord,usb-controller en -hub etc heb ik al veranderd (starten bij boot, automatisch starten, etc etc) maar dit blijkt ook niet te helpen
-Ik heb alleen een CD-RW/DVD-station (waar de WinXP-CD in zit en die er niet uitkan) en verder heb ik dus GEEN floppy-drive etc
-Als er nog vragen zijn hoor ik het wel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoezo kan die CD er niet meer uit dan?

recovery mogelijkheid:
bartPE / winPE cd maken, drivers erin bakken voor netwerk en alles op die manier van je disk aftrekken.

[ Voor 64% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2004 22:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 22 september 2004 @ 22:44:
recovery mogelijkheid:
bartPE / winPE cd maken, drivers erin bakken voor netwerk en alles op die manier van je disk aftrekken.
Geweldig! Het heeft even geduurd omdat ik al dagen geen internetverbinding heb, maar het is gelukt. Alle data terug, ontzettend bedankt!