Border rond image link na een klik bij Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hey,
Ik heb een erg stom probleem, en de oplossing is wss erg voor de hand liggend, maar ik geraak er echt niet uit. Het gaat om deze site: http://www.clubstore.com

Ik heb links een menutje gemaakt, maar wanneer je op één van de buttons klikt (met internet explorer) wordt hij "active" en toont internet explorer er een randje rond (waardoor je veel te goed de contouren van de afbeelding kan zien). Nu vraga ik me af: is er een mogelijkheid om die stomme rand af te zetten? Heb echt al 1001 dingen in CSS geprobeerd, maar het lukt me niet. Ook Google levert niets op behalve een obscure link naar een site die een golive (??) script zou hebben om het te fixen, maar daar is niets (meer) te vinden...

Iemand die weet hoe je dit kan afzetten? Tnx

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
code:
1
<body link=#xxxxxx alink=#xxxxxx vlink=#xxxxxx>

Waar 'xxxxxx' de RGB-code van de achtergrond (achter de knoppen) is.

Volgens mij kon je het ook gewoon uitzetten, maar dat is me even ontgaan.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

link, alink en vlink zijn deprecated; daar hebben we tegenwoordig CSS voor.
Wat topicstarter echter bedoelt is denk ik het stippelrandje; deze kan je voorkomen door onfocus="this.blur()" in de link op te nemen.

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik dacht dat je dat met het proprietaire 'hidefocus'-attribuut kon regelen:
http://msdn.microsoft.com.../properties/hidefocus.asp

(als je dat ten minste bedoeld, dat selectie-lijntje, ipv van gewoon een :active css-pseudoclass)

[ Voor 59% gewijzigd door RM-rf op 22-09-2004 19:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ik heb het idd over dat stippenlijntje, ik zal ff die laatste methode proberen... stay tuned :)

Okay, de truuk is dus HIDEFOCUS="true" toevoegen aan de <a> tag.
Tnx!

[ Voor 29% gewijzigd door Joske Pauwels op 22-09-2004 20:13 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dus toch opgelost mbv HTML :Y)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

eeh ja :? Maar wat is je punt verder...?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, opgelost met een IE propriety attribuut die geen deel uitmaakt van de HTML standaard ;)

Intentionally left blank

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
BtM909 schreef op 23 september 2004 @ 12:29:
[...]
eeh ja :? Maar wat is je punt verder...?
Vind je dat nou zelf ook niet een beetje vreemde opmerking?
Misschien eerst even m'n eerste post lezen..

Wat is het punt van zo'n offtopic post als die van jou? :)
crisp schreef op 23 september 2004 @ 14:11:
[...]

Nee, opgelost met een IE propriety attribuut die geen deel uitmaakt van de HTML standaard ;)
Desalniettemin een attribuut binnen de <a> tag die wel deel uitmaakt van de HTML standaard ;)
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:20:
r00n187, de markup die je gebruikt is gewoon out-of-date, '95. Dat is alles.
Dat zal ik ook niet ontkennen, maar als het werkt; waarom niet? :)
Just trying to help..

Om je eigen sig te quoten: Standaarden zijn er om toegepast te worden.

[ Voor 63% gewijzigd door Rone op 23-09-2004 17:24 ]

Verwijderd

r00n187, de markup die je gebruikt is gewoon out-of-date, '95. Dat is alles.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
RM-rf schreef op 23 september 2004 @ 17:25:
[...]

nee, het is een proprietaire methode, als je veel waarde hecht aan een validerende pagina kun je het dus niet doen, maar voor huis-tuin-en-keuken-gebruik voldoet het:

het is geen structuurdata, maar gewoon een layouttechnische 'gedragsbepaling' ...
en in die zin vergelijkbaar met de alink en vlink body-attributes, die theroretisch gezien zeker af te raden zijn (wat niet betekent dat je ze zomaar zonder te vragen moet afwijzen, maar je je wel gedanken kunt maken over waarom deze niet 'horen' en wat er aan betere alternatieven zijn)
Ik snap het. Meer een soort van ongeschreven regels om het zo maar te zeggen.
Zelf ben ik geen code-wizard en ben het dan ook met je eens.

Conclusie: ik dacht hem te kunnen helpen met een verouderd stukje code :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 23-09-2004 17:30 ]

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 19:57
Joske Pauwels schreef op 22 september 2004 @ 19:16:
Hey,
Ik heb een erg stom probleem, en de oplossing is wss erg voor de hand liggend, maar ik geraak er echt niet uit. Het gaat om deze site: http://www.clubstore.com

Ik heb links een menutje gemaakt, maar wanneer je op één van de buttons klikt (met internet explorer) wordt hij "active" en toont internet explorer er een randje rond (waardoor je veel te goed de contouren van de afbeelding kan zien). Nu vraga ik me af: is er een mogelijkheid om die stomme rand af te zetten? Heb echt al 1001 dingen in CSS geprobeerd, maar het lukt me niet. Ook Google levert niets op behalve een obscure link naar een site die een golive (??) script zou hebben om het te fixen, maar daar is niets (meer) te vinden...

Iemand die weet hoe je dit kan afzetten? Tnx
Ik lees hier oplossingen die ongetwijfeld ook goed werken, maar de meest simpele zie ik er niet bij staan. 8)7
Gebruik gewoon een border=0 , en je bent verlost van dat irrirante randje als je op een knop klikt

[img]"......"[/img]

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Yisc schreef op 23 september 2004 @ 17:32:
[...]

Ik lees hier oplossingen die ongetwijfeld ook goed werken, maar de meest simpele zie ik er niet bij staan. 8)7
Gebruik gewoon een border=0 , en je bent verlost van dat irrirante randje als je op een knop klikt

[img]"......"[/img]
Nope, dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet. Ik heb het dan ook niet over die standaard blauw/purpere rand rond afbeeldingen die IE toont, maar het stippenlijntje dat rond een afbeelding verschijnt wanneer je erop geklikt hebt.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

crisp schreef op 22 september 2004 @ 19:31:
link, alink en vlink zijn deprecated; daar hebben we tegenwoordig CSS voor.
Wat topicstarter echter bedoelt is denk ik het stippelrandje; deze kan je voorkomen door onfocus="this.blur()" in de link op te nemen.
Wil niemand het antwoord zien ofzo? :/

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cavorka schreef op 23 september 2004 @ 20:52:
[...]

Het antwoord is allang gegeven ja :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cavorka schreef op 23 september 2004 @ 20:52:
[...]

Vind jij dat een 'mooie' oplossing ...?

Het enige voordeel t.o.v. hidefocus="true" is dat het valideert en dat is volgens mij een zwak excuus om verder even 'slonzige' code toe te voegen ...

Eventueel is een andere oplossing om dit via een .htc te doen, of anders via
code:
1
2
3
4
<script type="text/javascript">window.onload = new function() {
    for ( a in document.links )
        document.links[a].hidefocus = "true"
}</script>

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

RM-rf schreef op 24 september 2004 @ 09:31:
[...]
Het is de oplossing die ik al jaren gebruik. Het valideert ook al zoals je zegt. Reden genoeg om het een oplossing te vinden. Tsja, mooi... ach. ;) Ik vind het inderdaad niet echt mooi, maar het werkt + het valideert, en dan is het naar mijn maatstaven al een heel eind op weg naar een oplossing. Dat een oplossing met HTML alleen misschien mooier is, geef ik toe, maar die bestaat dus niet.
Het enige voordeel t.o.v. hidefocus="true" is dat het valideert en dat is volgens mij een zwak excuus om verder even 'slonzige' code toe te voegen ...

Eventueel is een andere oplossing om dit via een .htc te doen...
Is dat niet IE specifiek? (* Cavorka zoekt even)
..., of anders via
code:
1
2
3
4
}</script>
Dit is daarentegen veel mooier en ook veel makkelijker te beheren (een centrale plek waar je de/het behaviour kan aangeven).

[ Voor 41% gewijzigd door Cavorka op 24-09-2004 14:00 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
RM-rf schreef op 24 september 2004 @ 09:31:
[...]

Eventueel is een andere oplossing om dit via een .htc te doen, of anders via
code:
1
2
3
4
}</script>
Owkay, die laatste ga ik integreren :) Leuk ideetje... Tnx!

Edit: okay... enige minpunt is dat het niet werkt :D
Maar maakt niet zoveel uit... ik heb maar op twee plekken zulke links...

[ Voor 16% gewijzigd door Joske Pauwels op 24-09-2004 19:37 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Show me better alternatives if you got 'em:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
a
{
    outline:none; /* 'mostly' unsupported */
    -moz-outline:none; /* IE-unsupported */
}
a:hover,
a:active,
a:focus /* other two don't do much with FF */
{
    background:red; /* or whatever */
}
Dit stukje css zet outline uit (behalve in IE) en zorgt dat je nog ziet wat je aan het doen bent als je statusbar uitstaat ;) Dat ik hover, active en focus bijelkaar pak is persoonlijk, dat kan je natuurlijk ook splitsen. De a:focus is wel noodzakelijk als je in FF iets wilt zien gebeuren :P

Alleen IE heeft lak aan de outline-settings. Daarom zetten we het volgende stukje code in een body onLoad:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if(document.all) /* verzin zelf een betere browsercheck :P */
{
    var tags=document.all.tags("a");
    for (var i=0;i<tags.length;i++)
        tags(i).outerHTML=tags(i).outerHTML.replace(">"," hidefocus='true'>");
}
...works for me in IE6 & FF. Ben benieuwd waarom RM-rf's code niet werkt, trouwens. Wat de validators er allemaal van vinden weet ik niet.

HTH :)

edit:
En dat van onFocus="this.blur()" vind ik ook niet meer kunnen :X

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 25-09-2004 10:20 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SuperRembo
  • Laatst online: 20-08-2025
Rataplan schreef op 25 september 2004 @ 10:17:
Alleen IE heeft lak aan de outline-settings. Daarom zetten we het volgende stukje code in een body onLoad:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if(document.all) /* verzin zelf een betere browsercheck :P */
{
    var tags=document.all.tags("a");
    for (var i=0;i<tags.length;i++)
        tags(i).outerHTML=tags(i).outerHTML.replace(">"," hidefocus='true'>");
}
...works for me in IE6 & FF. Ben benieuwd waarom RM-rf's code niet werkt, trouwens. Wat de validators er allemaal van vinden weet ik niet.

edit:
Waarom zit je met outerHTML te klooien als je gewoon de property kan zetten?
JavaScript:
1
tags(i).hideFocus = true;

| Toen / Nu

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SuperRembo schreef op 25 september 2004 @ 12:41:
Waarom zit je met outerHTML te klooien als je gewoon de property kan zetten?
JavaScript:
5
tags(i).hideFocus = true;
Omdat ik de code vanochtend vroeg van het internet heb geplukt, ik niet naar de MSDN-pagina had gekeken, js case-sensitive is en ik had gemerkt dat hidefocus=true niet werkte ;)

Maar bedankt, dit is natuurlijk ff mooier :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 25-09-2004 13:53 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Rataplan schreef op 25 september 2004 @ 10:17:
Show me better alternatives if you got 'em:

Cascading Stylesheet:
1
... CSS ... 
Dit stukje css zet outline uit (behalve in IE) en zorgt dat je nog ziet wat je aan het doen bent als je statusbar uitstaat ;) Dat ik hover, active en focus bijelkaar pak is persoonlijk, dat kan je natuurlijk ook splitsen. De a:focus is wel noodzakelijk als je in FF iets wilt zien gebeuren :P

JavaScript:
1
...Javascript...
edit:
Ja no offense enzo, maar ehm, wat is er precies mis met onfocus dan? Het enige nadeel is IMHO dat je het bij elke element moet zetten, maar om nou een grote browser check + CSS hack te gaan maken voor hetzelfde is misschien handiger, maar dat vind ik pas ranzig.

[ Voor 22% gewijzigd door Cavorka op 25-09-2004 14:25 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Cavorka schreef op 25 september 2004 @ 14:24:
Ja no offense enzo, maar ehm, wat is er precies mis met onfocus dan? Het enige nadeel is IMHO dat je het bij elke element moet zetten, maar om nou een grote browser check + CSS hack te gaan maken voor hetzelfde is misschien handiger, maar dat vind ik pas ranzig.
Blur() haalt niet alleen het stippellijntje weg, je element heeft ook daadwerkelijk geen focus meer. Los van het feit dat je dus niet het gevraagde probleem oplost, maakt dit het bijvoorbeeld onmogelijk om met het toetsenbord te navigeren. 't Is maar wat je ranzig noemt...

Overigens is de meest elegante manier om onFocus voor elke hyperlink te zetten natuurlijk exact hetzelfde stukje javascript, alleen dan met tags(i).onFocus=function() {this.blur();} of zo. Dat onderhoudt nét even makkelijker ;)

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Rataplan schreef op 25 september 2004 @ 14:37:
[...]
Blur() haalt niet alleen het stippellijntje weg, je element heeft ook daadwerkelijk geen focus meer. Los van het feit dat je dus niet het gevraagde probleem oplost, maakt dit het bijvoorbeeld onmogelijk om met het toetsenbord te navigeren. 't Is maar wat je ranzig noemt...

Overigens is de meest elegante manier om onFocus voor elke hyperlink te zetten natuurlijk exact hetzelfde stukje javascript, alleen dan met tags(i).onFocus=function() {this.blur();} of zo. Dat onderhoudt nét even makkelijker ;)
Ah, zo. Ik had niet helemaal in de gaten dat het zoveel deed. Trouwens wel al eerder gemerkt als je het gebruikt bij <select> enzo. :Y)

Je hebt helemaal gelijk. :) Ik zal jouw code dan maar eens gaan implementeren op mijn websites en CMS.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Cavorka schreef op 25 september 2004 @ 15:08:
Ik zal jouw code dan maar eens gaan implementeren op mijn websites en CMS.
Ik heb ook nog wel een site of vijf, zes te corrigeren :X Ik wacht alleen nog even af wat de experts hier zeggen van a:focus (da's toch geen standaard CSS?); voor de rest ben ik er aardig tevreden over :)

Pagina: 1