bestanden branden over ftp verbinding

Pagina: 1
Acties:

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56
Ik heb hier een 100 mbit netwerkje liggen met daarin onder meer een gemodde xbox met 120 GB harde schijf. Aangezien die disk aardig vol begint te lopen, vroeg ik mij of er iets bestaat als een FTP client met ingebouwde brand optie. Ik heb weinig zin namelijk om eerst al die zooi naar een pc te kopieren. Wat ik dus zoek is een programma om files te branden direct over ftp. Liefst iets voor windows. Heb aardig zitten zoeken hier en met google maar het lijkt erop dat het gewoonweg niet bestaat. Maar met een beetje een stabiel netwerk zou dit toch wel moeten kunnen lijkt mij?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij is dat niet mogelijk, FTP is daar niet geschikt voor.
Je kan wel proberen temp files te branden en dan hopen dat het brandporgramma op het einde van bestand stopt met branden(bestand word groter door overdracht) Ik denk alleen niet dat je er ver mee komt.

Verder een DVD is 5 gig, haal 5 gig over en brand het, intussen haal je weer 5 gig over etc. Zoveel extra tijd kost het dan niet.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Het lijkt me dat dat niet kan, je kunt het openen (alsin: branden) maar dan wordt het eerst gedownload en dan geopend. Je zou dus een virtuele schijf ervan moeten maken.
Ik geloof niet dat dat kan.

301SQN

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 12:28

Huig

Merino Fanatic

Branden over ftp is niet mogelijk volgens mij, ik doe het iig nooit.
Er zit dus niets anders op dan de files naar je pc te kopiëren en daarna te branden...
(als je games brand wel ff gdfi image droverheen halen, anders pakt je doos het niet :), das overigens van xbox-scene.com af te halen)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik denk dat als je netwerkverbinding ook maar een beetje haperd, afremd gelijk je brander te weinig toevoer krijgt. buffer under run kan dit tegengaan. Maar denk kopieren en dan branden is denk stuk makkelijker

[ Voor 30% gewijzigd door Satch op 22-09-2004 20:29 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb een file server met daarop een halve terrabyte aan gegevens.
Via een ander workstation brand ik zonder probleem gewoon CDR's met Nero met bestanden die op de server staan. De mappen zijn allemaal gemapped.
Het duurt zo wel ietsje langer.

Trouwens, Nero cached eerst alle files vooraleer hij ze brandt, zo heb je geen buffer under runs. (althans ik niet)

[ Voor 11% gewijzigd door Neobahamuth op 22-09-2004 20:34 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

In principe bedoel jij hetzelfde (denk ik) als dat ik vaker doe. ik heb vaak verschillende iso's op verschillende pc's staan. Die iso's open ik gewoon vanaf mijn eigen pc (ze staan op een andere pc) via het netwerk, en dan branden. welkt gewoon bij mij hoor.

• benedictuz
Het gaat dus met name om films (divx).
En nero daar heb ik in dit geval niet zoveel aan, want ik kan in nero niet eens naar mijn netwerkschijven bladeren, laat staan dat ik naar ftp://192.168 etc kan.
Je zou kunnen denken: kopieer het gewoon naar pc maar het gaat om zo'n 90 GB aan data, en die ruimte heb ik niet op mijn pc. Dan zou ik dus iedere keer moeten kopieren > branden >deleten, weer kopieren > branden >deleten etc etc.
Dat kan dus veel makkelijker denk ik dan.
En nogmaals: data toevoer tijdens het brandproces is geen probleem lijkt mij (10 MB/s)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan maak je een gewone share aaan en een drive-mapping ernaartoe.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
Er is software waarmee je samba op je Xbox kan installeren. (kijk op www.xbox-scene.com)
Op die manier kun je dus je Xbox als standaard netwerk share benaderen.
Mogelijk zit zoiets nu ook al in XBMC gebouwd, maar dat weet ik niet zeker, want ik heb vanmorgen net mijn doos weer eens aangezet na een 1,5 maand niet gespeeld te hebben.

Wat ik zelf een keer heb gedaan is gewoon m'n Xbox hd in mijn pc gehangen.
Er zijn drivers voor winxp waar door je de Xfat kan lezen als gewone HD.

http://www.xbox-scene.com...ewsitemEpFuAZAZApVrrrnIbM .

Niet de drivers die ik gebruikt heb, maar het zou moeten werken.
(Als je live gebruikt: wel ff hd unlocken denk ik en als je klaar bent weer locken.)

Succes.

Edit:
Oh ja, je zou ook linux kunnen installeren op je Box en een (dvd)brander op je IDE-BUS van je xbox hangen, ff brand app installeren. Volgens sommige werkt dit.)

Mare, dat heeft ik dus nog nooit geprobeerd. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Grenco op 23-09-2004 10:54 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

benedictuz schreef op 23 september 2004 @ 10:33:

Het gaat dus met name om films (divx). --> bij mij ook
En nero daar heb ik in dit geval niet zoveel aan, want ik kan in nero niet eens naar mijn netwerkschijven bladeren, laat staan dat ik naar ftp://192.168 etc kan.

--> nonsens, je kan perfect met nero naar je netwerkschijven bladeren (zie foto) en vandaar branden
Je zou kunnen denken: kopieer het gewoon naar pc maar het gaat om zo'n 90 GB aan data, en die ruimte heb ik niet op mijn pc. Dan zou ik dus iedere keer moeten kopieren > branden >deleten, weer kopieren > branden >deleten etc etc.
Dat kan dus veel makkelijker denk ik dan.
En nogmaals: data toevoer tijdens het brandproces is geen probleem lijkt mij (10 MB/s)
--> Dus als je de schijven kan mappen in verkenner, dan werkt alles perfect met Nero. Ik spreek uit ervaring!
klik op de foto
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/nerdo1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Neobahamuth op 23-09-2004 11:42 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• benedictuz
oeps, mijn eigen topic een beetje uit het oog verloren :P
De reden dat ik mijn netwerkshares niet zag in nero ondanks het feit dat ze gemapt waren, was waarschijnlijk het feit dat ze op dat moment gedisconnect waren. Dus even opnieuw gemapt en nu zie ik ze inderdaad wel gewoon.

Het FTP verhaal heb ik opgelost door het erg handige progje Webdrive.

Hier te verkrijgen: http://www.southrivertech...ndex&pgr=./purchase/index

Dit programmaatje maakt een icoon aan in explorer alsof het een gewone networkshare betreft. Vervolgens in nero bladeren naar dit icoon en voila ik kan files branden direct vanaf m'n xbox. Data toevoer is nu al helemaal geen punt omdat webdrive de te branden files eerst cached op mijn pc.

Opgelost dus, maar bedankt voor de response :)

[ Voor 10% gewijzigd door benedictuz op 18-10-2004 16:53 . Reden: linkje ]

Pagina: 1