Toon posts:

HD Maxtor 80GB 7200rpm is deze aan het doodgaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Ik heb nu volgens mij 1,5jaar een harde schijf 80gb 7200rpm van Maxtor nu begint ie de laatste tijd een beetje vreemd te doen.

Heb de Powermax 4.09 er al overheen gehaald die zegt geen errors.
Het de snelle test uitgevoerd en de advanced test.
Weten jullie of er nog meer testen zijn?

Als ik me computer opstart geeft ie het volgende bericht:
code:
1
2
3
Smart failure predicted on primary master.
Immediatly backup your data and replace your hard disk drive
a failure may be imminemt.

ook als ik teveel dingen tegelijk ga doen op mijn computer krijg ik een blauw scherm met daarop heel veel tekst die zegt o.a. dat ie een phisieke geheugendump gaat uitvoeren. Daarna start ie weer op.
In het zelfde blauwe scherm geeft ie ook de volgende melding.

code:
1
2
3
Kernel_stack_inpage_error

***Stop: 0x00000077 (0xC000000E, ............

veder kon ik niet opschrijven toen verdween het blauwe scherm weer.

Weet 1 van jullie misschien wat dit is?
Ik denk zelf dat me HD aan het doodgaan is heel langzaam heb dus al van al mijn spullen een backup gemaakt.
Morgen ochtend maar even contact opnemen met de Mycom waar mijn HD vandaan komt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Stop 0x00000077 or KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
The Stop 0x77 message indicates that a page of kernel data requested from the paging (virtual memory) file could not be found or read into memory. This Stop message can also indicate disk hardware failure, disk data corruption, or possible virus infection.
Zeer waarschijnlijk fouten in de hdd.
Aangezien je hem 1,5 jaar hebt valt hij vast wel binnen de garantie.
Backuppen heb je al gedaan; even naar de winkel rennen dus.

Controleer ook even je geheugen mbv memtest; je weet maar nooit :)

Meer info:
http://support.microsoft.com/...315266
http://www.osronline.com/ddkx/ddtools/bccodes_9xgn.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 22-09-2004 19:01 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is de Mycom zo lief om meteen een nieuwe HD mee te geven!

Bedankt voor de snelle reactie.
Zo ver had ik nog niet gezocht.

Morgen meteen even contact opnemen met Mycom.

Verwijderd

Bij maxtor ff powermax downn en daar mee testen.
edit:

Eventueel aan een andere controler hangen of een andere pc.

Kan je ook ff kijken of die nog onder de garantie van maxtor valt want denk dat mycom er weinig aan doet. Die geven maar 1 jaar garantie.
Nou is europees wel vast gelegd dat je 2 jaar garantie hebt op dit soort producten maar dat win je nooit. En een rechtzaak lijkt me ook niet de moeite waard

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 19:11 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet gewoon ff vanaf de maxtor website het tooltje PowerMax downloaden, daarmee kan je gewoon zelf checken of er iets mis is met je HDD. Zo ja, dan kan je met de bijbehorende foutcoude, direct bij Maxtor of bij je leverancier de garantie claimen.

[ Voor 1% gewijzigd door MadMurdock op 22-09-2004 19:06 . Reden: te laat :( ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:05:
Bij maxtor ff powermax downn en daar mee testen.
MadMurdock schreef op 22 september 2004 @ 19:06:
Je moet gewoon ff vanaf de maxtor website het tooltje PowerMax downloaden, daarmee kan je gewoon zelf checken of er iets mis is met je HDD.
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 18:48:
Heb de Powermax 4.09 er al overheen gehaald die zegt geen errors.
Het de snelle test uitgevoerd en de advanced test.
Misschien beter lezen?

[ Voor 44% gewijzigd door Rone op 22-09-2004 19:10 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Je kan de hdd gewoon naar Maxtor opsturen NADAT je een test hebt uitgevoerd.

Als deze test is uitgevoerd krijg je het resultaat te zien, dit is de code die je dan in het RMA formulier moet intikken.
Is de schijf kapot krijg je een andere.

Het programma dat je moet gebruiken vindt je ook in de link, evenals een antwoord op je vraag of er nog garantie op de hdd zit. Dit kan je zien als je het nummer dat op het label staat intikt.

Dit werkt uiterst prettig moet ik zeggen. :>

https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/

Succes ermee!

Laat wel eens weten hoe het af gelopen is?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
Das wel raar!
Staat in de Faq dat je alles zo goed mogelijk moet beschrijven en alles moet zeggen wat je al gedaan hebt!

Maar volgens mij lezen jullie er over heen of het is oh maxtor harde schijf probleem moet je ff Powermax gebruiken.

Edit:
Extra300s bedankt voor de info ga het meteen proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
De HD is 3 maanden uit de Garantie wat kan ik nu doen??

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:12:
De HD is 3 maanden uit de Garantie wat kan ik nu doen??
Formateer hem middels het Maxtor tooltje.
Of die een low-level format, voor wat het het waard is.

Je weet het niet.

Verwijderd

Zet HDD S.M.A.R.T monitoring uit in de Bios van je mobo, krijg je die irri melding ook niet meer..

Probeer hem voor de zekerheid ook eens achter een ander MOBO met S.M.A.R.T monitoring enabled. Kijken of ie dan met dezelfde melding komt. B)

Verwijderd

Ohw, en volgens het Nederlandse consumenten recht heb je altijd 2 jaar garantie op alles (wat redelijkerwijs niet defect mag zijn na 2 jaar).
Je hebt dan misschien wel geen garantie meer bij Maxtor, maar de winkel waar de HDD vandaan komt moet je wel tegemoet komen in dit geheel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag even met Mycom service centre bellen.
De mycom winkel zelf wilde er niet op ingaan.
Helaas kan ik vanaf me werk geen 0900 nummers bellen dus dat gaat strax gebeuren.
En afhankelijk van wat hun zeggen ga ik is kijken of ik hem kan formateren op Low level.

Ik hou jullie op de hoogte

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik heb atm hetzelfde probleem met een 120 gb exemplaar, gekocht op 14 maart 2003, dus valt net buiten de boot met de garantie wijziging vanaf mei 2003.

Ik heb al geprobeerd bij de winkel (Norrod in Zwolle) maar dat zijn een stelletje (...) en zeidden gelijk zoek maar uit via internet, wij hebben hier geen tijd voor daag.

Ik heb al een e-mail richting Maxtor zelf gedaan, en ga nog even een mailtje tikken richting de saaie consumentenbond. Want ik vind een 120 gb hdd weg mieteren wel zonde.

Trouwens mijne geeft wel aan dat powermax hem niet lief vind ;)

(voor windows raad ik btw het programma Active S.M.A.R.T. aan test eens met dit prog of die ook in windows zegt dat die kapot aan het gaan is.

• PoisonouZ
Ik had een mail gestuurt naar Maxtor zoals gezet in mijn vorige post. Daarvan had ik al snel antwoord en die zeggen hetzelfde als ik al had verwacht.
Dear Sir or Madam,

Thank you for your request. The warranty of your aforementioned Maxtor or Quantum hard drive has expired.

Unfortunately there is no replacement option for hard drives that are out of warranty.

If your drive is less than 2 years old, you might still have the option to avail of the retailers warranty. There has been a recent EU directive on this subject, which applies to this retail warranty. If you reside in a country where this directive has been passed into legislation, you are entitled to a cost free warranty service with your place of purchase for a period of 2 years.
PLEASE NOTE: This EU directive applies to the retailer (place of purchase) not the manufacturer (Maxtor) and doesn't entitle you to a 2 year warranty with Maxtor.

Please refer to our internet page for the warranty-end-dates for your Maxtor or Quantum hard drive.
http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm

Please note that the warranty end date printed on Maxtor hard drives eg. 02/02 means the warranty has expired on the first day of the month, in this case February, not on the last day of the month.

PLEASE NOTE: If the hard drive was previously replaced by Maxtor the warranty for the replacement drive ends with the warranty for the original drive or after 90 days, whichever is longer.

If you need more help, please do not hesitate to contact us. In order to allow us to deal with all enquiries as efficiently and accurately as possible we would ask that you include any previous emails when replying to us.

Kind regards,
Wat dus inhoud dat ik even het antwoord van de consumentenbond afwacht, en anders ga ik es ff lekker mailen met norrod.

[ Voor 4% gewijzigd door PoisonouZ op 23-09-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Nieuwe update*
gebeld met service nummer van de Mycom deze vertelden mij dat ik de harde schijf naar hun moest opsturen en dat er dan een vervangd exemplaar mijn richting op kwam :D:D:D
Ik moest alleen even een mailtje sturen dat heb ik inmiddels gedaan en het wachten is op het antwoord.

word vervolgt....

• PoisonouZ
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:46:
*Nieuwe update*
gebeld met service nummer van de Mycom deze vertelden mij dat ik de harde schijf naar hun moest opsturen en dat er dan een vervangd exemplaar mijn richting op kwam :D:D:D
Ik moest alleen even een mailtje sturen dat heb ik inmiddels gedaan en het wachten is op het antwoord.

word vervolgt....
Heb je mazzel, dat ze aardig doen;) Wordt dus in het vervolg voor mij ook maar gewoon naar de mycom ofzo gaan, want norrod ben ik meer en meer zat :(

Verwijderd

Topicstarter
Het duurde even maar toch nog een update:

Ik had een mailtje gestuurd en daar werd op gereageerd dat ik geen garantie meer had en dat ie dus niet omgeruild kon worden

Na een aantal mailtjes veder
kreeg ik vanavond eindelijk het bericht dat ze voor deze keer toch een uitzondering wilde maken en dat ik hem mag omruilen

Verwijderd

Hier ook z'n probleem, met Maxtor tool kwam hij (Maxtor Diamond Plus 8 30GB) makkelij door de test zowel met full en standard test. Maarja ik weet wel zeker dat hij niet deugt, als je aan psu connector aanraakt gaat hij uit/aan.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 21:40
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:46:
Hier ook z'n probleem, met Maxtor tool kwam hij (Maxtor Diamond Plus 8 30GB) makkelij door de test zowel met full en standard test. Maarja ik weet wel zeker dat hij niet deugt, als je aan psu connector aanraakt gaat hij uit/aan.
Slechte PSU connector? Niet lachen maar dat heb ik ook al gehad! Ik wou bijna een nieuwe HD gaan kopen :D

Verwijderd

Haha o.k bedankt ik zal kijken, want Q-Tec 550 watt is ook niets hee :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:46:
Mischien gewoon ff door solderen
Pagina: 1