[draaitafels] Numark 1625/1650 vs TT200

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik ben van plan weer eens te beginnen met draaien. ik heb al zo'n 2 jaar bijna niks gedaan, daarvoor 3 jaar erg aktief geweest.
Dit deed ik met mijn Reloop RP-1020 Pro's. Erg leuke dingen voor het geld, maar ze beginnen nu toch echt kuren te krijgen.
Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben, en qua merk ben ik er al uit: Numark.
Mijn budget ligt zo rond de € 250,- per tafel. Het probleem is dat er vrijwel geen goede reviews te vinden zijn over deze draaitafels (behalve wat kleine customer reviews).

Nu was mijn oog als eerste gevallen op de TT 1650. Ziet er goed uit, direct drive, S arm etc. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze tafel? Pro's en con's?

Nu kan ik via-via ook aan 2 TT 1625's komen voor € 250,- totaal. Hier kan ik helaas nergens technische details over vinden, wat is het verschil met de 1650 b.v.? Op de plaatjes lijkt hij hetzelfde als de 1650.

Aan de andere kant zit ik ook te twijfelen of ik niet beter meteen voor de TT200 kan gaan. Deze bevat TTX techniek volgens Numark.
Alleen is deze wel een stuk duurder dan de 1650. Is het dit geld waard? Wat zijn de specs/verschillen?

Voor zwaar scratch werk gebruik ik ze niet, verder zal ik ze ook niet meenemen naar feesten o.i.d.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 16:33
Waarom Numark? Numark heeft (uitzonderingen daargelaten) praktisch alleen mijn k*t-tafels. Spaar ff door en koop voor 350 euro/tafel, 2x een super OEM bak, daar kan je veel langer mee vooruit.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 11:18
Vimana schreef op 22 september 2004 @ 18:41:
Nu was mijn oog als eerste gevallen op de TT 1650. Ziet er goed uit, direct drive, S arm etc. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze tafel? Pro's en con's?

Nu kan ik via-via ook aan 2 TT 1625's komen voor € 250,- totaal. Hier kan ik helaas nergens technische details over vinden, wat is het verschil met de 1650 b.v.? Op de plaatjes lijkt hij hetzelfde als de 1650.
De 1625 is snaaraangedreven. De 1650 is een directdrive.

Ik heb zelf een TT1650, maar kan je op DJ-gebied weinig advies geven. Het is degelijk spul. Niet zo degelijk als een SL1200, maar daar hangt ook wel een ander prijskaartje aan. Ik heb de TT1650 gekocht voor thuisgebruik, omdat ik 'm voor een leuke prijs kon krijgen en normale hifi-platenspelers voor een leuke prijs niet echt meer gemaakt worden.

Punctuality is the politeness of kings

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 16:15

Empathy

Extreme Audio

How to Become a DJ... deel XI

kijk maar es in de startpost..

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
OverSoft schreef op 22 september 2004 @ 19:55:
Waarom Numark? Numark heeft (uitzonderingen daargelaten) praktisch alleen mijn k*t-tafels. Spaar ff door en koop voor 350 euro/tafel, 2x een super OEM bak, daar kan je veel langer mee vooruit.
Wat vrienden/kenissen zitten in de scéne (Black Hole records, Octagen). Numark wordt daar wel beschouwd al een goed merk met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Het uiteraard geen Technics, maar daar betaal je idd 3x meer voor.
Maar waarom precies zijn het volgens jou slechte tafels? Ervaring mee?
Mja, daar staat alleen Reloop in de budget range.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 16:15

Empathy

Extreme Audio

Vimana schreef op 22 september 2004 @ 20:30:
[...]

Wat vrienden/kenissen zitten in de scéne (Black Hole records, Octagen). Numark wordt daar wel beschouwd al een goed merk met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Het uiteraard geen Technics, maar daar betaal je idd 3x meer voor.
Maar waarom precies zijn het volgens jou slechte tafels? Ervaring mee?

[...]

Mja, daar staat alleen Reloop in de budget range.
En die heeft een veel betere prijs-kwaliteit verhouding dan Numark..
Goedkope Numarks zijn een no-go. En koop draaitafels asjeblieft niet omdat ze er zo leuk uit zien... Ik heb zelf ook van die goedkope prus-numarkjes gehad en had er na een paar weken al spijt van omdat er voor bijna hetzelfde geld stukken beter te krijgen was..

Verwijderd

Misschien kom je er met de startpost niet helemaal uit, maar dat is wel de plek waar dit soort dingen behandeld worden.

Deze discussie kan zeker een aanvullig zijn op het topic aldaar. How to Become a DJ... deel XI Daar verder graag dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.