[QuickTime] Geluid out of sync probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik ben de laatste tijd al een tijdje met dit probleem bezig. Ik heb al verschillende dingen getest, opgezocht maar kan simpelweg de oplossing niet vinden.

Ik zit met het probleem dat .mov (QuickTime) bestanden niet goed lopen op mijn systeem. Het beeld loopt sneller dan het geluid. Wanneer ik ergens midden in een trailer de pointer zet zegmaar loopt het een halve seconde weer goed, en de seconde daarna loopt ie al niet meer goed. Het is zo jammer want heel veel filmtrailers zijn allemaal in QuickTime formaat en ik heb 4Gb aan filmtrailers op mn pc staan....

Mijn sysspecs zijn:
A7N8X-E Deluxe nForce 2 mobotje
AMD XP 2800+
2x 256MB in Dual Channel (Corsair XMS 2-3-3-6)
GeForce 4 TI 4400
Windows XP Prof SP2 installatie (met SP1 zelfde problemen)
QuickTime Player 6.5.1
met QuickTime Alternative - geen verschil
(een systeem wat geen problemen zou moeten opleveren, zelfs voor HiDef WMV van WMP9 niet met 6k+ bitrates)

Ik heb de geluidsopties bij Sound Out al anders ingesteld, videoopties op Safe Mode laten draaien. Mijn videokaart instellingen gereset. Voorheen had ik hier ook last van, na een beetje gekloot met codecs en players werktie die dan weer maarjah... ik kan niet bezig blijven zo, dit is geen doen. Kan iemand mij misschien meer vertellen over dit probleem, of iemand anders dit ook heeft en wat ik eraan kan doen? Omzetten naar XViD encoded .avi container werkt wel maar dat kan ik echt niet met alle trailers gaan zitten doen. Alle input is welkom!

[ Voor 16% gewijzigd door Novah op 22-09-2004 17:56 ]

• Novah
*schop

Niemand?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:09
Even een oud topic uit de sloot halen.

Heb je dit probleem nog opgelost? Want ik heb namelijk precies hetzelfde en ik kan er ook geen oplossing voor vinden. Behalve dat rebooten af en toe lijkt te helpen..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Novah
Kheb het probleem nog steeds... af en toe, de exacte oorzaak kan ik echt niet vinden gewoon... echt bizar...

Verwijderd

had zelf dit probleem ook.

Maar heb toen apic in de bios uitgeschakeld en in windows xp bij apparaatbeheer - computer van acpi naar standaard pc en dit heeft voor mij gewerkt nu lopen alle quicktimefilmpjes perfect.

Enige nadeel is dat je van standaard pc niet meer terug kan naar acpi.