[Canon Powershot A75] Vlek in foto's :'(

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nu sinds 3 maanden een Canon Powershot A75. Deze heb ik min of meer speciaal aangeschaft voor mijn aankomende vakantie (over minder dan 2 weken naar Egypte).

Nu heb ik sinds zo'n 2 weken het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijne651/zooi/canonvlek.jpg

Een vlek in de foto's :(

Klik hier voor een max res foto volledig INgezoomd
Klik hier voor een max res foto volledig UITgezoomd

Zoals je ziet neemt die vlek nogal een groot deel van de foto in beslag. De overige vlekken zijn mijn muur, die is ook niet helemaal perfect :P Dit probleem heb ik op alle resoluties en instellingen, en is ook al zichtbaar voordat ik een foto neem op het LCD.

Ik heb de lens al schoongemaakt met een hele fijne doek, dat helpt niet. Als ik de lens goed bekijk zie ik ook helemaal geen vlek zitten. Ik krijg het idee dat het condens is oid aan de binnenkant. Maarja ik heb het nu al 2 weken, dus als het condens was zou het nu toch wel weg moeten zijn?

Ik ben vanmiddag bij een lokale fotoboer geweest en die zei dat het óf een stofje kon zijn, óf de CCD die verrot was. Ik kreeg de tip om even een stofzuiger op dat ding te zetten om te kijken of het een stofje was. Dat laatste heb ik dus maar even gedaan 8)7 maar helaas zonder resultaat.

Daarna heb ik gebeld met de online shop waar ik dat ding gekocht heb (ITwebwinkel), die mij vertelden dat het zo'n 4 weken duurt als dat ding opgestuurd moet worden. Over 4 weken ben ik al op vakantie geweest ;(

De ene medewerker bood me een vervangend toestel aan, de andere die ik 20 min later sprak zei dat ze daar niet aan deden :/ Dus na zeuren van mijn kant moest ik maar een briefje bij het toestel doen dat me toegezegd was dat ik een vervangend toestel zou krijgen. Mjah op zo'n manier heb ik er natuurlijk geen vertrouwen meer in.

Kortom: liever stuur ik dat ding helemaal niet op. Heeft iemand nog tips die ik uit kan proberen? Desnoods een alternatieve manier van repareren? (bv direct bij Canon aankloppen?).

Tips zijn zeer welkom :)

Verwijderd

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad met men finepix s602z ( vocht )

heb hem toen in een diepvries zak gedaan met van die vochtvreed zakjes ( die je bij bijv schoenen krijgt) er bij in. Even wat lucht uit het zakje drukken zakje goed ( luchtdicht maken ) en een weekje of meer laten liggen in een redelijk warme ruimte.

toen was ie bij mij weg.

hoop dat je er wat aan hebt

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:26
Ik heb een soortgelijk probleem! (canon a75) Dit is een foto van een witte muur, met daarover extreme levels in photoshop om het goed zichtbaar te maken. Ook 2 ronde vlekken en bovendien wat vage strepen. Ook is, zoals je ziet, altijd de onderkant/links te blauw.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/lens.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gixxer-superbike/vlek.jpg

zo zag de vlek er bij mij uit

en dat antivocht spul heeft gelukkig geholpen

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:42

TheBorg

Resistance is futile.

Wat vervelend voor je zo vlak voor de vakantie! Ik ben ook naar Egypte geweest en het was een hele bijzondere ervaring. Er is heel veel te zien, zo veel dat ik 870 foto's heb geschoten (full res. natuurlijk, laptop meegenomen) :P

Ik denk ook dat het vocht is, maar als het vochtvlekje is opgedroogd dan blijven er natuurlijk mineralen achter en die verdwijnen natuurlijk niet zomaar met zakjes silicagel. Ik weet verdere geen oplossing voor je :|