Toon posts:

PC valt uit bij aanraking kast

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal een raar probleem. Telkens als ik een kabel achter in mijn computer wil stoppen en ik leun er overheen dan gaat ie uit of hij reboot. Nou heb ik alles nog eens goed aangedrukt en aangesloten, maar hij blijft het doen. Eerst dacht ik dat het kwam door de power-knop, maar ook als ik zelf de computer niet aanraakte en alleen een usb-kabel in wou pluggen ging ie uit. Heb toch niet het gevoel dat het aan mijn systeem ligt, maar weet ook niet wat het wel kan zijn.
Kan iemand me helpen?
Thanks

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is je PC geaard? Daar zou namelijk het probleem kunnen liggen.

edit:
OMG :o , 5 reacties over aarding in 2 minuten!

[ Voor 104% gewijzigd door AtleX op 22-09-2004 16:54 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30
Aarding? :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Is je systeem geaard? Deed het systeem het eerst wel goed, of is het een nieuw(gebouwd) systeem?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

is ie aangesloten op een geaard stopkontakt?
kzou ook ff alle aansluiting in de kast controleren. misschien zit er iets niet helemaal goed vast

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Is je systeem geaard?

8)7

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn computer inderdaad opnieuw gebouwd maar heb dezelfde combinatie van moederbord met voeding en processor behouden.
En nee, in mijn studentenkamer is geen enkel stopcontact geaard, dus mijn systeem ook niet lijkt me!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:54:
in mijn studentenkamer is geen enkel stopcontact geaard, dus mijn systeem ook niet lijkt me!?
correct, als je niks alternatiefs hebt opgezet :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 17:00 ]

Verwijderd

Je zegt het zelf, aarden die hap.. Hoe? Search biedt antwoord! succes.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan mogelijk een PC te aarden zonder dat je stopcontacten hebt die geaard zijn?

Hoef alleen een ja of nee dan ga ik wel zoeken, kan het me namelijk niet voorstellen

Iig bedankt

Verwijderd

Ja, aan de verwarming bijvoorbeeld :P (ff een stukje verf eraf natuurlijk)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

draadje van je computerkast naar de verwarmingsbuis.... opgelost.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• breinonline
  • Laatst online: 10:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Let met aarden wel even op, er zijn ook topics te vinden die aangeven dat dit niet via de verwarming moet omdat deze tegenwoordig ook niet altijd meer geaard zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is wel een interessant artikel om door te nemen over het aarden van je PC. Daar staan waarschijnlijk de antwoorden in op al je vragen wbt dit probleem. :)
Aarden op de gasleiding of TV-kabelinstallatie (CAI) is volstrekt uit den boze.

Aarden op de cv-, water-, CAI- of gasleiding is terecht verboden, omdat het tot zeer gevaarlijke situaties kan leiden.

en:

De centrale verwarmingsleiding is -in de badkamer- geaard, maar is geen aarde.

De ijzeren gasleiding heeft als enige met aarde dit gemeen dat hij vanuit het woonhuis onder de grond verdwijnt. In onze verstedelijkte gebieden is die grond voornamelijk droog zand. En droog zand geleidt elektriciteit bijzonder slecht.
De schroefkoppelingen van de gasleiding worden gasdicht gemaakt met teflontape (vroeger met hennep). Een uitstekende elektrische isolator.
Wat gebeurt er als een elektrisch toestel stroom afleidt naar een min of meer geleidende ijzeren buis en die ene buis komt in aanraking met iets dat een ander elektrisch potentiaal heeft? Er ontstaat een vonk.
Nog wat handige topics:
Aarde-draad nodig. Aan de verwarming?
Is geen aarding erg schadelijk voor het systeem?
Aarding PC slecht geregeld?
m-m schreef op 04 mei 2002 @ 23:16:
[...]

Gasleiding is natuurlijk erg dom en tegenwoordig worden er ook plastic koppelstukken voor gebruikt, is dus geen betrouwbare aarde. En mocht dat wel zo zijn, stel je voor dat er een gasbuis knapt, dan krijg je ook direct een vonkje door jou geaard en gas + vonkje = :'(
Waterleiding is ook niet fijn, je zal maar net een aardlek hebben als iemand staat te douchen en de stroom vind het de kortste route via je moeder te gaan. Stroom + Water + Moeder = :'(
Mocht je ten einde raad zijn, en je kan maar geen goede aarde vinden, kan je altijd een kijkje nemen in de keuken. Vaak hebben huizen in de keuken wel een geaard stopcontact namelijk. In het geval van nood, kan je altijd deze aarde gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Laurent op 22-09-2004 22:25 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:54:
Heb mijn computer inderdaad opnieuw gebouwd maar heb dezelfde combinatie van moederbord met voeding en processor behouden.
En nee, in mijn studentenkamer is geen enkel stopcontact geaard, dus mijn systeem ook niet lijkt me!?
Is het een oud Studentenhuis ? Dan kun je nl wel de verwarmingsbuis gebruiken. In nieuwere panden geld het bovenstaande van Aikeleer.

Ik woon zelf in een flat uit de jaren 50 in Amsterdam,... nou geen probleem om daar de verwarmingsbuis voor te gebruiken.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het dezelfde pc is met een ander MB en voeding, dan is het waarschijnlijk wat anders. Kortsluiting in de kast denk ik aan (voeding of mobo).

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Als jij je PC aanraakt met iets niet geleidends, valt hij dan ook uit?
Ik bedoel als jij er bijvoorbeeld een pen tegen aan houd, met de punt in natuurlijk, valt hij dan ook uit, of doe hij dat alleen als jij of iets anders wat geleidt het ding aanraakt?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 20:02
check eens of chassis intrusion detection aanstaat in de bios... dit wil het ook nog wel eens oplossen.

Even niets...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ander idee: Wij hebben wel eens gehad dat 't "plastic" van de stroomkabel iets te "lang was" aan de pc-kant, waardoor de contacten te diep in de stekkers lagen. Daardoor maakte 't allemaal maar nét contact en vielen er pc's spontaan uit. (Slechte batch kabels).

Uiteindelijk hebben we het opgelost door gewoon met een stanleymes een halve cm van die stekkers af te snijden (stekker eerst uit het stopcontact!!!). Kijk eens of dat het geval is bij jou?

Ik heb 't effe geshopt, mocht je niet begrijpen wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburg.demon.nl/stekker.gif

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 23-09-2004 11:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43
Zet de PC + monitor eens in een ruimt waar wel randaarding aanwezig is (Keuken?) en probeer het dan nog eens. Natuurlijk is aarding op de PC beter dan zonder, maar het zou lullig zijn als je na veel moeite een aarding hebt gefabriceerd en het blijkt een los contact te zijn.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Pagina: 1