Welke VGA cooler van de 2

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
ZIE PAGINA 2
--------
Oke.. ik heb hier al op het forum gezocht en ook @ google naar wat reviews maar ik kan maar niet beslissen..

Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro (256mb) en daar zit nu zo'n uber kleine standaard cooler op. Die wil ik gaan veranderen..

Nu zit ik te twijfelen tussen de:
- Artic Silencer Rev 3
- Zalman80HP-D (of C) + Cooler

Aangezien mijn videokaart aan 2 kanten geheugen (met keolblokjes) heeft zitten weet ik nie welke ik het beste kan nemen..
Als ik een tijdje (lees uurtje of 2 a 2,5) heb zitten gamen zijn die blokjes best wel warm...

Verder heb ik nog 4 casefans (2 x in | 2 x uit)

Verdere Specs:
Intel P4 3,02 @ 3,3 (standaart cooler)
2x 512 Corsair (Matched Pair)
Asus P4P800

Wie zou mij kunnen helpen..

--
Als je meer info wil moe je het zeggen...

----
ZIE PAGINA 2

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Dark op 01-10-2004 13:04 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21

w0w

Waarom wil je hem eigenlijk vervangen? Meer stilte of meer performance?

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Ik ben vanplan heel me pc opnieuw te gaan casemodderen (nieuwe fans, ander window, andere cpu cooler) en dus ook die van me VGA te veranderen..

Hij hoeft niet echt helemaal stil te zijn want ik heb toch altijd muziek aanstaan..
Performance ja.. als die beetje goed koel blijft wil ik em wel gaan OC'en..

Verwijderd

Ik heb de Zalman. Erg leuk en mooi ding (zeker voor in een casemod) maar het nadeel is wel dat hij erg groot is. Als je een grote Northbridge blok hebt kun je op sommige mobo's wel eens problemen krijgen. Anders zou ik gewoon de Zalman nemen :)

Heb zelf een Ati9500 zonder fan lopen ;)

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Ik heb ff gekeken op de site van zalman en je moet minimaal 5,5mm vrij hebben tussen je videokaart en je northbridge.. en ik heb zo ff gekeken en volgens mij heeft een asus p4p800 dat wel..
Zal het toch voor de zekerheid nog wel ff opmeten :)

Verwijderd

Mr_Dark schreef op 22 september 2004 @ 16:57:
Ik heb ff gekeken op de site van zalman en je moet minimaal 5,5mm vrij hebben tussen je videokaart en je northbridge.. en ik heb zo ff gekeken en volgens mij heeft een asus p4p800 dat wel..
Zal het toch voor de zekerheid nog wel ff opmeten :)
Ik heb net gekeken bij mijn mobo (abit NF7-S) en daar kan een passief blok op de NB nog wel passen (krapjes denk ik). Dus even mieren. >:)

Zalman ding is gewoon veel vetter :D

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar voor de zalman gaat ook omdat die koelt aan de andere kant vanwege me rammetjes die daar zitten.. (zijn er 8 )..

Maar welke van de 2 (80D-HP of 80C-HP) ken ik het beste nemen voor een Radeon 9800 Pro (256MB (DDRII))..

Verwijderd

Mr_Dark schreef op 22 september 2004 @ 17:03:
Ik denk dat ik toch maar voor de zalman gaat ook omdat die koelt aan de andere kant vanwege me rammetjes die daar zitten.. (zijn er 8 )..

Maar welke van de 2 (80D-HP of 80C-HP) ken ik het beste nemen voor een Radeon 9800 Pro (256MB (DDRII))..
Moet je even searchen op GOT en op goole. De d versie is iets nieuwer dacht ik en zal dus wel iets verbeterd zijn. Daarnaast is die blauw zover ik weet en de andere grijs. ;)
Dit kun je wel vinden.

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 17:07:
[...]

Moet je even searchen op GOT en op goole. De c versie is iets nieuwer dacht ik en zal dus wel iets verbeterd zijn. Daarnaast is die blauw zover ik weet en de andere grijs. ;)
Dit kun je wel vinden.
Volgens mij is de D de nieuwe versie en is die blauw en de C zwart/grijs :)

Maar ik zal ff kijken

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Dark op 22-09-2004 17:10 ]

Verwijderd

D heeft ook 2 heatpipes ipv 1

En door die optinele fan word het geheugen zeker goed gekoeld, en je southbridge ook nog eens :9

Verwijderd

Mr_Dark schreef op 22 september 2004 @ 17:10:
[...]

Volgens mij is de D de nieuwe versie en is die blauw en de C zwart/grijs :)

Maar ik zal ff kijken
Klopt, had he even fout gepost :) Heb zelf de C.

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Oke ik neem de Zalman 80D-HP + Optionele Fan..

Waarom:
Hij koelt aan 2 kanten en die kleur blauw staat me wel aan :P 8)

En als CPU cooler neem ik de:
Zalman CNPS7000B-Cu

Of iemand anders moet een betere/stillere CPU cooler weten...

Verwijderd

Mr_Dark schreef op 22 september 2004 @ 17:39:
Oke ik neem de Zalman 80D-HP + Optionele Fan..

Waarom:
Hij koelt aan 2 kanten en die kleur blauw staat me wel aan :P 8)

En als CPU cooler neem ik de:
Zalman CNPS7000B-Cu

Of iemand anders moet een betere/stillere CPU cooler weten...
Weet niet wat je budget is? Een Thermalright SP97 is beter :9~ maar oko weer wat duurder. ;)

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Ik denk dat je beter de Arctic VGA Silencer kan nemen. In deze review worden de Zalman en de Arctic met elkaar vergeleken. De Arctic presteert beter dan de Zalman en is ook nog eens goedkoper. Maar de Zalman ziet er wel beter uit. :)

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Big Will schreef op 22 september 2004 @ 22:17:
Ik denk dat je beter de Arctic VGA Silencer kan nemen. In deze review worden de Zalman en de Arctic met elkaar vergeleken. De Arctic presteert beter dan de Zalman en is ook nog eens goedkoper. Maar de Zalman ziet er wel beter uit. :)
Maar ik dacht ook die zalman te nemen omdat die aan 2 kanten koelt (ik heb aan 2 kanten ram cooling)..

Ik vind de temperatuur wel netjes ook als die OCed is.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
Je kunt dan beter voor de Arctic Ati Silencer rev3 gaan ipv de Arctic Silencer rev3. De eerst genoemde is een nieuwe versie, met een koperen basis, en koelt zowel de voor als achterkant van de kaart (en dus ook het geheugen op de achterkant. Groot voordeel is dat de temperatuur van de kast zelf ook daalt. Ik heb de Ati silencer 3 op mijn 9800xt gepropt, en de core-temperatuur ging van 78 graden idle naar 61 graden idle, en m'n casetemp daalde met 3 graden (terwijl ik er zelfs nog een casefan uitgehaald heb), naar 3 graden boven kamertemperatuur.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 23 september 2004 @ 11:28:
Je kunt dan beter voor de Arctic Ati Silencer rev3 gaan ipv de Arctic Silencer rev3. De eerst genoemde is een nieuwe versie, met een koperen basis, en koelt zowel de voor als achterkant van de kaart (en dus ook het geheugen op de achterkant. Groot voordeel is dat de temperatuur van de kast zelf ook daalt. Ik heb de Ati silencer 3 op mijn 9800xt gepropt, en de core-temperatuur ging van 78 graden idle naar 61 graden idle, en m'n casetemp daalde met 3 graden (terwijl ik er zelfs nog een casefan uitgehaald heb), naar 3 graden boven kamertemperatuur.
Hmzz nu ga ik toch weer twijfelen.. Want die Zalman ziet er gewoon bruut uit maar die arctic koelt beter..

** zou ik in die arctic 2 ledjes kunnen bouwen??

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb zelf de 80HP-C versie, groot nadeel van dit systeem vindt ik het zwevende blokje aan de andere kant van de GPU, op de GPU zit het netjes vast maar aan de andere kant zweeft het metaal wat boven de kaart (tevens met plastic af te plakken) maartoch, het blijft een beetje fragiel vindt ik, helemaal recht krijg ik hem ook niet op mijn radeon 9800pro, verder hangt de kaart wat in het agp slot.

Ik heb dan wel de oude C versie dus met 1 heatpipe, misschien is dit wel verbeterd op de nieuwe D versie.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Big Will schreef op 22 september 2004 @ 22:17:
Die review heeft het ook over de Thermaltake heatpipecooler, beste van de drie, maar er zitten geen fans bij. Nou heeft thermaltake ook de giant 3 MET fans, die heb ik en mijn OC/voltmod gffx5900xt wordt nooit warmer dan 60 graden. 1 probleem die Fans maken een teringlawaai. Tip: koop de fanless variant en zet er 1 of 2 120mm fans op. 't ziet er gaaf uit en koelt ook nog goed.

U vraagt, wij antwoorden.

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
MeMoRy schreef op 23 september 2004 @ 20:39:
[...]

Die review heeft het ook over de Thermaltake heatpipecooler, beste van de drie, maar er zitten geen fans bij. Nou heeft thermaltake ook de giant 3 MET fans, die heb ik en mijn OC/voltmod gffx5900xt wordt nooit warmer dan 60 graden. 1 probleem die Fans maken een teringlawaai. Tip: koop de fanless variant en zet er 1 of 2 120mm fans op. 't ziet er gaaf uit en koelt ook nog goed.
Zou ik een Fan nodig hebben dan met mijn Radeon 9800 Pro?? Omdat ze em in die review ook gewoon zonder fan hebben getest

Past de fan van zalman er dan op?
Heeft iemand er misschien een voorbeeld van??

--
Zou ik ook passen bij een Asus P4P800 Moederboard.. vanwege me northbride..

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Dark op 24-09-2004 13:59 ]

• Irby
Ik heb de ultimate edition van de sapphire 9800pro gehad, deze werd niet echt warm (temeer ook omdat ik 4 casefans had). Zowieso moet een 9800pro zonder fan te gebruiken zijn, hoe het met overklokken zit weet ik niet, dat heb ik niet geprobeerd :)

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Weet iemand waar ik die Arctic ATI Silencer Rev 3 kan halen/bestellen want ik zie em niet in pricewatch staan...

Heeft iemand er een plaatje van?

-----------------

Oke ik heb al een shop gevonden die de Rev 4 heeft ;) + plaatje..

Nog 1 laatste vraag.. Koelt deze aan 2 kanten

Zoja dan neem ik die :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mr_Dark op 25-09-2004 10:23 ]

• Irby
Hoi, Alternate verkoopt alle versies van de Arctic Silencer, en ja, de rev4 koelt ook aan beide kanten.

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 25 september 2004 @ 18:23:
Hoi, Alternate verkoopt alle versies van de Arctic Silencer, en ja, de rev4 koelt ook aan beide kanten.
Hoeveel ruimte zou ik aan de achterkant (de kant waar de fan NIET zit) nodig moete hebben want die zalman zou net passen (5,5mm) ivm me NorthBridge

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-07 16:22
Dnc1n schreef op 23 september 2004 @ 14:27:
Ik heb zelf de 80HP-C versie, groot nadeel van dit systeem vindt ik het zwevende blokje aan de andere kant van de GPU, op de GPU zit het netjes vast maar aan de andere kant zweeft het metaal wat boven de kaart (tevens met plastic af te plakken) maartoch, het blijft een beetje fragiel vindt ik, helemaal recht krijg ik hem ook niet op mijn radeon 9800pro, verder hangt de kaart wat in het agp slot.

Ik heb dan wel de oude C versie dus met 1 heatpipe, misschien is dit wel verbeterd op de nieuwe D versie.
ik heb de D versie en kan aardig hard de blokken knijpen en dan nog bewegen ze niet.
ben heel tevreden met dit ding, houd mn 5600 Ultra zo'n 6 graden koeler dan de standaard asus koeler en natuurlijk geluidloos (ergerde me mateloos aan dat kleine kreng op de asus koeler)

• Irby
Die zalman neemt veel meer ruimte in aan de achterkant dan de silencer, hoeveel ruimte precies weet ik eerlijk gezegd niet, ik had ruimte zat (ism gigabyte k7n400pro2). Misschien dat de site van arctic daar iets meer over kan zeggen?

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 26 september 2004 @ 12:21:
Die zalman neemt veel meer ruimte in aan de achterkant dan de silencer, hoeveel ruimte precies weet ik eerlijk gezegd niet, ik had ruimte zat (ism gigabyte k7n400pro2). Misschien dat de site van arctic daar iets meer over kan zeggen?
Kan er niets over vinden op de site van Arctic... maar als die zalman meer ruimte in neemt zal die wel passen :)

Verwijderd

zalman nemen :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou voor de Arctic gaan. Die koelt beter en die is beter voor je case temperatuur.

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Ik neem de arctic (ATI rev 4) en maby pruts ik er zelf wel ff 2 ledjes in :)

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Oke.. ik heb dus de Arctic ATI Silencer Rev 4 besteld en kreeg em vandaag binnen..

Dus ik dat ding uitpakken en me oude cooler eraf gehaalt.. wil ik de silencer erop zetten wat blijkt.. PAST NIET.

- Er zitten 4 pennetjes die door je kaart heen moeten en ik heb er maar 2..
- Ik heb aan alle 2 de kanten 8 koelblokjes zitten (van me geheugen) waarvan er dan 2 niet gekoelt worden..

Conclusie: de Arctic ATI Silencer 4 past NIET op de (Club 3D) ATI Radeon 9800 Pro 256MB

Rev 4 is alleen bedoelt voor de X800 .. Voor 9800 (Pro) heb je de Rev 3 nodig..

Waarom zeg ik dit: voor mense die ook een 9800 (pro) hebben en een andere cooler willen..

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Waarom niet de thermaltake fanless vga... cooled minstens net zo goed als de zalman zm 80d, en dat zonder fan, en goedkoper!
http://moddershq.net/revi...?reviewid=56&pagenumber=4

Ga die dan ook halen denk ik voor mn aopen 5900xt, ding is 25.- bij alternate.
Pagina: 1