[Ervaringen] Internet Land

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geachte Tweakers,

Sinds enkele maanden is er een nieuwe kleine provider in Nederland met de naam Internet Land, een onderdeel van de computerwinkel Computer Land, waar de tweaker matig over tevreden is (Bron: Shopservey). Opzich wordt er niet veel bijzonders aangeboden. Toch is er iets interresants: Relatief goedkope Bitstream abonnementen. Bij een aantal middelgrote/kleine plaatsen (zoals bij mij, in Elburg) is er wel KPN-ADSL beschikbaar, maar geen BBNed. Wel BBNeds Bitstream, door BBNed gehuurde lijnen bedoeld voor zakelijke internet gebruikers, de prijzen hiervan zijn te veel hoog voor de gemiddelde consument. Het voordeel van deze lijnen is de lagere overboeking (1:20) en geen gezanik met datalimieten of vage Fair Use Policy's.

Op een rijtje:
De Bitstream abonnementen:
http://www.internet-land.nl/adsl.asp

NaamPrijs/mndDown (kbps)Up (kbps)
Bitstream Basic€321120352
Bitstream Extra€492240416
Bitstream Fast€754480704

Voor alle Bitstream abbo's geld:
Datalimiet: Geen (Dus ook geen FUP, in de voorwaarden staat dus "Geen limiet")
Homepage: 250MB
Datalimiet homepage: 5GB/mnd
eMail-boxen (POP3): 50
eMail-antivirus + Spamfilter
Aansluitkosten: €69 + 39 (Ethernet modem) = €108

De nieuwsserver, voor veel mensen een belangrijk punt. Ik vroeg info op het forum in dit topic:
Over de newsservers weet ik alleen dat het zeer snelle servers zijn met eveneens de alt.binaries groepen e.d. die meerdere malen per dag geupdate wordt. Ik weet dat onze TD diverse contracten heeft met (dure) newsserver omgevingen, de food komt ook van diverse plekken, niet vanuit 1 punt. De technische details ken ik niet, maar ik ken wel de fanatieke newsmannen, die zeeeer content zijn over onze snelle newsvoorziening.
Het klint veelbelovend, maar toch is het vaag.

Persoonlijk wekt dit mijn interesse. Momenteel zit ik bij Chello, hier zal ik waarschijnlijk rap bij worden afgesloten/geknepen omdat ik veel meer dan 40GB/maand vebruik, het leuke is dat mijn huidige Com21 modem niet gemeten wordt, maar dat zal snel ophouden. De keuzes voor een overstap naar een prijs-gelijkwaardig abonnement op het KPN netwerk zijn HCCnet, Freeler en Wanadoo. Geen van deze zie ik direct zitten, mede omdat ze lekker vaag over de hantering van hun FUP doen. De abonnementen van Internet-Land klinken erg goed, maar ik ben nog amper ervaringen tegen gekomen. Vandaar dit topic: Heb je ervaring met Internet Land, post het. :)

Relevante links:
Na Mycom nu ook Computerland met internet abo's
Internet-land.nl: Abbo's
Officiële I'net Land forum

/Edit @ 2 Dec 2004:
Het blijkt niet om een Bitstream lijn te gaan, maar om een standaard KPN-ADSL lijn. Ikzelf heb uiteindelijk voor Xs4all gekozen.

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 02-12-2004 18:40 ]

🌞🍃

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik blijf erbij, providers die USB modems aanbieden zijn kansloos.

Daarnaast ziet het er wel leuk uit, maar ik kan niet vinden of je een DNSje krijgt, de site is voor mij niet echt overzichtelijk.

• kamerplant
  • Niet online
SSH schreef op 22 september 2004 @ 16:49:

Daarnaast ziet het er wel leuk uit, maar ik kan niet vinden of je een DNSje krijgt, de site is voor mij niet echt overzichtelijk.
"ADSL modem USB of Netwerk modem (meerprijs € 39,-)."

USB is inderdaad lame, maar je hebt de mogelijkheid tot een Ethernet modem. De website geeft vind ik niet beister veel informatie, maar de 'administrator' reageert redelijk snel op vragen op het forum. Een DNS naam boeit mij persoonlijk trouwens niks.

🌞🍃

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24

slaay

Natuurbeleven.com

Wel vreemd, waarom bitstream nemen als er ook KPN beschikbaar is?

Maar dat terzijde. Bitstream is bedacht voor zakelijke klanten, dus prijzen zou je dan excl. BTW vermelden.

Zij vermelden doodleuk incl btw.

Dich bis echt unne foëzen haas

• kamerplant
  • Niet online
slaay schreef op 22 september 2004 @ 16:58:
Wel vreemd, waarom bitstream nemen als er ook KPN beschikbaar is?

Maar dat terzijde. Bitstream is bedacht voor zakelijke klanten, dus prijzen zou je dan excl. BTW vermelden.

Zij vermelden doodleuk incl btw.
Juh, misschien wel omdat deze abbo's niet in eerste instantie voor bedrijven zijn bedoeld.

🌞🍃

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24

slaay

Natuurbeleven.com

Heeft Internet-land een deal gesloten met bbned? Mensen op een gehuurde lijn zetten, zodat indien bbned zelf beschikbaar is, ze mooi over gezet kunnen worden.

Zoiets als Tiscali die mensen lekker maakt via het KPN netwerk en dan zo snel mogelijk de klanten van KPN overzet naar haar eigen netwerk.

Dich bis echt unne foëzen haas

• kamerplant
  • Niet online
Voor zo ver ik weet is BBNed niet meer bezig met het uitbreiden van hun netwerk. Ik sprak met een Demon medewerker die mij dit een half jaar geleden vertelde, misschien dat dat momenteel anders ligt. Als BBNed hier beschikbaar zou zijn was ik allang overgestapt, daar worden over het algemeen veel aantrekkelijkerdere abonnementen aangeboden dan over het KPN netwerk, dus ach. :)
Ze zullen waarschijnlijk wel een deal of iets dergelijks hebben, ik weet het niet.

🌞🍃

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
DataBeest schreef op 22 september 2004 @ 16:42:

knip

Toch is er iets interresants: Relatief goedkope Bitstream abonnementen. Bij een aantal middelgrote/kleine plaatsen (zoals bij mij, in Elburg) is er wel KPN-ADSL beschikbaar, maar geen BBNed. Wel BBNeds Bitstream, door BBNed gehuurde lijnen bedoeld voor zakelijke internet gebruikers, de prijzen hiervan zijn te veel hoog voor de gemiddelde consument. Het voordeel van deze lijnen is de lagere overboeking (1:20) en geen gezanik met datalimieten of vage Fair Use Policy's.
Ik mag toch echt hopen dat ze wel iets van een datagrens of een 'Fair-Use' verhaal hanteren. Dan heb je straks in de piektijden alleen maar hoge & schommelende latencies op je verbinding en misschien nog de helft van je snelheid omdat iedereen zich een ongeluk zit te downloaden......

1:20 overboeking betekend dat als iedereen tegelijk download iedereen nog 1/20ste deel van zijn snelheid overhoudt. En dat het dan tot het randje vol zit in het netwerk wat hoge latencies tot gevolg heeft.

(zet je eigen upload of download maar eens goed vol en ping eens naar weer tweakers.net)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 22:35

AzzKickah

06-CENSORED

SSH schreef op 22 september 2004 @ 16:49:
Waarom vind jij dat? :?

Verwijderd

Ik vind die nieuwe en kleine ISP's altijd maar eng, voor je het weet gaan ze failliet ofzo. Wat is nu het wezenlijke voordeel van deze ISP t.o.v van bijvoorbeeld Xs4all. Als ik nu zou moeten kiezen, wat ik graag zou doen want Chello komt m'n neus uit, dan kies ik toch voor een betrouwbaardere oplossing. Het is gewoon pech dat op veel plaatsen geen Bbned beschikbaar is, het jaagt je op extra kosten en je kunt nog steeds niet zulke snelheden behalen..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 18:51:
Ik vind die nieuwe en kleine ISP's altijd maar eng, voor je het weet gaan ze failliet ofzo. Wat is nu het wezenlijke voordeel van deze ISP t.o.v van bijvoorbeeld Xs4all. Als ik nu zou moeten kiezen, wat ik graag zou doen want Chello komt m'n neus uit, dan kies ik toch voor een betrouwbaardere oplossing. Het is gewoon pech dat op veel plaatsen geen Bbned beschikbaar is, het jaagt je op extra kosten en je kunt nog steeds niet zulke snelheden behalen..
Zolang je per maand betaald maakt dat toch weinig uit? Je verbinding zal wel blijven lopen hoor, desnoods zet KPN ze tijdelijk op ADSL Direct over oid. Of een andere ISP neemt het over, oid.

Anyway, het hele Bitstream gebeuren: Ik geloof er niets van. Meerdere dingen doen me er namelijk aan twijfelen:

- Ze gebruiken precies dezelfde snelheden als de standaard retail KPN diensten
- De prijzen zijn way te laag voor bitstream. Kan gewoon niet uit.

De newsserver is overigens redleijk makkelijk uit te zoeken:
news1.internet-land.nl == 82.199.129.11 == DUTCH-WEB-SERVICES-NL == dutchdsl.nl
news2.internet-land.nl == 62.212.131.211 == NL-XENOSITE == xenosite.net
news3.internet-land.nl == 195.114.230.41 == Support Net == support.nl
news4.internet-land.nl == 213.227.130.44 == ISD-HOLLAND-Hosting-Servers == isd-holland.nl
news5.internet-land.nl == 217.67.240.6 == GrafiX Co-Location - Range 7 == grafix.nl

En tja, wat valt hier nu over te zeggen? Ik snap er niets van om eerlijk te zijn.
Het enige dat ik me kan voorstellen, is dat een aantal budget ISP's zijn samengekomen, om samen één goed werkend systeem te maken. Maar ik betwijfel het ten zeerste.

Vooral het regeltje op hun forum is nogal dubieus: "Afhandelijk van uw locatie kunt u 1 van deze proberen. Username en/of password is niet nodig."

Betekend dat simpelweg dat maar één van de adressen gaat werken? Kortom: Verhuren ze ADSL lijnen van 5 verschillende ISP's?

Erg vreemd dit.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja erg duur en ook weinig bandbreedte. Als er bij een ISP echt gelet word op dataverkeer dan hadden we dat allang gehoord. Ik zou dan ook gewoon een goedkopere nemen. Zelf heb ik demon en dat gaat als een trein!

Verwijderd

Sorry hoor maar wat een trieste upload hebbe ze. Bij cistron betaal je BBned 59,- per maand download 2048 kbit upload 1024 kbit 35gb Datalimiet.

Ik snap niet dat de upload bij hun maar 416 kbit is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:35:
Sorry hoor maar wat een trieste upload hebbe ze. Bij cistron betaal je BBned 59,- per maand download 2048 kbit upload 1024 kbit 35gb Datalimiet.

Ik snap niet dat de upload bij hun maar 416 kbit is.
Dat is bitstream, dat gaat gewoon via KPN maar op één of andere manier via het netwerk via bbned (?). Dat is een alternatief voor plaatsen waar alleen KPN ADSL te krijgen is en geen bbned of zoiets. Op de website hebben ze meerdere abonnementen als je gaat kijken. Deze zijn echter alleen voor mensen die dus bbned kunnen krijgen.

• Xandrios
http://www.xs4all.nl/alle...bdsl/specificatiesdsl.php

Dat zijn normale kosten voor Bitstream achtige lijnen. No way dat inetrnet-land dat kan leveren op die manier.

Anyway, ik heb bbned een mailtje gestuurd. Ik weet niet of ik een juist antwoord kan terug verwachten, maar ik hoop erop dat ze iets meer duidelijkheid kunnen brengen :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56
Xandrios schreef op 22 september 2004 @ 19:51:
http://www.xs4all.nl/alle...bdsl/specificatiesdsl.php

Dat zijn normale kosten voor Bitstream achtige lijnen. No way dat inetrnet-land dat kan leveren op die manier.

Anyway, ik heb bbned een mailtje gestuurd. Ik weet niet of ik een juist antwoord kan terug verwachten, maar ik hoop erop dat ze iets meer duidelijkheid kunnen brengen :)
Sjees, 80% van de tweakers denkt nog steeds dat onbeperkt downloaden voor 50 euro per maand gewoon gaat.

En dan moet jij dat weer verpesten })

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 16:10

chromeeh

the Gnome

mhr-zip schreef op 23 september 2004 @ 20:06:
[...]

Sjees, 80% van de tweakers denkt nog steeds dat onbeperkt downloaden voor 50 euro per maand gewoon gaat.

En dan moet jij dat weer verpesten })
Bij @Home gaat dat perfect ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• mhr-zip
chromeeh schreef op 24 september 2004 @ 09:13:
[...]

Bij @Home gaat dat perfect ;)
Nog wel, totdat ze Chello achter na gaan. En dan heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan.

edit1:
Trouwens, als de uptime van je adsl verbinding net zo goed is. Als dat forum momenteel.........

edit2:
Het internet-land forum is weer up, even kijken wat ze te melden hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door mhr-zip op 24-09-2004 14:35 ]

• Xandrios
Goed, ik heb wat extra info via BBned weten te bemachtigen.

De minimale prijs voor Bitstream lijnen ligt rond de 90 euro/maand. Let wel, dat zijn dat verbindingen van bijvoorbeeld 256kbit. Hogere snelheden, zijn hogere prijzen.

Oftewel: Het gaat hier NIET om bitstream lijnen. Het zullen waarschijnlijk dus gewone standaard KPN verbindingen zijn...

Ik vraag me af wat internet-land hier zelf over te zeggen heeft. In deze vorm kan gewoon niet wat ze leveren. Pure onzin.

• JvS
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit zijn gewoon adsl van kpn lijnen. Ze hebben ze gewoon bitstream genoemd.

Overigens heb je ook bij XS4all en planet internet geen problemen. Daar kan je rustig 300gbyte /maand downloaden zonder dat je erop aangesproken wordt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bitsream is inderdaad van KPN. Moest van de OPTA een aparte toko worden ivm mededingings gebeuren enzo

• mhr-zip
JvS schreef op 24 september 2004 @ 19:36:
Die kans is wel groot ja, want de snelheden en prijzen komen ook ongeveer overeen.

Ik baal er alleen een beetje van, dat dit zomaar mag. A zeggen, B verkopen.

• kamerplant
  • Niet online
JvS schreef op 24 september 2004 @ 19:36:

Overigens heb je ook bij XS4all en planet internet geen problemen. Daar kan je rustig 300gbyte /maand downloaden zonder dat je erop aangesproken wordt.
Och, zelf neem ik dit sowieso niet. Beetje te vaag dit :P

Toch stinkt het, zomaar de naam Bitstream geven, inclusief het Bitstream logo (postcode check), terwijl het gewoon standaard KPN is.

🌞🍃

• BigB
  • Niet online
Nu we het toch over Bitstream hebben.....
Weet iemand of er op de locaties waar je nu alleen KPN en Bitstream hebt ooit ook bijv BBned komt?
Ik woon namelijk in klein dorpje geen groot bedrijf te bekennen wat iets aan bitstream heeft en toch ligt het hier!
En dan nog iets waarom kan KPN wel op bitstream locaties adsl aanbieden en bijv bbned niet?
Vraagt KPN soms absurd veel aan bbned om op een bitstream locatie internet te mogen aanbieden?

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 06:41
mhr-zip schreef op 24 september 2004 @ 22:43:
[...]

Die kans is wel groot ja, want de snelheden en prijzen komen ook ongeveer overeen.

Ik baal er alleen een beetje van, dat dit zomaar mag. A zeggen, B verkopen.
Er is wel een verschil: de overboekingsfactor. Die is 1:20 ipv 1:50. Maar ja, ik heb nog geen last gehad van die overboeking, dus dat zal wel meevallen.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Tja mogelijkheid bestaat ook dat ze voor iedereen die gewoon ADSL kan krijgen van een andere "goedkope" provider, dat ze daar een goedkoop abo'tje voor afsluiten, en voor de enkelen waar enkel en alleen Bitstream ligt, dat ze daar bitstream voor afsluiten.

De kosten voor een duurdere lijn halen ze dan uit andere abo's.

Maarja, ik dacht altijd dat als er Bitstream lag, dat je dan ook gewone KPN abo's kon afsluiten :S

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

BigB schreef op 24 september 2004 @ 23:47:
Nu we het toch over Bitstream hebben.....
Weet iemand of er op de locaties waar je nu alleen KPN en Bitstream hebt ooit ook bijv BBned komt?
Ik woon namelijk in klein dorpje geen groot bedrijf te bekennen wat iets aan bitstream heeft en toch ligt het hier!
En dan nog iets waarom kan KPN wel op bitstream locaties adsl aanbieden en bijv bbned niet?
Vraagt KPN soms absurd veel aan bbned om op een bitstream locatie internet te mogen aanbieden?
BitStream is de overkoepelende ADSL aanbieder van KPN. Elke provider moet hier gebruik van kunnen maken voor dezelfde tarieven als KPN zelf. Dit is door de opta bepaald. Als je daar nu alleen KPN hebt zitten betekent gewoon dat de andere providers er geen markt in zien

• Brobbel
sorted.bits schreef op 25 september 2004 @ 07:24:
Tja mogelijkheid bestaat ook dat ze voor iedereen die gewoon ADSL kan krijgen van een andere "goedkope" provider, dat ze daar een goedkoop abo'tje voor afsluiten, en voor de enkelen waar enkel en alleen Bitstream ligt, dat ze daar bitstream voor afsluiten.

Maarja, ik dacht altijd dat als er Bitstream lag, dat je dan ook gewone KPN abo's kon afsluiten :S
Niet altijd. Als de aansluiting te ver van de centrale afligt, dan kan het zijn dat je GEEN kpn adsl kunt krijgen, terwijl een (lage snelheids-)aansluiting via bitstream wel mogelijk is.

Oftewel: je betaalt dan heel erg veel geld voor een relatief trage verbinding :'(

• Xandrios
sorted.bits schreef op 25 september 2004 @ 07:24:

Whehe, probleem is alleen als ze dat doen, dat iedereen die bistream wil hebben dat bij hun goedkoop doet. Iedereen die BBned wil, gaat naar een andere, goed te vertrouwen ISP :P

• mhr-zip
Fijne ISP!, ik had een paar fijne vragen gesteld, over geen datalimiet en overboeking.

En nu 'op eens' is het hele topic en mijn posts weg. Lekker dat censuur!

Maar wie wat bewaard, die heeft wat, nadat ik vroeg, wat geen datalimiet inhield:
Iedereen mag onbeperkt downloaden, niet zonder lost van elkaar te hebben dus, zoals je zelf terecht opmerkt. Op 1 netwerksigment (in dit geval dus de DSLAM van de wijkcentrale) hanteert BBNED standaard 1:25 overboeking, MXStream 1:50, en Bitstream (KPN zakelijk idem) 1:20. Dat betekent dus, stel, je zit met die 20 man tegelijkertijd te downloaden en je hebt allemaal een 4Mb verbinding, dan heb je dus maximaal recht op 1:20ste van die bandbreedte.
Dus dit zou dus op termijn inkunnen houden: 26 kb/s, hoge ping, packet loss, en met die snelheid max 66 GB per maand.

Of te wel, dit is gewoon 'geen datalimiet' ala Superstudent in "Tiscali vraagt geld voor EWEKA diensten"

Maar als je dat zegt, en je kan geen weerwoord geven. Dan deleten ze het hele topic maar?

[ Voor 80% gewijzigd door mhr-zip op 26-09-2004 10:59 ]

• kamerplant
  • Niet online
Cencuur op het forum zodra we een beetje kritisch worden. Het is mij wel duidelijk nu, ervaringen heb ik niet meer nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door kamerplant op 26-09-2004 13:08 ]

🌞🍃

• mhr-zip
DataBeest schreef op 26 september 2004 @ 13:05:
Cencuur op het forum zodra we een beetje kritisch worden. Het is mij wel duidelijk nu, ervaringen heb ik niet meer nodig.
Topic 2 is ook weg. Lijkt China wel, met die censuur daar.

Verwijderd

Jullie berichten zijn zoals aangegeven netjes per mail beantwoord.

Het heeft niets met censuur te maken, dat forum is in tegenstelling tot dit forum niet bedoeld om te speculeren, maar gaat het om feiten.

Laat helder zijn, dat jullie vragen absoluut serieus worden behandeld, maar graag even dus per mail zoals aangegeven.

Elk commentaar en/of serieuze vraag wordt dan ook gewoon eerlijk en oprecht behandeld, dus excuus als dat niet zo overkomt.

Vriendelijke groet.

• Xandrios
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:24:
Jullie berichten zijn zoals aangegeven netjes per mail beantwoord.

Het heeft niets met censuur te maken, dat forum is in tegenstelling tot dit forum niet bedoeld om te speculeren, maar gaat het om feiten.
Het gaat om feiten. Wat is er mis met een vraag over een bepaald onderwerp, die u met een feit beantwoord?
Laat helder zijn, dat jullie vragen absoluut serieus worden behandeld, maar graag even dus per mail zoals aangegeven.

Elk commentaar en/of serieuze vraag wordt dan ook gewoon eerlijk en oprecht behandeld, dus excuus als dat niet zo overkomt.

Vriendelijke groet.
Zojuist heb ik een emailtje gestuurd over met enkele vragen over het hele bitstream verhaal. Ik ben zeer benieuwd naar uw oprechte antwoorden :)

Verwijderd

Mail beantwoord...

Op zich brengt me dit alles op een goed idee...

Ik zal zorgen dat we begin oktober Tweak-middag kunnen houden in zowel zowel Rotterdam (cubus) al Amsterdam (telecity) waarbij ca. 10-15 man per sessie, de echte hardcore tweakers zeg maar even een kijkje achter de schermen kunnen krijgen.

Lijkt me erg nuttig, leuk en natuurlijk leerzaam, waarbij we niet alleen ons netwerk kunnen laten zien, maar ook technisch veel dieper in kunnen gaan op dit soort vragen.

Iets dergelijks doen we vaker voor resellers, dus waarom niet 1x per jaar voor nieuwsgierige particulieren...

Ik zal de aankondiging daarvoor komende week op het 'officiele' forum plaatsen.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 20:40 ]

• Xandrios
Goed, ik heb zojuist een korte mailconversatie gehad met één van de Internet Land mensen. Ik denk dat we een beetje fout zaten met ons idee:

Goedkoop DSL leveren kan op meerdere manieren. Zoals veel providers doen, met lage winstmarges en weinig eigen investeringen. In feite kan BBned namelijk alles voor je regeln, zodat de ISP zelf alleen maar een mailserver en de support hoeft te verlenen.

Een andere manier is om alles zelf te doen. En dan bedoel ik ook alles; BBned / KPN levert de raw-data aan, die je dan zelf moet verwerken. Dat kost investeringen aan apparatuur, en er is veel meer personeel nodig dat ermee kan omgaan.

Voordeel van deze laatste methode is dat de DSL lijn zelf stukken goedkoper is op die manier. En dan kunnen de prijzen inderdaad lager worden.

Door het samenwerken met partners die op deze manier de verbindingen kunnen onderhouden, zijn de lage prijzen gewoon goed mogelijk. Oók KPN-bitstream verbindingen, zo blijkt.

Ik kan niet alle gegeven informatie posten, maar ik geloof nu wel dat het inderdaad Bitstream lijnen zijn. En wegens de samenwerking met andere grote leveranciers zie ik verder ook geen reden om niet in zee te gaan met deze club.

Kortom: Zeer interessante optie voor mensen die graag een Bitstream verbinding willen gebruiken: Goedkoop, lage overboeking, en geen datalimieten :)
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:31:
Mail beantwoord...

Op zich brengt me dit alles op een goed idee...

Ik zal zorgen dat we begin oktober Tweak-middag kunnen houden in zowel zowel Rotterdam (cubus) al Amsterdam (telecity) waarbij ca. 10-15 man per sessie, de echte hardcore tweakers zeg maar even een kijkje achter de schermen kunnen krijgen.

Lijkt me erg nuttig, leuk en natuurlijk leerzaam, waarbij we niet alleen ons netwerk kunnen laten zien, maar ook technisch veel dieper in kunnen gaan op dit soort vragen.

Iets dergelijks doen we vaker voor resellers, dus waarom niet 1x per jaar voor nieuwsgierige particulieren...

Ik zal de aankondiging daarvoor komende week op het 'officiele' forum plaatsen.
Klinkt erg goed, lijkt me erg interessant :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Er zijn meer ISP's die niet alles laten afhandelen door BBned met DSL verbindingen. Het verschil zit in of je op IP of op ATM de koppeling maakt en wie de ATM --> IP omzetting (gateway) beheert.

Als het zo zou zijn dat je voor deze prijzen kan leveren bij afname op ATM zouden meer ISP's tegen deze mooie prijzen kunnen aanbieden lijkt me. Bij mijn weten zijn bitstream verbindingen bij BBned alleen op IP af te nemen sowieso en daarnaast stukken prijziger dan de normale BBned verbindingen. Dit lijkt toch echt veel te veel op de normale KPN-ADSL prijstellingen mijn inziens en niet op bitstream.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 27-09-2004 10:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mhr-zip
bjck schreef op 27 september 2004 @ 10:48:
Er zijn meer ISP's die niet alles laten afhandelen door BBned met DSL verbindingen. Het verschil zit in of je op IP of op ATM de koppeling maakt en wie de ATM --> IP omzetting (gateway) beheert.

Als het zo zou zijn dat je voor deze prijzen kan leveren bij afname op ATM zouden meer ISP's tegen deze mooie prijzen kunnen aanbieden lijkt me. Bij mijn weten zijn bitstream verbindingen bij BBned alleen op IP af te nemen sowieso en daarnaast stukken prijziger dan de normale BBned verbindingen. Dit lijkt toch echt veel te veel op de normale KPN-ADSL prijstellingen mijn inziens en niet op bitstream.
En afnemen op ATM en op IP, is volgens mij even duur. Maar in het eerste geval moet je zelf je routers bekostigen. En ben je dus veel duurder uit, alleen ben je dan niet van bbned afhankelijk. En heb je een gedeelte van de kwaliteit, in je eigen handen.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Xandrios,

Het spijt me maar wat internetland ook zegt. Ze kunnen geen Bitstream aanbieden voor die prijzen door simpelweg over ATM af te nemen van bbned. Anders hadden veel meer providers dat gedaan (waaronder mijn werkgever).

Het is simpel, ze bieden gewoon kpn abonnementen aan. En sterker nog ik denk dat ze gewoon reseller zijn van een provider en buiten misschien een mailservertje hebben ze helemaal niks zelf.

Sterker nog, als ik een postcode + huisnummer en telnr. heb van een dergelijke aansluiting van hun. Dan kan ik zo checken of het bitstream is of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Attilla op 27-09-2004 12:47 ]

• mhr-zip
[Airwolf] schreef op 27 september 2004 @ 12:46:
Xandrios,

Het spijt me maar wat internetland ook zegt. Ze kunnen geen Bitstream aanbieden voor die prijzen door simpelweg over ATM af te nemen van bbned. Anders hadden veel meer providers dat gedaan (waaronder mijn werkgever).

Het is simpel, ze bieden gewoon kpn abonnementen aan. En sterker nog ik denk dat ze gewoon reseller zijn van een provider en buiten misschien een mailservertje hebben ze helemaal niks zelf.

Sterker nog, als ik een postcode + huisnummer en telnr. heb van een dergelijke aansluiting van hun. Dan kan ik zo checken of het bitstream is of niet.
Kans is wel groot dat ze gewoon reseller zijn, internetland = computerland. Myadsl is ook een reseller.

Maar als je adres gegevens hebt, hoe verifieer je dan, dat diegene ook echt dat bedrag per maand betaald?

Iedere isp kan wel adres op geven van iemand die bitstream heeft, maar dan is er nog niks bewezen.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik werk zelf bij Computerland, en het zijn gewoon KPN aansluitingen.
Ze noemen dit echter Bitstream omdat het lijnen zijn die zij huren van BitStream. Zodra BBNED zelf beschikbaar wordt op die postcode gebieden, worden de aansluitingen zonder probleem en administratief gehannes overgezet naar BBNED aansluitingen. Je betaalt dus ongeveer hetzelfde als bij een KPN aansluiting, met dezelfde snelheden als de normale KPN-aanbieders, met als voordeel dat je dus bij dezelfde provider blijft zitten, en geen extra kosten betaalt voor de move van het KPN netwerk naar BBNED toe.

Ik heb zelf sinds UPC begon te cappen een Internetland aansluiting, draai op dit moment met een 4400KBit/s verbinding, heb er nog nooit problemen mee gehad. De verwachting is dat begin volgend jaar BBNED een stuk verder gaat uitbreiden, dus tot die tijd blijft het gewoon KPN snelheden, daarna zien we wel weer verder.

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ik heb vorige week deze BitStream verbinding aangevraagd.
Je betaalt in iedergeval alleen aan internet-land. Dus niets aan KPN. Ik heb zelf ook bij computerland gewerkt en heb wat mensen gesproken. Deze zeggen allemaal dat dit echt bitstream is en niet een kpn abbo.

Nu heb ik de pech dat mijn order aanvraag in de soep was gelopen (heb die dingen om een of andere reden vaak, laatste keer was nog met vliegvakantie |:( , maar ok). Ik kreeg een aanvraag bevestiging van KPN. Dit was dus fout. Wat ik van kpn gehoord had, blijkt dat hun eigenlijk de orderaanvraag niet te zien krijgen van de bitstream verbinding van internetland. Om een of andere reden was dat wel gebeurd (foutje, kan gebeuren) en kpn (zoals kpn befaamd) voert meteen de order op zonder het na te kijken. Internetland lost dit nu voor mij, eventuele kosten (ook die kpn in rekening zou kunnen brengen, maar gezien hun lange afhandelingstijd niet gebeurd) worden vergoed. En order wordt gefixed. Dit is nu aan de gang en ik hoop vandaag of morgen bevestiging te krijgen.
Ik moet zeggen dat mij ervaringen tot nu toe heel goed zijn, je word vlot geholpen en ze houden zich aan de afspraken. Ondanks dat het beetje fout is gelopen met orderaanvraag (kinderziekte, vloek die op mij rust :7 , i dunno) ben ik wel tevreden :) .

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

En hoe is het nog opgelost?

Ik ben namelijk zelf ook aan het overwegen om bij internet-land een abo te nemen ,maar ik heb zo mn twijfels..

• kamerplant
  • Niet online
mrb schreef op 02 oktober 2004 @ 19:09:
En hoe is het nog opgelost?

Ik ben namelijk zelf ook aan het overwegen om bij internet-land een abo te nemen ,maar ik heb zo mn twijfels..
Niet? :+
Misschien dat Airwolf bij AngryAngel tzt kan controleren welke lijn hij heeft? :)

🌞🍃

• Brobbel
AngryAngel schreef op 27 september 2004 @ 14:12:
Ik heb vorige week deze BitStream verbinding aangevraagd.
Je betaalt in iedergeval alleen aan internet-land. Dus niets aan KPN.
Hoe staat het nu met je aanvraag?

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ik ben nu trotse eigenaar van de bitstream verbinding van internetland.
Het werkt perfect, je krijgt een modem van bbned thuisgestuurd, die is al helemaal geconfigureerd. Je hoeft alleen nog ip instellingen in te geven (of via dhcp van de router) op je eigen pc's en je kan aan de gang. eerste test met speedtest.nl gaf een downstream van 240kb/sec, upstream 40kb/sec, conn/min 1126, ping 13ms. Dit gemeten om 20.30 op gisteravond. met een bitstream extra. (is in iedergeval heel wat beter als chello classic :) )

Naast geen datalimit heb je ook nog dit voor je mail en homepage:
Disk space 250 MB
Traffic 3.91 GB/Month
Subdomains 20
Web users 25
Mailboxes 50
Redirects 50
Mail groups 10
Autoresponders 50
Mailing lists 20
Databases 5
Web applications 4

je mail adres ziet er zo uit: 'mailboxnaam'@'registratienaam'.snelnet.com
de beheer werkt via plesk.

de reden waarom het wat langer duurde is dat ze problemen hadden met de leveringen van de modem. als compensatie hoeve deze mensen geen aansluitkosten te betalen. problemen zijn nu weer opgelost

[ Voor 12% gewijzigd door AngryAngel op 15-10-2004 08:52 ]

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Xandrios
Wel netjes, je krijgt dus een 'echt' hostingpakketje erbij, met PHP en SQL :)

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

yep en op dit moment voor 1 euro in de maand, bij de extra en fast een domeinnaam.

• kamerplant
  • Niet online
Linkje.

Dank voor het delen van je ervaring, klinkt goed. :)

🌞🍃

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een kickje aan dit "oude" topic. Ik ga verhuizen. Op mijn nieuwe locatie, is alleen bitstream internet beschikbaar. Dit heb ik gechecked via Internet Land. Echter... is het modem nog steeds de CopperJet 816 die meegeleverd wordt? Dit ivm overstappen van @Home naar boerendorp in hutjemutje.

Bij voorbaat dank ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een kick wederom; modem is geleverd, locatie is Bitstream, we hebben dus ook nu het Bitstream Extra abo, wat uiteindelijk via KPN loopt. Om een lang verhaal kort te maken; verbinding werkt dus niet. Er is ook geen gebruikersnaam en wachtwoord geleverd. Volgens dit pdfje zouden we een fb inlognaam gehad moeten hebben. Die hebben we dus niet! Ik heb al een mail verstuurd naar de helpdesk, maar zijn er hier mensen die misschien de oplossing weten? De Copperjet modem heeft wel netwerkverbinding, en dat werkt ook prima met de laptop, maar het ADSL lampje staat uit.

Mijn vragen (als kabelgebruiker :P);

- Zijn er soortgelijke ervaringen van Bitstreamers die een mogelijke oplossing hebben?
- Als het ADSL lampje uit is, betekent dit dat de lijn zoiezo niet gaat werken? (telefoon werkt wel op de lijn)
- Is de fb gebruikersnaam in dat PPP config-gedoe echt nodig? (standaard staat er al iets ingevuld)

Tot zover mijn vragen, zal wel niet veel reacties krijgen ivm de hoeveel(weinig)heid Bitstreamers :P Maargoed, niet geschoten is altijd mis.

PS. Volgens wat bronnen zou dat modem zo zonder instellingen bij levering moeten werken, klopt dit?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SgtStrider schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:39:
- Als het ADSL lampje uit is, betekent dit dat de lijn zoiezo niet gaat werken?
Correct. Je lijn zal zonder ADSL-signaal niet gaan werken.
- Is de fb gebruikersnaam in dat PPP config-gedoe echt nodig? (standaard staat er al iets ingevuld)
Zonder gebruikersnaam zal je lijn evenmin werken. Je moet een unieke login hebben, anders krijg je geen IP-adres, en dus geen bruikbare lijn. Als je de login van een ander zou gebruiken zou je om en om 30 seconden lang een werkende lijn hebben.
PS. Volgens wat bronnen zou dat modem zo zonder instellingen bij levering moeten werken, klopt dit?
Nee. Je moet minimaal je eigen login en wachtwoord opgeven, en beide moeten geldig zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• JvS
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe weet je dat zo zeker? Dat is alleen maar bij kpn-adsl zo, volgens mij is dat ook het enige netwerk waarbij je met een user/pass moet inloggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ik heb bitstream extra abbo via internet land

je moet idd een pass/login hebben. ook het adsl lampje moet wel branden anders heb je geen signaal. je kan anders ook ff de helpdesk bellen (wel 50c/min :( )

verder werkt het best goed. ik haal continu leuke download snelheden en je hebt gratis account bij terranews :)

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

AngryAngel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:44:
Ik heb bitstream extra abbo via internet land

je moet idd een pass/login hebben. ook het adsl lampje moet wel branden anders heb je geen signaal. je kan anders ook ff de helpdesk bellen (wel 50c/min :( )

verder werkt het best goed. ik haal continu leuke download snelheden en je hebt gratis account bij terranews :)
Ik heb gebeld, en inderdaad, KPN heeft de logingegevens niet opgestuurd. Balen :( Overigens vind ik dat Internet-land vrij minimaal reageert op emails, of soms helemaal niet. Beetje jammer dat ik dan toch weer de helpdesk moet bellen. Maargoed, als het eenmaal werkt dan heb ik ze niet meer nodig :P

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Omdat het m'n werk is.
Dat is alleen maar bij kpn-adsl zo, volgens mij is dat ook het enige netwerk waarbij je met een user/pass moet inloggen.
Nee. Er zijn nog veel meer DSL-producten waar je met username en wachtwoord pas welkom bent. De bridge-mode van BBNed was tot niet eens zo lang geleden zelfs een enorme uitzondering, wereldwijd gezien. Inmiddels zie je het steeds vaker, omdat het voor 'beveiliging' niets doet, en wel lastig is voor de doorsnee ongeschoolde gebruiker (tante Truus) om in te stellen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ok, even weer een update;

Wat een ongelooflijk lompe medewerkers heeft dat Internet-Land bedrijf. Wij hebben inmiddels (via KPN) een loginnaam en wachtwoord gehad, en nu werkt het nog _steeds _ niet. De Helpdesk van Internet-Land is ofwel onbereikbaar, ofwel onbeschoft. Er worden afspraken niet nagekomen (terugbellen wordt niet gedaan), en de medewerkers weten helemaal NIETS van de diensten van Internet-Land af. Daarnaast wordt er niet gereageerd op e-mails, en kloppen de links in de e-mails ook niet betreffende de accounts. Het is, bovenop dit alles, NIET mogelijk om uberhaupt een leidinggevend persoon te spreken te krijgen, en nu moeten we weer tot na het weekend wachten.

Nee dit is geen pretje, Internet-Land heeft het zwaar verprutst bij mij. Nu al 3 weken zonder Internet, kan gebeuren zou je zeggen, maar de manier waarop is echt te erg. We hebben nu KPN gebeld, er wordt een lijnmeting in de centrale gedaan, want het ADSL lampje op de modem moet wel branden volgens KPN. Internet-Land beweert echter dat het aan de gegevens moet liggen. Wie heeft er gelijk? I don't know, maar nog steeds geen Internet....

Pagina: 1