Geachte Tweakers,
Sinds enkele maanden is er een nieuwe kleine provider in Nederland met de naam Internet Land, een onderdeel van de computerwinkel Computer Land, waar de tweaker matig over tevreden is (Bron: Shopservey). Opzich wordt er niet veel bijzonders aangeboden. Toch is er iets interresants: Relatief goedkope Bitstream abonnementen. Bij een aantal middelgrote/kleine plaatsen (zoals bij mij, in Elburg) is er wel KPN-ADSL beschikbaar, maar geen BBNed. Wel BBNeds Bitstream, door BBNed gehuurde lijnen bedoeld voor zakelijke internet gebruikers, de prijzen hiervan zijn te veel hoog voor de gemiddelde consument. Het voordeel van deze lijnen is de lagere overboeking (1:20) en geen gezanik met datalimieten of vage Fair Use Policy's.
Op een rijtje:
De Bitstream abonnementen:
http://www.internet-land.nl/adsl.asp
Voor alle Bitstream abbo's geld:
Datalimiet: Geen (Dus ook geen FUP, in de voorwaarden staat dus "Geen limiet")
Homepage: 250MB
Datalimiet homepage: 5GB/mnd
eMail-boxen (POP3): 50
eMail-antivirus + Spamfilter
Aansluitkosten: €69 + 39 (Ethernet modem) = €108
De nieuwsserver, voor veel mensen een belangrijk punt. Ik vroeg info op het forum in dit topic:
Persoonlijk wekt dit mijn interesse. Momenteel zit ik bij Chello, hier zal ik waarschijnlijk rap bij worden afgesloten/geknepen omdat ik veel meer dan 40GB/maand vebruik, het leuke is dat mijn huidige Com21 modem niet gemeten wordt, maar dat zal snel ophouden. De keuzes voor een overstap naar een prijs-gelijkwaardig abonnement op het KPN netwerk zijn HCCnet, Freeler en Wanadoo. Geen van deze zie ik direct zitten, mede omdat ze lekker vaag over de hantering van hun FUP doen. De abonnementen van Internet-Land klinken erg goed, maar ik ben nog amper ervaringen tegen gekomen. Vandaar dit topic: Heb je ervaring met Internet Land, post het.
Relevante links:
Na Mycom nu ook Computerland met internet abo's
Internet-land.nl: Abbo's
Officiële I'net Land forum
/Edit @ 2 Dec 2004:
Het blijkt niet om een Bitstream lijn te gaan, maar om een standaard KPN-ADSL lijn. Ikzelf heb uiteindelijk voor Xs4all gekozen.
Sinds enkele maanden is er een nieuwe kleine provider in Nederland met de naam Internet Land, een onderdeel van de computerwinkel Computer Land, waar de tweaker matig over tevreden is (Bron: Shopservey). Opzich wordt er niet veel bijzonders aangeboden. Toch is er iets interresants: Relatief goedkope Bitstream abonnementen. Bij een aantal middelgrote/kleine plaatsen (zoals bij mij, in Elburg) is er wel KPN-ADSL beschikbaar, maar geen BBNed. Wel BBNeds Bitstream, door BBNed gehuurde lijnen bedoeld voor zakelijke internet gebruikers, de prijzen hiervan zijn te veel hoog voor de gemiddelde consument. Het voordeel van deze lijnen is de lagere overboeking (1:20) en geen gezanik met datalimieten of vage Fair Use Policy's.
Op een rijtje:
De Bitstream abonnementen:
http://www.internet-land.nl/adsl.asp
| Naam | Prijs/mnd | Down (kbps) | Up (kbps) |
| Bitstream Basic | €32 | 1120 | 352 |
| Bitstream Extra | €49 | 2240 | 416 |
| Bitstream Fast | €75 | 4480 | 704 |
Voor alle Bitstream abbo's geld:
Datalimiet: Geen (Dus ook geen FUP, in de voorwaarden staat dus "Geen limiet")
Homepage: 250MB
Datalimiet homepage: 5GB/mnd
eMail-boxen (POP3): 50
eMail-antivirus + Spamfilter
Aansluitkosten: €69 + 39 (Ethernet modem) = €108
De nieuwsserver, voor veel mensen een belangrijk punt. Ik vroeg info op het forum in dit topic:
Het klint veelbelovend, maar toch is het vaag.Over de newsservers weet ik alleen dat het zeer snelle servers zijn met eveneens de alt.binaries groepen e.d. die meerdere malen per dag geupdate wordt. Ik weet dat onze TD diverse contracten heeft met (dure) newsserver omgevingen, de food komt ook van diverse plekken, niet vanuit 1 punt. De technische details ken ik niet, maar ik ken wel de fanatieke newsmannen, die zeeeer content zijn over onze snelle newsvoorziening.
Persoonlijk wekt dit mijn interesse. Momenteel zit ik bij Chello, hier zal ik waarschijnlijk rap bij worden afgesloten/geknepen omdat ik veel meer dan 40GB/maand vebruik, het leuke is dat mijn huidige Com21 modem niet gemeten wordt, maar dat zal snel ophouden. De keuzes voor een overstap naar een prijs-gelijkwaardig abonnement op het KPN netwerk zijn HCCnet, Freeler en Wanadoo. Geen van deze zie ik direct zitten, mede omdat ze lekker vaag over de hantering van hun FUP doen. De abonnementen van Internet-Land klinken erg goed, maar ik ben nog amper ervaringen tegen gekomen. Vandaar dit topic: Heb je ervaring met Internet Land, post het.
Relevante links:
Na Mycom nu ook Computerland met internet abo's
Internet-land.nl: Abbo's
Officiële I'net Land forum
/Edit @ 2 Dec 2004:
Het blijkt niet om een Bitstream lijn te gaan, maar om een standaard KPN-ADSL lijn. Ikzelf heb uiteindelijk voor Xs4all gekozen.
[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 02-12-2004 18:40 ]
🌞🍃