[CD/DVD] Dvd - or Dvd +

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 21:30

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Is er een manier of prog waarmee je kunt achterhalen op welk type dvd je een image moet fikken (of wat losse bestanden).

Ik moet namelijk een film voor Frans (La Haine) even bijkopieren voor lerares maar heb nog nooit eerder Dvd's gebrand.

Heb een NEC ND-2510

p.s. hoe brandje dual-layer, eerst fikken en dan de dvd omdraaien ofzo :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 19:01
het maakt niet uit op welk type je het schrijft. Je dvd writer moet natuurlijk het type wel aankunnen. Een dvd-r in een + writer werkt niet natuurlijk.

Dual layer hoef je niet om te draaien ( 2 lagen op 1 side)
Dual side hoef je wel om te draaien

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 13:06
Je moet er eerst achter komen welke DVD-speler jouw lerares heeft en of die DVD-speler wel gekopieerde DVD's kan afspelen en zo ja, welk type. Dat kan je op de site van de fabrikant zoeken. of probeer google

www.hetbsg.nl

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 19:41

SkyStreaker

Move on up!

Hehe... Het maakt in principe geen donder uit, maar als je het op safe wilt spelen, DVD+. DVD+ geniet op dit moment het meeste aan compatibiliteit en stabiliteit, maar DVD- is weer goedkoper.

Koop ook dan philips, sony, tdk of fujifilm gold of de lichtblauwe Arita's als je het een stukje goedkoper wil doen. Fik ook op 2.4x of 4x als je op een beetje oude DVD stand-alone gaat spelen. PRINCO IS ZWAAR FOUT SPUL!

Dual-layer is 7.8 (of was het nou 8.7) GB aan 1 kant. JE bent in de war met Dual-side en aan je :P te zien weet je dat zelf ook wel, stiekem. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 22-09-2004 16:29 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 22:18
tranztaz schreef op 22 september 2004 @ 16:28:
Hehe... Het maakt in principe geen donder uit, maar als je het op safe wilt spelen, DVD+. DVD+ geniet op dit moment het meeste aan compatibiliteit en stabiliteit, maar DVD- is weer goedkoper.

Koop ook dan philips, sony, tdk of fujifilm gold of de lichtblauwe Arita's als je het een stukje goedkoper wil doen. Fik ook op 2.4x of 4x als je op een beetje oude DVD stand-alone gaat spelen. PRINCO IS ZWAAR FOUT SPUL!

Dual-layer is 7.8 (of was het nou 8.7) GB aan 1 kant. JE bent in de war met Dual-side en aan je :P te zien weet je dat zelf ook wel, stiekem. :)
Dat van die compatibiliteit is natuurlijk flauwekul. En stabiliteit is echt helemaal geleuter. Tegenwoordig wordt alles ondersteund, wat je nu oplepeld geldt al een paar jaar niet meer. Als er nu nog apparatuur hebt die of + of - niet ondersteund dan is het echt oude meuk.
Enne, dvd+r is goedkoper als je het bij de computerboer van om de hoek koopt omdat op een -r € 1,- rechten zit en een +r € 0,50.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 22-09-2004 16:36 . Reden: typo's ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat nou flauwekul, wat nou geleuter? Ja, alles wordt ondersteund - dat snapt mijn reet ook wel. Maar... als jij eens wat tests op gaat zoeken merk je dat +R(W) vaker "werkt" in een topmerk DVD-fikker of een stand-alone onbekende koreaan voor DVD-speler. Wat betreft stabiliteit bedoel ik het mislukken of het succesvol branden van de DVD. Verwar stabiel niet met functionaliteit. En wat ik opgelepelt heb, is nog steeds zo, alleen in vele mindere mate - in alle voorzichtigheid zet ik het er gewoon neer omdat we met iemand te maken hebben die er weinig verstand van heeft. Tjongejonge hoor.

Och, nu haal ik de + en - door elkaar heen wat betreft goedkoper. Die fout geef ik graag toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 22-09-2004 16:49 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 22:18
tranztaz schreef op 22 september 2004 @ 16:44:
Wat nou flauwekul, wat nou geleuter? Ja, alles wordt ondersteund - dat snapt mijn reet ook wel. Maar... als jij eens wat tests op gaat zoeken merk je dat +R(W) vaker "werkt" in een topmerk DVD-fikker of een stand-alone onbekende koreaan voor DVD-speler. Wat betreft stabiliteit bedoel ik het mislukken of het succesvol branden van de DVD. Verwar stabiel niet met functionaliteit. En wat ik opgelepelt heb, is nog steeds zo, alleen in vele mindere mate - in alle voorzichtigheid zet ik het er gewoon neer omdat we met iemand te maken hebben die er weinig verstand van heeft. Tjongejonge hoor.

Och, nu haal ik de + en - door elkaar heen wat betreft goedkoper. Die fout geef ik graag toe :)
Mijn ervaring zegt dat het gewoon geen ene moer uitmaakt tegenwoordig +r of -r, alles werkt. Je moet alleen goede dvd's hebben en je moet je brander niet te veel op de burn proof laten terug vallen. Dan werken de schijven op de simpelste speler van 3 tientjes van de mediamarkt of de duurste home theater. En ook geen enkele brander geeft bij mij problemen. Speel op zeker en brand daarom inderdaad niet te snel. En inderdaad Princo doet het ook bij mij alleen goed in de vuilnisbak.
Verder merkte ik weinig van die voorzichtigheid waar je nu over begint maar goed. Nog een leuke tip voor de topicstarter: kijk voor de compatibiliteit op www.videohelp.com.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nu ja goed... die voorzichtigheid is in mijn geval A-merk aanraden en wat langzamer te branden. Het is maar net even hoe je het interpreteert.

En burn-proof, geeft mij ook een wrang smaakje. Daarom zit bij mij alles op de Master op 2 ATA-133 controllertjes (2 aansluitingen per kaartje) ... Juist dat gekloot wil ik voorkomen - Buffer Underrun kan duur worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 22-09-2004 17:26 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe kan ik het beste een CD/DVD branden?" :) Informatie en linkjes zat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.