Ik ben bezig om onder een Windows 2000 machine een aangepaste folderopbouw te maken voor een leerlingvolgsysteem. Onder Windows 2000 op mijn werk (mijn eigen pc) werkt het perfect, echter zodra ik het op een andere computer open (Windows 2000) dan laat hij wel de achtergrondkleur zien maar niet de "web-view" aan de linker kant. Ook als ik het hier thuis (W2K en XP) uitprobeer (met de bestanden die ik op mijn werk gemaakt/veranderd heb) dan krijg ik alleen de achtergrondkleur te zien en geen "web-view".
In het linker stuk van de verkenner (met "webview") heb ik de leerlingnaam (Achternaam, Voornaam) en een foto van de leerling gemaakt, ook directory's en subdirectory's binnen de hoofddir hebben een andere opbouw.
Ik heb ongeveer de volgende direcyory opbouw gemaakt
In de map Folder Settings heb ik 3 bestanden staan:
• d_list.htt (hoofddir, dus X:\LVS gebruikt deze)
• d_main.htt (Achternaam, Voornaam zal deze gebruiken)
• d_sub.htt (Alle mappen in Achternaam, Voornaam gebruiken deze file).
Zodra ik een map aanmaak dan kopieer ik de juiste desktop.ini naar die map zodat hij de goeie instellingen heeft (en dus welke htt file hij moet gebruiken).
Nou loop tegen 2 dingen aan:
1) Waarom gebruikt hij niet altijd de .htt file die ik ingesteld heb in de desktop.ini? Het lijkt alsof het ergens op de computer wordt opgeslagen dat map X een desktop.ini gebruikt.
2) Als ik van mapje "Puk, Pietje\Voortgangsraportage" het bestand desktop.ini kopieer naar "Achternaam, Voornaam\Voortgangsraportage" dan werkt het ook niet, echter als ik hem aanmaak via de functie "deze map aanpassen" (onder 2000) dan werkt hij wel (desktop.htt files zijn EXACT het zelfde nadat ik ze aangemaakt en bewerkt heb, maar toch werkt de gekopieerde versie niet en de aangemaakte versie (door windows) die ik bewerkt heb zodat hij EXACT het zelfde is als de niet gekopieerde.
Ik zal proberen om een screenshot te maken van wat ik aan het maken ben, maar dat lukt vandaag denk ik niet (mischien wel, anders morgen).
[edit]
Ik heb op virtualplastic een stukje gevonden waaruit bleek dat vanaf Windows XP SP1 en W2K SP3 de htt files niet meer worden gebruikt wegens een MD5 check, die kan je omzeilen door de volgende registerfile:
bedenk je wel dat dit niet voor niets uitgeschakeld is, zal wel lek/onveilig zijn
gebruik op eigen risico natuurlijk, hier werkt het onder xp, 2000 nog testen.
Hier een plaatje van een map die ik gemaakt heb, het is geen leerlingnaam die je ziet staan maar dat ik mijn naam (ik geef natuurlijk geen namen van de leerlingen).
http://baracuda.homeip.net/pics/got/lvs-test.jpg
In het linker stuk van de verkenner (met "webview") heb ik de leerlingnaam (Achternaam, Voornaam) en een foto van de leerling gemaakt, ook directory's en subdirectory's binnen de hoofddir hebben een andere opbouw.
Ik heb ongeveer de volgende direcyory opbouw gemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| X:\LVS
\Achternaam, Voornaam
\Voortgangsraportage
\Ambulantebegeleiding
\etc, nvt
\Puk, Pietje
\Voortgangsraportage
\Ambulantebegeleiding
\etc, nvt
\Folder Settings |
In de map Folder Settings heb ik 3 bestanden staan:
• d_list.htt (hoofddir, dus X:\LVS gebruikt deze)
• d_main.htt (Achternaam, Voornaam zal deze gebruiken)
• d_sub.htt (Alle mappen in Achternaam, Voornaam gebruiken deze file).
Zodra ik een map aanmaak dan kopieer ik de juiste desktop.ini naar die map zodat hij de goeie instellingen heeft (en dus welke htt file hij moet gebruiken).
Nou loop tegen 2 dingen aan:
1) Waarom gebruikt hij niet altijd de .htt file die ik ingesteld heb in de desktop.ini? Het lijkt alsof het ergens op de computer wordt opgeslagen dat map X een desktop.ini gebruikt.
2) Als ik van mapje "Puk, Pietje\Voortgangsraportage" het bestand desktop.ini kopieer naar "Achternaam, Voornaam\Voortgangsraportage" dan werkt het ook niet, echter als ik hem aanmaak via de functie "deze map aanpassen" (onder 2000) dan werkt hij wel (desktop.htt files zijn EXACT het zelfde nadat ik ze aangemaakt en bewerkt heb, maar toch werkt de gekopieerde versie niet en de aangemaakte versie (door windows) die ik bewerkt heb zodat hij EXACT het zelfde is als de niet gekopieerde.
Ik zal proberen om een screenshot te maken van wat ik aan het maken ben, maar dat lukt vandaag denk ik niet (mischien wel, anders morgen).
[edit]
Ik heb op virtualplastic een stukje gevonden waaruit bleek dat vanaf Windows XP SP1 en W2K SP3 de htt files niet meer worden gebruikt wegens een MD5 check, die kan je omzeilen door de volgende registerfile:
code:
1
2
3
4
5
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "AllowLegacyWebView"=dword:00000001 "RevertWebViewSecurity"=dword:00000001 |
bedenk je wel dat dit niet voor niets uitgeschakeld is, zal wel lek/onveilig zijn
gebruik op eigen risico natuurlijk, hier werkt het onder xp, 2000 nog testen.
Hier een plaatje van een map die ik gemaakt heb, het is geen leerlingnaam die je ziet staan maar dat ik mijn naam (ik geef natuurlijk geen namen van de leerlingen).
http://baracuda.homeip.net/pics/got/lvs-test.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 20:13 ]