Toon posts:

Adsl, router, wlan..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 telefoonlijnen(#1 en #2), waarvan #2 met adsl. Gewoon eenvoudig adslmodempje, werkte prima. Toen hefde ik lijn #2 op, en liet adsl zetten op lijn #1. Tegelijkertijd kocht ik een sweex wireless router; (wlan + adslmodem + router en nog wat computertermen die ik niet ken in één). Die had ik eerst nog even aan lijn #2 gehangen, en na wat gewroet werkte dat: ik kon draadloos adsl-en (getest met laptop van mijn zusje). Ondertussen is de adsl van die lijn #2 afgegaan, en op lijn #1 gegaan. Waarschijnlijk zat er zelfs een overlapperiode, waar het op beide zat. Die sweex belt in met adsl, en volgens mijn provider werkt alles goed, maar hij deelt de verbinding niet over het wlan. Het wlan werkt echter ook, ik kan van de ene pc op de andere, en op de sweex. Bij diagnostic test van die sweex stuit hij op het volgende:

Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection : PASS HELP

Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization : PASS HELP

Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM : PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : PASS HELP
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : FAIL HELP

Testing Internet Connection
Ping primary DNS : SKIPPED HELP
Query DNS for www.conexant.com : SKIPPED HELP
Ping www.conexant.com : SKIPPED HELP

(de helps zijn klikbaar: als ik op de help van de fail klik, krijg ik dit:

Check IP Assignment

This test returns PASS if your DSL modem has been assigned a valid IP address by your service provider through DHCP or your DSL modem is assigned a valid IP address statically.
If this test returns FAIL, run this test again a few minutes after this test is completed. If this test returns FAIL consistently and DHCP client is enabled on your DSL modem, check with your service provider. If this test returns FAIL consistently and your DSL modem is statically assigned an IP address, make sure the IP address is the correct one assigned by your service provider.

This test returns SKIPPED if the "AAL5 Connection" test does not return PASS.
)

Dan bel ik met mijn provider, en die zegt, bel maar naar je routerfabrikant, want aan ons ligt het niet. En die sweex lui nemen hun telefoon niet op.

Help! :O

(ik ben mij ervan bewust dat er veel topics al zijn, hier over, maar ik ben er nog geen tegen gekomen die ging over werkend adsl, werkend wlan, maar dat het adsl niet op het wlan kwam(of vica versa))

Verwijderd

je hebt wel een erg duidelijke titel voor je topic... 8)7

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
Zo te zien werkt je ADSL wel (line sync enzo) maar zit je met een verkeerd ip-adres. Ik gok dat door de verhuizing van line #2 naar line #1 het ip-adres is veranderd, en dat je dit niet in die sweex hebt geconfigureerd.

Aangenomen dat je bij een provider zit met vast ip-adres, that is...

Als je er niet uit komt , geef dan nog even aan welke provider je zit, vast ip of dhcp, ip-adres van je PC en router....

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
sjis schreef op 22 september 2004 @ 18:42:
Zo te zien werkt je ADSL wel (line sync enzo) maar zit je met een verkeerd ip-adres. Ik gok dat door de verhuizing van line #2 naar line #1 het ip-adres is veranderd, en dat je dit niet in die sweex hebt geconfigureerd.

Aangenomen dat je bij een provider zit met vast ip-adres, that is...

Als je er niet uit komt , geef dan nog even aan welke provider je zit, vast ip of dhcp, ip-adres van je PC en router....
Ik heb adsl bij planet. Het Ip adres van de sweex zou moeten kloppen, daar heb ik het met de planet helpdeskdude al over gehad. Ik zie hem in mijn sweex staan, en volgens die hddude was dat het goede ip. Ik heb dus een vast ip adres ja. dhcp zegt mij niet zo veel, ik weet alleen dat het met ip's uitdelen te maken heeft..

Enne, niet lullig bedoeld, maar ik zie niet hoe jij mij kan helpen als ik je de ipadressen van mijn pc( 195.121.20.*) en die router (81.204.140.*) geef. En ik weet ook niet zeker of het ipadres verandert als de telefoonlijn verandert.

(ik bel nu ook in met die pc, gewoon via de modem, dan krijg ik natuurlijk ook weer een ip..)

als ik met mijn pc die sweex in ga, voor de instellingen, dan moet ik naar 10.0.0.2 trouwens. Toen hij het nog deed, op lijn 2, hadden de pc's die er aan hingen een ip tussen de 10.0.0.4 en de 10.0.0.16 Ik zit nu in het LAN metutje van die sweex te kijken, moet ik daar ms de ip adressen veranderen naar die 81.204... ? Daar staat ook dhcp server aan gevinkt "system allocated"

alvast bedankt,

Duco

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 19:35 . Reden: (anders post ik 3 keer achtereen..) ]