Toon posts:

Bericht "Nintendo DS wordt eerst gelanceerd in de VS"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort artikeltje, en het grootste gedeelte van het artikel is ook nog eens onzin. Ik erger me vooral aan onderstaande quote:
Sony zal met de PSP de markt voor draagbaar gamen flink vergroten; de doelgroep waarop zij zich richten is een andere dan die van Nintendo. Waar Nintendo zich voornamelijk richt op kinderen, richt Sony zich meer op volwassenen. Volgens Sony is de lage prijsstelling van de Nintendo DS dan ook geen bedreiging voor de PSP, waarvan de lanceerdatum overigens nog onbekend is.
1. Dit is onwaar
2. Dit staat niet in het artikel op Reuters

In het artikel staat helemaal op het einde nog een quote van een analist:
My simple prediction is that Sony will expand the market by about 1.5-fold by appealing to a different age group -- above 20 years old -- from Nintendo's focus, which is young children," said Tajima.
Op T.net wordt deze quote van één onwetende analist als feit gebracht, en dat valt me toch wel erg tegen. In plaats van dat die kostbare toetsaanslagen naar zinvolle informatie uit het persbericht gaan, gaan ze naar deze onzin.
Ook staat er "volgens Sony", terwijl Sony nog helemaal geen reactie heeft gegeven. Degene die zegt dat Sony geen last zal hebben van de lage prijs van de DS, is dezelfde ontwetende analist, de heer Tajima, die geen enkele connectie met Sony heeft.

Nog één quotje dan:
De introductieprijs van de DS is volgens analisten erg laag
Terwijl Reuters welgeteld één beursanalist om commentaar heeft gevraagd. Nounou :/

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De schrijver van het artikel heeft een ICQ'tje van me gehad en zal er zo snel als hem mogelijk is, naar kijken :) .

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 18:52
1. Dat Nintendo zich meer dan Sony en Microsoft richt op zn. kiddy-gaming lijkt me wel waar. Dat Nintendo-puriteinen daar anders over denken, oké, maar deze constatering van de analist is volgens mij niet ver gezocht.
2. Hoeveel analisten spreken ze over? -
...at the bottom end of analysts' expectations...
Ook is "Takeshi Tajima" niet "een beursanalist" daar hij regelmatig door gereputeerde nieuwsbrengers wordt aangehaald wat betreft de gamesindustrie.
3. Sony reageert wel degelijk en wel op de 2e pagina van het artikel bij Reuters:
But (direct competition is unlikely as) PSP and the DS will probably have different roles in the market.
De directeur van Sony's gamedivisie geeft impliciet ondersteuning aan de mening van de ene, gequote, analist in het stuk van Reuters.

Fout aan mijn bericht:
*Beter meningen van feiten scheiden.
*
In plaats van dat die kostbare toetsaanslagen :*) naar zinvolle informatie uit het persbericht gaan, gaan ze naar deze onzin.
Welke, zinvollere, informatie mis je?

Verwijderd

Topicstarter
paknaald schreef op 23 september 2004 @ 11:13:
1. Dat Nintendo zich meer dan Sony en Microsoft richt op zn. kiddy-gaming lijkt me wel waar. Dat Nintendo-puriteinen daar anders over denken, oké, maar deze constatering van de analist is volgens mij niet ver gezocht.
Mja, het is toch echt een achterhaalde stelling. Kijk voor de lol eens in het gamecube topic, bekijk de profielen van mensen die daar veel posten en reken de gemiddelde leeftijd uit. Doe hetzelfde in het PS2 topic.
Dat Sony beweert dat zij voor volwassenen zijn, is een pure marketingtruc, en je stinkt er met open ogen in. Pubertjes van 12, 13, vinden zich over het algemeen zeer volwassen, en als Nintendo kinderachtig is, is Sony dus de aangewezen fabrikant om je console van te kopen.
2. Hoeveel analisten spreken ze over? -
[...]
Ook is "Takeshi Tajima" niet "een beursanalist" daar hij regelmatig door gereputeerde nieuwsbrengers wordt aangehaald wat betreft de gamesindustrie.
Reuters spreekt wel over 'analisten', maar quote er vervolgens maar één.
3. Sony reageert wel degelijk en wel op de 2e pagina van het artikel bij Reuters:
[...]
De directeur van Sony's gamedivisie geeft impliciet ondersteuning aan de mening van de ene, gequote, analist in het stuk van Reuters.
Excuus, ik was waarschijnlijk niet helemaal helder, ik heb de 2e pagina gemist 8)7
Fout aan mijn bericht:
*Beter meningen van feiten scheiden.
*
[...]
Welke, zinvollere, informatie mis je?
De aandelenkoersen lijken me vrij zinvol.
Launchgames zijn niet onbelangrijk voor het (initiele) succes van een handheld.
De launchdate in Japan en de prijs aldaar.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 18:52
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 12:53:
[...]
Mja, het is toch echt een achterhaalde stelling. Kijk voor de lol eens in het gamecube topic, bekijk de profielen van mensen die daar veel posten en reken de gemiddelde leeftijd uit. Doe hetzelfde in het PS2 topic.
*Puntje
De aandelenkoersen lijken me vrij zinvol.
*Berichtjes over aandelenkoersen vind ik persoonlijk wel interessant, omdat ze weergeven (of lijken weer te geven) wat de reactie is van 'het volk', maar zijn op T.net zover ik weet niet erg gebruikelijk.[/quote]
Launchgames zijn niet onbelangrijk voor het (initiele) succes van een handheld.
De launchdate in Japan en de prijs aldaar.
*True; de Japanse prijs had ik niet vermeld omdat naar mijn gevoel de Amerikaanse prijs beter met de Europese prijs te vergelijken is dan de Japanse.

Ik zal voortaan scherper zijn, de kritiek is terecht en wordt gewaardeerd :>