[IIS] Welke software voor logfile analyse? *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Volgens mij het meest juiste forum om dit te vragen.

Wij hebben als bedrijf ooit DeepMetrix aangeschaft. Een zeer uitgebreide, maar helaas ook kostbare tool om hits en traffic uit IIS log files te halen.

Nu willen we deze gegevens (dus data traffic en hits) standaard opnemen in het webhosting pakket. Heb een beetje rondgezocht op het internet, maar kom meestal scripts tegen oid die je in asp/php whatever stopt.

Dat is bij dit soort programma's dus absoluut niet de bedoeling.

Het moet geïnstalleerd kunnen worden op de server, en moet per virtual server in IIS overzichten kunnen maken naar liefst een SQL database. Hierin moeten dus de hits terug te vinden zijn en de hoeveelheid data.

Voor nu is dat waar het pakket aan moet voldoen.

Iemand ervaring met zulke software?

Bedankt alvast.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je zoekt standaard software; je wilt geen regel zelf programmeren. :) Deze hoort dan ook niet thuis in Programming & Webscripting, maar in Software Algemeen :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mephix
Mja.. al zullen in Programming en Webscripting natuurlijk de meeste mensen rondhangen die ervaring hebben met webservers en dergelijke.. maargoed.

Een ander puntje is dat ik niet goed weet of ik moet kijken naar analyzers die de IIS logs doorspitten. Want wat zegt zoiets over de traffic? Er staat allemaal hits waaraan je kunt zien welke files zijn opgevraagd. Maar dit zegt natuurlijk nog helemaal niks over de datatraffic. Want upload is net zogoed traffic, dus als een hit betekend dat een 2kb asp pagina wordt opgevraagd, maar dat daarmee een 5mb file wordt geupload, dan geeft dit een verkeerd beeld.

Ik denk dus dat het als een soort wrapper om IIS heen moet gaan werken ? Welke dus de in en uitgaande data monitord en dit koppeld aan een virtual server afhankelijk van de headers in het request ofso..

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik weet niet of het relevante informatie is, maar mijn hosting provider gebruikt AW-STATS

dit pakket kan je onafhankelijk per virtualhost instellen en afschermen van de buitenwereld dmv paswoord...

awstats is gratis (denk ik)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:54

Ding

Boii

Mephix schreef op 22 september 2004 @ 15:59:
Mja.. al zullen in Programming en Webscripting natuurlijk de meeste mensen rondhangen die ervaring hebben met webservers en dergelijke.. maargoed.

Een ander puntje is dat ik niet goed weet of ik moet kijken naar analyzers die de IIS logs doorspitten. Want wat zegt zoiets over de traffic? Er staat allemaal hits waaraan je kunt zien welke files zijn opgevraagd. Maar dit zegt natuurlijk nog helemaal niks over de datatraffic. Want upload is net zogoed traffic, dus als een hit betekend dat een 2kb asp pagina wordt opgevraagd, maar dat daarmee een 5mb file wordt geupload, dan geeft dit een verkeerd beeld.

Ik denk dus dat het als een soort wrapper om IIS heen moet gaan werken ? Welke dus de in en uitgaande data monitord en dit koppeld aan een virtual server afhankelijk van de headers in het request ofso..
Je kunt in IIS meer loggen als alleen hits.
Bij de logging moet je even een vinkje zetten bij verzonden, en ontvangen bytes.
Dan komt de info die jij mist ook in je logs te staan, en kan je loganalyzer er mee aan de slag.
Afbeeldingslocatie: http://www.starjob.nl/test/iislog.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Ding op 22-09-2004 16:24 ]

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

• Mephix
Ja, achter die mogelijkheden van IIS ben ik ook aangegaan en ik kwam op de mogelijkheid om te loggen naar een ODBC (in ons geval SQL) database.

Ik heb dat in een test omgeving gedraaid en dat geeft ons veel mogelijkheden om bijvoorbeeld met SQL triggers automatisch gegevens naar klanten te sturen.

Ik vraag me nu alleen af of het mogelijk is om de velden die die logt aan te passen. Zo wil ik voor het aantal keren dat de site bezocht is uitgaan van het sessie_id. Iedere sessie_id is een uniek bezoek aan de site.

Met het loggen naar sql heb ik dus weer niet de mogelijkheid (of kan ik ze niet vinden) om aan te geven welke velden er gelogd worden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In ieder geval even een titelfix op dit topic :)

Webstatistieken > [IIS] Welke software voor logfile analyse? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik gebruik http://nodesoft.com/IISLogfileAnalyser
Gratis en relatief makkelijk
Pagina: 1