Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe snel rouleren GSM nummers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij zeggen of afgesloten GSM nummers meteen weer in roulatie worden gebracht of dat deze een afkoeltijd hebben? en hoelang dat dan ongeveer is?

Sinds de dag dat ik een nieuw KPN abo afsloot, wordt ik al wekelijk enkele keren gebeld door mensen die ene "Frits" willen spreken. Uiteraard voor mij een volslagen onbekende en ik neem aan dat indien deze Frits een nieuw nummer heeft, hij dit aan z'n kennissen heeft doorgegeven.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

bel je kpn toch even op om te vragen of ze iets aan kunnen doen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

het lijkt vrij vlot te gaan.

wij hebben door een fout in onze SMS Gateway wel eens compleet onbekende gesmst, omdat de vorige eigenaar van het nummer een abonnement had op een dienst van ons.
(er zat een maand of 2/3 tussen het laatste smsje en onze bulk)

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Ik las een tijdje terug op Fok! dat dat in Nederland niet gebeurt. In Noorwegen of Zweden wel en daardoor had een meid het oude nummer van een minister oid. toebedeeld gekregen.

Misschien is Frits een persoon die heel vaak gebeld wordt en die een nummer heeft dat op dat van jou lijkt ?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb wel eens gehoord dat de telefoonnummers minimaal 6 maanden uit de lucht blijven.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan ook gewoon zijn dat die Frits zijn mobiele nummber verkeerd heeft staan op een paar van zijn visitekaartjes of weet ik veel. Waarom vraag je het niet eens aan de volgende persoon die belt en Frits wilt spreken?

Zo heb ik ook eens enkele telefoontjes op mijn mobieltje gehad. Altijd waren het Amerikaanse zakenlui die dachten dat mijn nummer dat van één of ander Belgisch zakenhotel was. Op zich niet zo erg want ik kan goed Engels maar deze oproepen kwamen gewoonlijk tussen 2 en 4 uur 's nachts :P

Na een stuk of 6 keer heb ik eens gevraagd aan die kerel waar hij dit nummer vandaan had omdat ik eens graag zou weten waar het misverstand zat en het bleek dat hij dit van een website had gehaald. De volgende dag heb ik even naar die website gesurfd en ja hoor... mijn mobiel telefoon nummer stond daar in alle glorie naast de naam van het hotel. Dan heb ik maar even een mailtje gestuurd naar die website zodat ze het konnen verbeteren :)

offtopic:
Raak ik even m'n touchpad aan en kan ik nu alle tekst opnieuw terugtypen |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toen ik nog bij Orange werkte was het zo dat een nummer gemiddeld een jaar uit de lucht bleef (was overigens niet de minimum tijd, maar wel het gemiddelde).
Ik weet alleen niet of dat ook zo is met de zgn "tijdelijke" nummers, de nummers die iemand krijgt tot een nummer portatie.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat van die 6 maanden is in elk geval waar op het vaste net. GSM zou waarschijnlijk het zelfde moeten zijn.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Okay, verkeerd onthouden, maar er staat wel dat maar weinig landen nummers hergebruiken:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/44715

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 12:10

Zoefff

❤ 

Ik heb er ook last van gehad, en soms word ik nog steeds gebeld door mensen die op zoek zijn naar iemand anders. Vrij irritant, want zelfs nu (bijna een jaar later) word ik nog wel eens opgebeld.

Het is zelfs een keer voorgekomen dat ik gebeld werd door een meisje, die het niet helemaal begreep. Vervolgens belt haar vriend weer op, en begint meteen te schelden, dat ik die telefoon gestolen had enzo. Ben toen maar even flink pissed geworden en uitgelegd hoe het precies zat...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Toen ik in mn nieuwe huis een KPN-aansluiting kreeg, werd ik ook telkens gebeld voor een of andere gast. Gelukkig nu KPN gewoon opgezegd. Geen last meer van =]

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

Dat uit de lucht halen is idd een gemiddelde. Toen mijn nummer ophield heeft het 5 weken geduurd voordat de volgende em kreeg.
Vroegah kon je nog kiezen uit diverse nummers. Ik weet niet of dat nu ook nog zo is (volgende maand pas weer een nieuw abboo'tje afsluiten).

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Bij telfort duurt het 3 jaar voordat nummers opnieuw uitgegeven worden

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:56:
Bij telfort duurt het 3 jaar voordat nummers opnieuw uitgegeven worden
Bij VF ook 3 jaar

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

* jules heeft al 6 jaar hetzelde nummer... Nergens last van, alleen ooit op mijn oude vaste aansluiting; altijd werd ik op vrijdag morgen na het stappen wakker gebeld omdat ze één of ander IT bedrijfje wilde spreken... ;)"zout op, ik wil mijn kater uitslapen!";)

Op mijn nieuwe vaste aansluiting nog nooit van dat soort telefoontjes gehad voor zover ik me dat kan herinneren, momenteel ook al weer 3 jaar in gebruik...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ik ga morgenvroeg mijn oude overleden opa en oma bellen. Misschien neemt er iemand op als ik jullie verhaal lees.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Weet je dat zeker? Ik heb namelijk ook problemen gehad met het feit dat ik gebeld werd voor een ander persoon. Vervolgens heb ik VodaFone gebeld en die vertelde mij dat ze een nummer na een half jaar hergebruiken.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Wat me wel altijd opvalt, is dat ik vlak nadat ik mn contract heb verlengt ik zo de eerste 2/3 dagen een paar keer mensen aan de lijn krijg, die verkeerd zijn verbonden. Echt heel apart. Heb zelf t idee dat het gewoon toeval is of iets, maar t valt wel op :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Een vriend van mij heeft het oude nummer van Andy vd Meijde (voetballer). Hij heeft bij KPN een Hi30 genomen. Dus met nieuw nummer!! En sinds de eerste dag wordt hij tot 4/5 keer gebeld met de vraag of Andy er is. Ook door Italianen (Andy vd Meijden speelt nu bij Milan).

Toevallig is Andy op 30sept. jarig. Die vriend van me ook. Vriend heeft een jaar in Milaan gewoont... Andy woont er nu lol. Maarja das toeval. Het feit is dat hij helemaal GEK wordt van mensen die steeds vragen naar Andy. Gelukkig spreekt hij Italiaans en valt het nog wel eens uit te leggen. Maar probeer maar eens aan KPN uit te leggen dat je het oude nummer hebt van Andy vd Meijden. Ze zeggen gewoon dat het niet kan!! En ze veranderen ook niets!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
je kunt kostenloos een ander nummer nemen bij kpn

Verwijderd

bij telfort betaal je €20 voor een nieuw nummer...

• DiMacho
Pats schreef op 23 september 2004 @ 15:13:
[...]

jaja heel erg geloofwaardig....
Tja dan geloof je dat niet. :Y)

Ik was blij om te lezen dat hij niet de enige is. Wij dachten aan een foutje van KPN, maar blijkbaar gebeurd het meer. Bij mijn vriend wilden ze het nummer niet veranderen. Komt misschien ook wel omdat hij te makkelijk is.

[ Voor 39% gewijzigd door DiMacho op 23-09-2004 21:02 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik kan mij eigenlijk best voorstellen dat ze de nummers maar iets sneller laten rouleren.

Hoe veel mensen zullen er meerdere toestellen hebben? Iedere provider heeft zijn eigen 'range' dacht ik, en als er dan mensen zijn die heel veel nummers aanvragen (denk maar aan [rml][ Hi.nl] Gratis Prepaidsimkaartjes[/rml] ) denk ik wel dat er een gebrek komt, en dan laat je nummers maar wat sneller rouleren.

Er zijn ongeveer 90.000.000 mogelijkheden, enkele niet gebruikt denk ik (06-12345678), maar als mensen om de paar maanden een nieuwe telefoon met beltegoed kopen gaat het hard.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm...

Ik heb op 19 Mei mijn Hi20 abbo afgesloten, sindsdien word ik aldoor gebeld door mensen die ene peter van het Expo center zoeken..

Wordt er helemaal gek van, lijkt ook steeds vaker te gebeuren? :S KPN die doet er niks aan...:/

offtopic:
Je kan inderdaad nog bij het afsluiten van je abbo uit verschillende nummers kiezen, kon ik tenminste ;)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Bij ons op de afdeling (ICT) regelen wij ook het mobiele gebeuren. Als wij kpn vragen om een nummer te blokkeren en daarna (uurtje later ofsow) weer laten activeren (zelfde of andere simkaart, maar niet uit), dan kan dat gewoon.

En nee, wij hebben geen poule van nummers bij de kpn. :)

• DiMacho
Zojuist heeft die vriend van mij een ander nummer gehad!! Dank KPN. De rekeningen liepen nogal hoog op, Italiaanse kosten + Jamba reclmae smsjes....

Dus Advies, Goed melding maken en aantonen! = Nieuw nummer

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
kingrichard47 schreef op 23 september 2004 @ 21:46:
Hmm...

Ik heb op 19 Mei mijn Hi20 abbo afgesloten, sindsdien word ik aldoor gebeld door mensen die ene peter van het Expo center zoeken..

Wordt er helemaal gek van, lijkt ook steeds vaker te gebeuren? :S KPN die doet er niks aan...:/

offtopic:
Je kan inderdaad nog bij het afsluiten van je abbo uit verschillende nummers kiezen, kon ik tenminste ;)
KPN heeft my een nieuw nummer gegeven .. heerlijk
Pagina: 1