Toon posts:

[Router]Ports openzetten, maar hij vraagt om trigger :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude router heeft een paar weken terug de geest gegeven, dus werd het hoog tijd voor een nieuwe. Aangezien ik weinig zin had veel geld daaraan te besteden heb ik een redelijk goedkope (30 euro) genomen.

Nu wil ik graag ports openzetten, zodat ik flink wat shizzle kan binnenhalen via bitorent. Ik was van plan de ports 6881 t/m 6891 open te zetten, echter vraagt de router config ook nog om een "trigger", waar ik nog nooit van gehoord heb.

Ook bij de bitorent prefs werd er niet over gesproken, hetzelfde geldt voor de manual van de router.

Screen:

Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/205/routerprobs.th.jpg

Iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen?

Het gaat hier om een Sitecom DC-207 broadband router.

Sorry als ik niet informatief genoeg overkom, ik open nooit dergerlijke serieuze topics :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 15:15 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat ik érgens op Google vond is:

code:
1
2
Trigger: the outbound port number issued by the application..
Incoming Ports: when the trigger packet is detected, the inbound packets sent to the specified port numbers are allowed to pass through the firewall.

Kun je trouwens niet beter in het vorige tabblad "Virtual Servers" zitten? Ipv "Special Apps"?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Voor zover ik weet, zijn triggered ports voor als de router niet weet naar welke pc hij moet mappen. Dit is dus portmappen naar de pc die reageert op de trigger.

Als er op oort 6881 een connectie binnenkomt stuurt de router dat door naar alle pc's. De pc die reageert op die connectie is dan de pc waar die range poorten naar toe moet worden gemapt.

tenminste, dat dacht ik.. :)

[edit]
Yep, volgens mij moet je ook Virtual Servers ipv Specials Apps gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 22-09-2004 15:21 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat zegt de text onder help Help knopje onderaan de pagina :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan best. Mijn routerkennis is helaas vrij laag, hoewel ik nooit problemen heb gehad met dingen als ports.

Ik heb heel mijn bitorent client al afgezocht over iets van een outbound port number, maar ik kan het niet vinden (wat misschien aan mij ligt, maar ik heb de ports bij de router van mijn vriendin ook al opengegooid zonder dat hij vroeg om een trigger)

ID Service Ports Server IP Enable
1 192.168.123.
2 192.168.123.

dat staat op de virtual server tab. Is het mogelijk dat ik daar iets zal moeten aanpassen?
The_Eagle schreef op 22 september 2004 @ 15:22:
En wat zegt de text onder help Help knopje onderaan de pagina :?
Hetgeen wat osiris al zo mooi postte :)

@Bergen

Kan kloppen, maar dankzij mijn n00bheid weet ik nu nog steeds niet wat ik moet doen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 15:25 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Daar moet je gewoon bij Service Ports de poorten invullen lijkt me en 't Server IP van je PC etc.. En ff Enablen..

Alleen lijkt het me érg vaag als zoiets als dit niet in een manual staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik dus wel willen.

1 192.168.123.
2 192.168.123.

Alleen achter de service ports kan ik maar 3 getallen zetten, nu heb ik dus de ports 881 t/m 891 aangezet op mijn bitorent client, maar bij server ip neem ik aan dat ik mijn eigen ip moet neerzetten. Ook hiervoor heb ik niet ruimte genoeg :/

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:23:

@Bergen

Kan kloppen, maar dankzij mijn n00bheid weet ik nu nog steeds niet wat ik moet doen :+
Nou, zoals Osiris en ik al zeiden: je moet de boel in 't Virtual Servers-tabblad invullen. Daar staat waarschijnlijk niets over triggers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:37:
Dat zou ik dus wel willen.

1 192.168.123.
2 192.168.123.

Alleen achter de service ports kan ik maar 3 getallen zetten, nu heb ik dus de ports 881 t/m 891 aangezet op mijn bitorent client, maar bij server ip neem ik aan dat ik mijn eigen ip moet neerzetten. Ook hiervoor heb ik niet ruimte genoeg :/
*schopje*

niemand? ;(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe bedoel je dat je daar maar 3 getallen in kunt vullen? Kun je niet bijvoorbeeld poort 8991 invullen (4 cijfers) of bedoel je dat je niet een range (8991-9000) kunt invullen? En hoezo heb je bij de doelhost niet genoeg ruimte voor een IP?

Als je bedoelt dat je meer dan 8 poorten wilt forwarden is deze router gewoon te simpel voor jou.

(trouwens, voor bittorrent hoef je toch niet de hele range te forwarden? ik kan 't mis hebben hoor..)

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 26-09-2004 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet, bij mijn vorige routers kon ik gewoon heel makkelijk intikken welke ports ik open wilde hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/8128/woeiasdfasdf.jpg

Zo ziet het scherm er dus uit, incluis tevergeefse moeite om ports open te zetten. Hopelijk worden jullie wijzer uit dit scherm dan ik..

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Uhm... je snapt toch zelf wel dat de 'titels' (tableheaders) van die 2 kolommen verkeerd om staan? Links staan de IP's en rechts de poorten. Ik zou ff kijken of je niet een firmware-update kunt krijgen...

Oh en resize dat plaatje even, dit ziet er niet uit. Dit moet je even in je post zetten:
code:
1
[img=600,480,1]http://img81.exs.cx/img81/8128/woeiasdfasdf.jpg[/img]

[ Voor 37% gewijzigd door Bergen op 27-09-2004 00:44 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:22
Howdy, ik heb de handleiding eens even gedownload en ik zie een verschil in interface met die van jou.

De "192.168.123" staat op de verkeerde plaats. Die moet een kolom naar rechts daar waar server IP boven staat. Dus links vul je de gewenste poort in (enkelvoud) en rechts daarvan je vaste interne IP adres: 192.168.123.XXX. Vink daarnaast enable aan.

Ik vraag me ook tevens af waar deze lay out fout vandaan. Het ligt of aan de browser of aan de firmware van de router. Kijk eens hoe het plaatje er uit zit als je met I.E. of zo de router benadert.

Ligt het niet aan de gebruikte browser dan kun je de firmware opnieuw updaten ofovernieuw erop zetten.

Dit had je zelf natuurlijk ook kunnen achterhalen. Want je achtergrondkennis die jij beschrijft is iets teveel om noob te zijn. Klaarblijkelijk heb je zelfs de gebruiksaanwijzing niet gelezen. :r |:(

Iemand was me al voor zie ik net achteraf.

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 27-09-2004 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op 27 september 2004 @ 01:00:
Howdy, ik heb de handleiding eens even gedownload en ik zie een verschil in interface met die van jou.

De "192.168.123" staat op de verkeerde plaats. Die moet een kolom naar rechts daar waar server IP boven staat. Dus links vul je de gewenste poort in (enkelvoud) en rechts daarvan je vaste interne IP adres: 192.168.123.XXX. Vink daarnaast enable aan.
Dat zou ik dus graag willen doen, maar dat is onmogelijk door de layout fout, stom dat ik het zelf niet zag :(
Ik vraag me ook tevens af waar deze lay out fout vandaan. Het ligt of aan de browser of aan de firmware van de router. Kijk eens hoe het plaatje er uit zit als je met I.E. of zo de router benadert.
Met I.E hetzelfde gedaan, zonder succes. Ik kan verder geen firmware vinden voor mijn model (DC-207)

Wel heb ik andere topics gevonden met hetzelfde probleem, alleen geen harde oplossingen. ;(
[rml][ Sitecom DC-207 router] Ports forwarden[/rml]
[rml][ sitecom dc-207] ports forwarden[/rml]
Ligt het niet aan de gebruikte browser dan kun je de firmware opnieuw updaten ofovernieuw erop zetten.
Ik heb zowel google als tweakers afgezocht, zonder succes voor een nieuwe firmware :(
Dit had je zelf natuurlijk ook kunnen achterhalen. Want je achtergrondkennis die jij beschrijft is iets teveel om noob te zijn. Klaarblijkelijk heb je zelfs de gebruiksaanwijzing niet gelezen. :r |:(
Ik heb zowel het boekje wat bij de router zat, als een handleiding op een cd'tje, en een handleiding van internet doorgespit, het enige waar ik dus blijkbaar fout zat was de bug die de 2 cruciale dingen door elkaar mixt :(

edit: trouwens, als ik de informatie gewoon omwissel (ports/ip) mag dat ook niet baten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 09:41 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:22
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:25:
[...]

Dat zou ik dus graag willen doen, maar dat is onmogelijk door de layout fout, stom dat ik het zelf niet zag :(

[...]

Met I.E hetzelfde gedaan, zonder succes. Ik kan verder geen firmware vinden voor mijn model (DC-207)

Wel heb ik andere topics gevonden met hetzelfde probleem, alleen geen harde oplossingen. ;(
[rml][ Sitecom DC-207 router] Ports forwarden[/rml]
[rml][ sitecom dc-207] ports forwarden[/rml]

[...]

Ik heb zowel google als tweakers afgezocht, zonder succes voor een nieuwe firmware :(

[...]

Ik heb zowel het boekje wat bij de router zat, als een handleiding op een cd'tje, en een handleiding van internet doorgespit, het enige waar ik dus blijkbaar fout zat was de bug die de 2 cruciale dingen door elkaar mixt :(

edit: trouwens, als ik de informatie gewoon omwissel (ports/ip) mag dat ook niet baten.
Klinkt als een fout in de huidige firmware. Wellicht dat het opgelost kan worden als je nog ergens de vorige firmware kunt vinden. Je meldt het niet maar weet je zeker dat je bij de instellingen voor de Lanverbinding op een vast intern IP adres staat ingesteld? (Voor alle zekerheid dat ik dit vraag: soms vergeet je de voor de hand liggende dingen).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik zeker.

En er is dus geen firmware verkrijgbaar, volgens mij is de router ook nog redelijk nieuw. Vreemd dat zo'n bug nog niet verholpen is, tho' :(

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 14:01
sowieso lijkt er wat mis te zijn met poorten open gooien en sitecom routers. Ik heb ook een sitecom router (WL-122).
En die lijkt het gewoon te vertikken om poorten open te gooien. :X |:( . Zet je de firewall nou aan of uit.

Maar goed teveel off-topic.
Ik denk dat je zult moeten wachten tot sitecom er wat aan doet. En soms doen ze er maar gewoon weinig aan. Dus ja ik zou voorlopig maar afblijven van sitecom routers

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
en voeg ook meteen mij toe aan de mensen die problemen hebben met deze router....
Ding gooit om de zoveel tijd (erg weinig) de verbinding eruit...
Heb nu tig poorten open staan en virtual servers, maar het apparaat blijft het vertikken. Mocht iemand dit ding werkende hebben gekregen met chello, laat dan ff je instellingen weten. Anders gaat hij maar terug naar winkel, ik heb nl ook al de helpdesk gebeld (waar je voor moet betalen) en die gozer liet me het apparaat reseten, en als dat niet werkte moest ik hem maar omruilen zei die 8)7

Digital Media Junkie

Pagina: 1