Centrino notebook met interne floppy-drive?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 11:09
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, aangezien m'n Dell letterlijk uit elkaar valt. Ik heb al vernomen dat Centrino the way to go is. Call me old-fashioned, maar ik wil nog wel graag een interne floppy-drive in die bak hebben, alleen tot dusver heb ik die nog niet gezien (en nee, liever geen externe USB).
Dus ik vroeg of er iemand zulke notebooks (nog) weet te vinden?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dell 510m heeft een floppy intern.. geloof ik ;)

Als het je enige eis is, is er voldoende te vinden. Klik eens rond op de site van computer-pirates of de lapflopper.

Ownee, bij Dell kan ik er geen vinden ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door pjottum op 22-09-2004 16:11 ]

ping 127.212.23.124

• Shadow_Zero
Jaja, valt nog niet mee he? :)

Ik zie ook wel eens laptops die een extra bay mogelijkheid hebben. Kan hier dan ook een disk-drive in?

Verwijderd

zo'n media bay bij Dell bedoel je? Daar zit je dvd station in. Daar kan in princiepe ook een floppydrive in maar naar mijn weten worden ze niet meer verkocht.
Zo'n externe drive kost dik 30 euro, imo veel te veel voor een antieke floppydrive. Tijd om de overstap naar usb stick te maken ;)

• Shadow_Zero
Het is toch niet iets van alleen Dell?
Ik heb al een USB stick trouwens, maar wil gewoon toch nog een floppy-drive :P

Ik weet niet precies hoe ze het allemaal noemen, zie ook wel eens expansion slots staan...

EDIT:
Oh ja, zie nu dit bij Dell staan:
"Modulaire media bays
Een modulaire bay voor DVD-ROM, CD-RW/DVD, DVD+RW, tweede batterij, of 1,44MB diskettestation"

Is dat iets wat veel/alle laptops hebben? Kan zo'n floppy-drive dan gewoon ingebouwd worden, of moet ik het dan zonder cd-rom doen?

[ Voor 42% gewijzigd door Shadow_Zero op 22-09-2004 23:33 ]

Verwijderd

veel laptops hebben het inderdaad, ze zijn alleen niet onderling uitwisselbaar. Een Toshiba floppydrive past bijv. niet in een Dell bay. Het gaat vaak inderdaad ten koste van je dvd/cdrom station.

wtf moet je met een floppydrive anyway... antieke onbetrouwbare crap imo

• Shadow_Zero
Maar ik heb dus het idee dat sommige laptops een extra bay hebben. Kan dat? Dus dan kan je cd-rom er gewoon inblijven en kun je nog een HD/batterij/floppy-drive/cd-rom er bij doen.

Floppy's worden nog steeds gebruikt, natuurlijk niet meer zo vaak als vroeger, maar ik wil gewoon nog graag een floppy-drive in mijn systeem hebben voor het geval dat.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:54
Als ik jou was zou ik kiezen voor een Centrino zonder floppy-drive (betwijfel of die met floppy-drive wel bestaan) Als je dan echt echt echt echt echt een floppy-drive wil, koppel je er toch even een extern usb floppy-drive aan.

Zoals je zelf al aan geeft:
"maar ik wil gewoon nog graag een floppy-drive in mijn systeem hebben voor het geval dat."

Voor het geval wat?
Wanneer gebruik je nu een floppy? Het is natuurlijk een ander verhaal als je nog dagelijks met floppy's werkt... Maar wat ik uit jou verhaal opmaak is dat niet het geval.

Verwijderd

ze bestaan wel, ik zit nou te typen op een NEC versa P520 (TUE flapdoos).

t-is alleen een kutlaptop :(

• Shadow_Zero
Nou, op school en op mijn werk gebruiken we nog regelmatig floppy disks, dus...

EDIT:
Krijg echt zo'n Henk-Jan Smit deja-vu, "Laat die droom varen..."
heheh

[ Voor 35% gewijzigd door Shadow_Zero op 23-09-2004 11:13 ]

Pagina: 1