Toon posts:

Geldigheid ongebruikt Hi Prepay nummer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds een aantal jaar een GSM met Hi Prepay. Omdat m'n oude telefoon kuren begon te vertonen heb ik begin 2003 een andere GSM gekocht. Daar zat een Hi Prepay abo bij maar die had ik niet nodig omdat ik m'n bestaande simkaart en telefoonnummer wilde blijven gebruiken.

Momenteel ligt hier dus een anderhalf jaar oud ongebruikt Hi Prepay pakketje (simkaart met bijbehorend ongebruikt telefoon nummer). Wat ik mij afvroeg, blijft zoiets onbeperkt geldig of vervalt een nummer na een bepaalde tijd als het niet in gebruik word genomen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27

AzzKickah

06-CENSORED

Als je een jaar niet belt/sms't/opwaardeert issie volgens mij gewoon 'weg'. Niet meer geldig.
En dan wordt dat nummer over een bepaalde tijd weer opnieuw gekoppeld aan een nieuwe SIM-kaart voor Hi-prepay.

[ Voor 43% gewijzigd door AzzKickah op 22-09-2004 15:04 ]

Verwijderd

Als je die prepaidkaart nog nooit hebt geactiveerd, dmv plaatsing in een telefoon en dan de foon aanzetten, zou in princiepe geen "houdbaarheids datem" aan vast zitten.
Winkeliers zouden anders met onverkoopbare kaarten blijven zitten.

FF checken op de site van de provider zou ik zeggen

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Werkt. ik had er ook nog een liggen, verkocht met telefoon en werkt gewoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:23:
Als je die prepaidkaart nog nooit hebt geactiveerd, dmv plaatsing in een telefoon en dan de foon aanzetten, zou in princiepe geen "houdbaarheids datem" aan vast zitten.
Winkeliers zouden anders met onverkoopbare kaarten blijven zitten.

FF checken op de site van de provider zou ik zeggen
Klopt! Als je hem neit activeerd dan is hij volgens mij redelijk lang geldig (maar tijd durf ik niet te zeggen) maar zodra je hem dus activeerd gelden de regels die hier boven al gepost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De sim zit nog steeds vast in die soort pas waar die in word geleverd. Nooit gebruikt, nooit geactiveerd. Vandaag pas voor het eerst uit z'n doosje gehaald om te kijken of er een datum stond in het kleine boekje wat er bij zat.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:44
Tsja, wat let je om het gewoon te proberen? Als ie het nog doet, heb je in elk geval nog een jaar om het kleine beetje beltegoed wat je er bij krijgt te gebruiken. Hi Prepay is een jaar geldig en KPN prepaid is onbeperkt geldig mits je er iets van eens per half jaar ofzo mee belt of gebeld wordt (behalve opwaardeerlijn).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1