Toon posts:

Giga-Byte GA-6ZOZ moederbord met PII 450Mhz probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud GA-6ZOZ moederbord van Giga-Byte waar ik een Pentium II 450Mhz processor op wil zetten. Volgens wat ik op internet kan vinden zou dit moederbord dit moeten ondersteunen (http://developer.novell.com/yes/49169.htm).
Maar als ik de computer opstart dan draait de processor volgens het opstartscherm op 300Mhz. Dat klopt dus niet.

Weet iemand wat ik moet doen om te zorgen dat mijn 450Mhz processor ook echt op 450Mhz gaat draaien? (Een jumper o.i.d.?)
Heeft iemand een handleiding ofzo? Op internet kan ik deze namelijk niet vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Normaliter staan de betekenissen van de jumpers wel op het moederbord uitgeprint in vorm van kleine witte tabelletjes. Is dat niet bij jouw mobo het geval?

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Waar zoek je??

http://tw.giga-byte.com/M...nual/Manual_GA-6ZOZ42.htm

Staat op de gigabyte site.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar had je dit gevonden? Het staat niet in de optielijsten hiero: http://tw.giga-byte.com/M...rt/Manual/Manual_List.htm ook niet bij "Others".

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 22-09-2004 15:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 22 september 2004 @ 15:04:
Waar had je dit gevonden? Het staat niet in de optielijsten hiero: http://tw.giga-byte.com/M...rt/Manual/Manual_List.htm ook niet bij "Others".
de 6ZOZ niet, de 6ZOZ42 wel :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, ik kan de manual nog steeds niet downloaden 8)7 Er staat alleen maar "Coming soon !!".
Terw_Dan schreef op 22 september 2004 @ 15:05:
de 6ZOZ niet, de 6ZOZ42 wel :P
Nee, die ook niet :P

[ Voor 47% gewijzigd door BalusC op 22-09-2004 15:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 22 september 2004 @ 15:06:
Hm, ik kan de manual nog steeds niet downloaden 8)7 Er staat alleen maar "Coming soon !!".
[...]
Nee, die ook niet :P
Verrek, je hebt gelijk, vraag me ook af of zo'n slot1 plank nu nog uitgebracht wordt :+

Maarre, eddiess, is dit toevallig een OEM bordje? Want daarvan zou het heel goed kunnen dat ze niet op de gigabyte staan maar wel op de site van de betreffende OEM.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 22-09-2004 15:17 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb ooit zo'n ZOZ gehad en toen moest ik op de converterkaart (socket370 naar slot1) allemaal jumpers instellen om de FSB te kunnen instellen. Het moederbord is autodetect en er kan dus niet via jumpers op het mobo aan geregeld worden. Als hij het dus niet automatisch goed detecteerd, denk ik dat je beter eerst even je BIOS moet upgraden....

Even over die snelheid : 300 = 4,5 x 66 Mhz... 450= 4,5 x 100 Mhz. ... de FSB moet dus anders komen te staan...

[ Voor 16% gewijzigd door all_by_myself op 22-09-2004 15:42 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
all_by_myself, weet je misschien nog welke jumpers dat waren die je om moest zetten om naar 100Mhz FSB te gaan?

Ik hoef overigens verder niets te veranderen, mijn PII 450 past zonder problemen op het moederbord. Daarnaast kan ik niet zien waar mijn FSB op dit moment op staat.

Verwijderd

Topicstarter
SLOTJE!

Nadat ik met mijn ogen open naar het moederbord heb gekeken zag ik een lijstje met verklaringen voor de jumpers.

Mijn processor loopt nu op 450Mhz.

Excuus!
Pagina: 1