[Email op PDA] Nieuw bericht notificatie

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
De situatie is als volgt. Ik gebruik een PDA om 'on the road' email te ontvangen en te beantwoorden. Hiervoor gebruik ik een Asus A620BT icm een Nokia 6310i. Een verbinding met Internet wordt gelegd via Bluetooth.

Nu verkeer ik niet in de luxe situatie om de verbinding constant open te laten staan. Wel zou ik graag een "Nieuw bericht" notificatie ontvangen zodat ik weet wanneer ik nieuwe email ontvang.

Pas dan wil ik verbinding maken met het net om de mail op te kunnen halen.
Op welke manier kan ik dit het beste inrichten?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
Majestic schreef op 22 september 2004 @ 14:44:
Nu verkeer ik niet in de luxe situatie om de verbinding constant open te laten staan.
Bedoel je hiermee je BT verbinding of je GPRS verbinding?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
GPRS via Bluetooth idd.

Verwijderd

maar als je geen verbinding wilt hebben met het internet, hoe wil je dan te horen krijgen of je nieuwe mail hebt?

bij GPRS betaal je per kbit (niet per seconde) en het checken van nieuwe mail neemt niet zo heel veel in beslag.
Als je nieuwe mail hebt haal je die toch al op zeg je, dus waarom doe je het niet automatisch?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Omdat dat betekend dat er altijd een connectie open moet staan tussen de 6310i en de PDA. Aangezien beide apparaten gebruikt worden voor overige doeleinden (Navigatie en bellen) is dat dus niet ideaal. Om nog maar niet te spreken over de levensduur van de batterij van de PDA (dat is nooit geen 8 uur met een constante Bluetooth verbinding).

Het enige alternatief lijkt me een notificatie per sms om vervolgens mail op te halen.

[ Voor 39% gewijzigd door Majestic op 22-09-2004 16:07 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op je pc een regel maken dat als er een nieuwe email binnenkomt dat er dan via GIN ( www.gin.nl ) een smsje naar je toe gestuurd wordt???

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 19:44
POP3 ondersteund geen notificatie voor nieuwe berichten. Vandaar dat alle mailprogramma's op de desktop ook de instellingen hebben voor "elke xx minuten controleren". Het is dus niet zo dat de mailserver een melding geeft als er nieuwe mail is. Dit is alleen mogelijk als je IMAP gebruikt, en dan ook alleen bij moderne mailservers. Maar er zijn nog (haast) geen clients die iets met die notificatie voor een nieuw bericht kunnen doen.
Het periodiek checken van je mail lijkt me op je PPC geen probleem, maar dat is puur een programma-instelling. Ik heb zelf een Palm, dus ik kan het je niet uitleggen. Maar bij mij is het in ieder geval wel mogelijk.
Kan je de PPC-kenners vertellen welk mailprogramma je gebruikt?

[ Voor 4% gewijzigd door zugzug op 22-09-2004 17:13 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dus voor de goede orde, je stelt je Palm (in mijn geval PPC) zo in dat ie regelmatig zélf controleerd of er email is (zeg elk uur)? Dat houdt in dat aan de volgende voorwaarden moet worden voldaan:

- Nokia 6310i is in de buurt wanneer de mail wordt gecontroleerd
- Bluetooth is ingeschakeld op beide apparaten
- De PDA schakelt zich zelf uit en en aan op de momenten dat de mail wordt gecontroleerd i.v.m. het stroomverbruik.

Voorwaarden 1 en 2 zijn overkomelijk. Maar is optie 3 mogelijk?

Ik maak gebruik van de standaard Email client (outlook 2002).

[ Voor 11% gewijzigd door Majestic op 22-09-2004 20:26 ]

Pagina: 1