Ik heb een applet en daarbinnen is een een lus die kolommen afgaat en deze vervolgens controleert. Prima allemaal, maar nu wilde ik een soort van statusbar gebruiken die aangeeft welke kolom hij aan het controleren is (binnen de lus):
Maar het label wordt pas bijgewerkt als heel de for-lus doorlopen is (dus aan alle kolommen zijn geweest). Ik heb al wat zitten rondspitten en blijkbaar wordt de GUI niet bijgewerkt. Ik heb al geprobeerd een Runnable te maken, van alles en nog wat zitten lezen over event dispatchers, invokeLater e.d. en paint() en validate()-methodes, maar niets lijkt te werken. Terwijl het enige dat ik wil is dat binnen de for-lus het label op de applet wordt bijgewerkt
Iemand suggesties en/of tips hoe het wel voor elkaar te krijgen?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| //pseudo-code: for (i=0; i<aantalkolommen; i++) { doietsmetkolom(); updatelabel("tekst"); } |
Maar het label wordt pas bijgewerkt als heel de for-lus doorlopen is (dus aan alle kolommen zijn geweest). Ik heb al wat zitten rondspitten en blijkbaar wordt de GUI niet bijgewerkt. Ik heb al geprobeerd een Runnable te maken, van alles en nog wat zitten lezen over event dispatchers, invokeLater e.d. en paint() en validate()-methodes, maar niets lijkt te werken. Terwijl het enige dat ik wil is dat binnen de for-lus het label op de applet wordt bijgewerkt
Iemand suggesties en/of tips hoe het wel voor elkaar te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 22-09-2004 14:31 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.