[Office] Xp activeren door een script (geen corporate)*

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 12:04
môgge, ik ben bezig voor onze cursusruimte met Altiris Deployment Server het zaakje in te richten. Er moet namelijk nogal eens van OS gewisseld worden, en ook zijn er verschillende versies van Office nodig. Nu loop ik bij Office XP tegen het probleem van activatie aan. We hebben een licentie die we gewoon mogen gebruiken op al onze systemen hier intern, echter het is geen volume license key. Ik heb dan ook GEEN Enterprise versie van Office XP Pro, maar een 'gewone'. Ik moet dus activeren. Dat werkt ook gewoon echter ik wil dit automatiseren omdat ik dit cursisten niet wil laten doen.

Is het mogelijk met een script of een tooltje of weetikveelwat het activeren te automatiseren?

/edit
voordat er over 'search' geblaat wordt, ik heb GOT nagezocht, technet, office resource kit, google...

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan_ op 22-09-2004 14:13 ]

Verwijderd

ik snap niet helemaal wat je bedoelt: als je dezelfde key heel vaak gebruikt loop je vanzelf tegen een activation block op. toch?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
Als je officieel een licentie hebt mag je gewoon een andere versie gebruiken die je niet hoeft te activeren.
Rataplan_ schreef op 22 september 2004 @ 14:10:
We hebben een licentie die we gewoon mogen gebruiken op al onze systemen hier intern, echter het is geen volume license key. Ik heb dan ook GEEN Enterprise versie van Office XP Pro, maar een 'gewone'. Ik moet dus activeren. Dat werkt ook gewoon echter ik wil dit automatiseren omdat ik dit cursisten niet wil laten doen.
Ik snap het niet zo goed, je hebt dus een multiuser license maar je moet deze wel activeren? Dat kan maar een paar keer, hoe ga je dat hierna doen?
Rataplan_ schreef op 22 september 2004 @ 14:10:
voordat er over 'search' geblaat wordt, ik heb GOT nagezocht, technet, office resource kit, google...
Wij proberen er zoveel mogelijk op aan te dringen dat het woordje search alleen in echte esearch gevallen gebruikt wordt. Nu geef jij aan dat je zelf al gezocht hebt, beter is om dan ook te vermelden "waarop" zodat we je evt. nog kunnen bijsturen.

Ik pas heel even je titel aan zodat deze iets duidelijker is.