Toon posts:

als computer opstart krijg ik een blauw scherm en reboot ie

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

kheb een probleem met mijn computer.... als ik hem opstart dan gaat alles gewoon goed. maar als windows xp dan is gestart dan krijg ik zo'n blauw scherm met een foutmelding en dan start de computer opnieuw op. en dat blijft zo doorgaan :(
ik heb helemaal niets aan mijn computer veranderd. alleen is wel me computer gister omgeklapt omdat ik er tegen aantstootte. het zal vast daar mee te maken hebben maar kzou niet weten wat.
khoop dat iemand mij kan helpen :)

alvast bedankt ;)
jordy

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Kleine gok:

er is iets losgeschoten? Maak je kast eens open en druk alles eens goed aan.

Verwijderd

Bij elk blauw scherm dat Windows XP produceert staat een bepaalde code en omschrijving. De betekenis hierachter kun je opzoeken in de faq van software algemeen (dacht ik). Misschien dat je het blauwe scherm te snel voorbijflitst voordat je pc herstart, probeer dan de pauze knop op je keyboard en snelle reflexes te gebruiken. Succes :)

Aangezien je PC was omgevallen, kijk even of je PCI/AGP kaarten nog wel goed in je moederbord zitten. Omdat je je kaarten van bovenaf ziet kijken mensen er gemakkelijk overheen, maar zo'n ding schiet best makkelijk net iets uit z'n socket na een klap.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 14:02 . Reden: ander ideetje ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Neem voortaan de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum door eer je er een topic wil openen. Zie alsook de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum. Daaruit had je kunnen afleiden dat je voor dit soort topics eerst het PMG Beleid had moeten doornemen. Daarin had je de de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden, die je in principe al een heel eind verder had kunnen helpen.

In dit geval ontbreken de PC-specificaties volledig en kunnen we op geen enkele manier uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En da's dus nou nét niet de bedoeling ;)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes B)

Dit topic is gesloten.