Toon posts:

netwerk snel, database langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallow
ik ben bezig bij een klant van ons, waar het netwerk draait op 100mbit.
Opzich gaat het datatransport vrij vlot, maar het openen van de productie en klanten database is retetraag vanaf de win2003 server. Het gaat btw om de volgende opzet:
eerst heb je de server, dan een switch waar een aantal pc's aanhangen en dan nog een switch. Maar het gaat op alle pc's langzaam. Dit is irritant als er een rapport afgedrukt moet worden. Wat kan ik hieraan doen??

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Iets meer info mag wel, bijvoorbeeld het type database, OS'en op de workstations, programma's waarmee je de db benaderd. En eventueel ook de hardware van de server/workstations..

en wat heb je zelf al geprobeerd? netwerk blijkt snel te zijn, maar is er dan niet toevallig een firewall oid die verkeer van de db vertraagd oid?

[ Voor 25% gewijzigd door Sequence op 22-09-2004 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een paradox database van corel. op de werkstations is win95/95 geinstalleerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:47:
het gaat om een paradox database van corel. op de werkstations is win95/95 geinstalleerd
Degene boven je vraagt om info, specs en de rest. Hier kunnen we niks mee op deze manier, hoe zit de server in zijn geheugen, is er veel diski/o, hoe zwaar is de cpu belast? De glazen bol ligt hier atm onder de fundering dus ik kan niet echt met je meekijken ;)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08
De paradoxdatabase staat zelf ook niet echt bekend om de snelheid... Als het even kan zou ik een andere database gebruiken. Om welk programma gaat het?

-

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als datatransport snel genoeg gaat, zal het niet aan het netwerk liggen. Denk dat je het eerder in de server, de DB zelf of de connectie DB - clientsoftware moet zoeken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
serverspecs:
dual xeon 2.4
1024MB
de rest is ook genoeg
scsi hdd's

werkstations:
allemaal pII 's

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08
Bekijk de belasting op de werkstations eens bij het openen van de database. Je hebt een grote kans dat de processorbelasting naar de 100% schiet.

Als het netwerk verder wel snel is zou ik het toch meer zoeken in de database of werkstations

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:56:
serverspecs:
dual xeon 2.4
1024MB
de rest is ook genoeg
scsi hdd's

werkstations:
allemaal pII 's
grmbl, meer info! disk i/o, cpuverbruik, memverbruik enz.... De specs zeggen natuurlijk geen bal over het verbruik van die machine.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoe ziet het netwerk eruik, welke merk switches gebruik je, is toevallig niet 1 of 2 maybe toch een hub :?

En wat stupid ^^^ :P hierboven zegt: Welke processen draaien er op die server...

[ Voor 29% gewijzigd door aReaRe op 22-09-2004 14:14 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Ik zie dat er nu al voor de derde keer om meer informatie geschreeuwd wordt en dat je nóg niets geeft om mee te werken.

Dat is natuurlijk te gek voor woorden als je bedenkt dat jij degene bent die geholpen wil worden en de rest haar tijd aan jou besteedt.

Deze gaat dicht. Als je erg graag een nieuw topic wil openen mag dat; zij het met een grote maarrrrr. Je topic moet voldoen aan de richtlijnen die in Starten van topics in NT *lezen* en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) gegeven worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.