volledig scherm op alle browsers

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
een klant wil per se dat zijn site een volledig scherm heeft, dus niet echt full screen (dat heb ik al uit zijn hoofd gepraat) maar dat er nog wel een titelbalk is.

ik gebruikte normaal gesproken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
top.window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
top.window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
}
else if (document.layers||document.getElementById) {
if (top.window.outerHeight < screen.availHeight||top.window.outerWidth < screen.availWidth){
top.window.outerHeight = screen.availHeight;
top.window.outerWidth = screen.availWidth;
}
}

maar dat werkt maar op een beperkt aantal browsers, en vooral de mac vind het niet echt leuk. Nu heb ik er een stuk of 6 scripts tegenaan gegooit, maar de een gaat wel in firefox, de ander in safari en een derde in IE, of het werkt weer niet op pc. Ik kan wel alles gaan escapen, (if ie then, if bla then...) maar is er niet gewoon 1 script dat dat allemaal covered :/

Stoer; Marduq

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vertel die klant ook even dat het mega gebruiksonvriendelijk is. Sommige mensen weten geeneens hoe er uit te komen...

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

En dan zijn er nog mensen die dit soort dingen uitzetten met een pref, zoals ik. Praat nog is met die klant zou ik zeggen. Hij heeft nog niet echt door dat een website iets anders is dan een reclamefolder.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Wat Anne al zegt: in FireFox kun je de mogelijkheden van JS op dat gebied inperken. Ik denk dat je dan toch een browserdetectie moet maken die onderscheid maakt tussen IE en de rest. De klant kent toch alleen maar IE ;)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Het gaat er niet om of het mege gebruikersonvriendelijk, de vraag is hier hoe je het kunt realiseren (de klant is koning zegt men vaak genoeg, dus je probeert je aan de opdracht te houden).

Kun je niet een paar vergelijkingen inbouwen op browsernaam en aan de hand daar van de juiste fullscreen-bewerking uitvoeren?

Edit:
André was me net even iets voor met ongeveer het zelfde. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 22-09-2004 13:37 ]

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
JeroenM_tbs:

dat schreef ik al, dat ik dat zelf ook als enige mogelijkheid zie, maar ik denk (vind) dus dat er gewoon ook een scrippie moet zijn dat het overal doet.

Helaas zit ik niet in de positie om dit aan de klant uit te leggen (ben hier aan het freelancen) en zelfs de jongens die dat wel zijn kunnen er weinig aan doen. Er loopt daar 1 baas rond die af en toe wat mompelt en dat is dan *waar*, het personeel gaat daar niet over in discussie. Dus nee, daar kan ik niets aan doen.

Maar dan moest ik dus maar eens een berg if routines gaan bakken voor iedere mogelijke browser :(

klant werkt overigens op een mac, wat het allemaal niet makkelijker maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door XangadiX op 22-09-2004 13:53 ]

Stoer; Marduq

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Het zal nooit gaan werken... ik heb namelijk in Firefox het vinkje uitgezet bij "allow scripts to resize windows"... >:)

edit: spuit 11 :z

[ Voor 16% gewijzigd door PommeFritz op 22-09-2004 13:59 ]

FireFox - neem het web in eigen hand

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Als je niks hebt bij te dragen post dan niet PommeFritz :).

Verwijderd

Ik zit pas morgen weer achter een Mac, dus ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen, behalve dat Safari hetzelfde doet als Mozilla.. dacht ik.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
* XangadiX broed op een ultiem full-screen script

hoewel ik me daar niet geliefd mee maak natuurlijk :P

allee... morgen weer :p

Stoer; Marduq

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
* klein schopje

heeft iemand al een briljante oplossing?

heeft iemand uberhaupt een full-screen script dat op mac werkt? ik kan het niet testen hier op pc :/

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 23 september 2004 @ 16:02:
* klein schopje

heeft iemand al een briljante oplossing?

heeft iemand uberhaupt een full-screen script dat op mac werkt? ik kan het niet testen hier op pc :/
ben bezig voor je zit nu achter een linux bak, je wilde toch een ultiem script? ;)

Getest in de volgende browsers, gebaseerd op jouw script:
  • Firefox PR1.0 (Mac, Linux, PC) werkt.
  • IE 6 SP2 (PC) geeft een waarschuwing, gebruiker moet het toestaan (nog een reden om het niet te gebruiken)
  • Opera 7.54 (werkt niet al zal dat te maken hebben met js instellingen, kan het niet vinden...)
  • IE 5.3.2 (OS X, 10.3.4) werkt
  • Safari (OS X, 10.3.4) werkt
code:
1
2
3
4
5
6
function resizer() {
window.moveTo(0,0);
window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);

}
onload=resizer;

/me zet snel weer de opties uit in Firefox

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 16:18 . Reden: doet het ]

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
ik kwam deze net tegen: http://www.javascripter.net/faq/browserw.htm wat volgens mij wel een slimme truck is;

ze halen de schermgrootte op in het 'echte scherm' en openen de site met een pop up. Als die nou geblocked wordt dan moet je dus klikken, waardoor het een 'allowed' popup wordt en dan mag je het nieuwwindow zo groot maken als je wilt. (full screen met titlebar) dus.

Aangezien deze site ook een 'scherm' met dan 'klik hier voor de site' heeft moet het werken.

en ultieme scripts zijn altijd gaaf ;)

[ Voor 10% gewijzigd door XangadiX op 23-09-2004 16:11 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

met het programma pear PC
Is het mogelijk om macOSX binnen je windows of linux te draaien.
Is mogelijk nuttig voor het testen met safari.

Je hebt dan wel de installatie cd's nodig van macOSX
Pagina: 1